menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uil

Peppody

Peppody

Sinds een half jaar wonen wij in Duitsland. We hebben een tuin van 1000 m2 met boomgaard. Sinds dat we hier wonen horen we regelmatig, (vorig jaar in de nazomer erg vaak en voor 2 dagen geleden weer een half uur lang) 's nachts een geluid van een katje wat net geboren is (zo'n klagende 'schreeuw' wat nog niet op miauwen lijkt, moeilijk te omschrijven!). Dat het een vogel is weten we omdat het zich echt door de lucht verplaatst, het vliegt over ons huis en gaat dan in de boomgaard zitten.

Kan dit een uil zijn? En weet iemand wat voor een uil? Is er misschien een website waar men geluiden van nachtvogels kan luisteren?

We wonen dicht bij een natuurgebied en in de tuin heb ik al veel vreemde vogels gezien (er is ook 10 jaar lang niets aan de tuin gedaan, dus veel natuur hier)

zaterdag 19 januari 2008 - 08:28
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Peppody, het kan zeker een uil zijn, luister eens op www.vogelvisie.nl
zaterdag 19 januari 2008 - 10:56
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

www.vogelvisie.nl

oei, schijnt niet juist te zijn

zaterdag 19 januari 2008 - 15:49
Peppody

Peppody

deze link werkt idd niet. Ik heb zojuist even gegoogled en ik ben erachter!! Het is een steenuil! Het geluid klopt, de leefomgeving ook: oude fruitbomen waar hij in nesteld en hagen waar hij zich in verstopt en eet insecten, regenwormen en muizen en die zijn hier in overvloed. In de boomgaard is het ook nog steeds een woestenij, ik hoop als ik dit in het voorjaar allemaal laat begroeien met een wild bloemenmengsel en sierkalabassen dat ik hem niet wegjaag...

hierbij de link voor de geïnteresseerden
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_veen_weide/Steenuil_Athene-noctua.html

echt gaaf! Bedankt voor de reacties.
zaterdag 19 januari 2008 - 23:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon