menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Struiken uit de grond halen

Ga naar meest recente reactie

Will

Will

Graag zou ik de struiken uit de tuin, die ongeveer 15 jaar geleden geplant zijn (en dus al een serieuze stam hebben), graag uit de grond halen.. Is hier een efficientere manier voor dan gewoon te graven?
vrijdag 28 juli 2006 - 15:01
semperfi

Semperfi

Ik heb dezelfde klus enkele weken geleden uitgevoerd.
Je hebt de keuze :
Graven op een frisse dag zonder zweet of graven op een warme dag .....

Er zijn natuurlijk fima's die de plant komen " Uitfreizen" maar hoe komen die met die tractor binnen en wat zijn de kosten ???

Bob
vrijdag 28 juli 2006 - 20:16
Anke

Anke

Wil je de struiken proberen te verplanten of mogen ze naar de vaantjes? In dat laatste geval is er nog een handigere oplossing: de struik afzagen tot je een flink stronkje overhoudt, en daar een tire-fort (of hoe schrijf je dat in godsnaam???) aan bevestigen. En dan....trekken maar tot hij eruit ligt! Misschien kan je dat ding wel lenen van een handige harry in je omgeving?

Anke
vrijdag 28 juli 2006 - 20:24
martine

Tekst aangepast

Martine

Anke ,
dat klopt, een tire-fort ( die benaming is door velen gekend ) , oftewel in nederlandse taal een lier. hiervoor moet je dan in de buurt van je boomstronken een goed verankeringspunt hebben.
Will,
onder die benaming (lier)ga je dit vinden bij een verhuurfirma,
Martine
zaterdag 29 juli 2006 - 20:33
Adrienne

Adrienne

Will,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Spreek eens een landbouwer of loonwerker aan.
Info kost niks en zij kunnen je dikwijls bij zware tuinklussen helpen.

gtjs adrienne
zaterdag 29 juli 2006 - 23:12
colette

Colette

Je kan ze afzagen tot op de grond en dan eventueel een boomstronkhaselaar huren bij de firma Boels.
dinsdag 1 augustus 2006 - 16:06
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

adrienne de boeren hebben toch cotrol is het juist zovan voor met een kabel en een ketting en dan de machine maar laten werken, ik zelf heb ze met een tir for uitgetroken en dat ging ook maar kost arbeid stonden ook al 15 a20 jaaren zitten toch diep met hun wortels maar zo een tractor kan noch al ver met die kabel moet het gewoon vragen die jongens die doen dat groetjes
dinsdag 26 september 2006 - 00:59
Adrienne

Adrienne

Sylvain,

Wij hebben op de tractor een lift
Wij maken rondom de planten los en liften ze gewoon op.
Gaan boven een nieuw gegraven plantgat staan en laten de lift netjes weer zakken.
Handig salle Ze weten ons hier héél goed wonen
dinsdag 26 september 2006 - 12:19
sylvain

Sylvain

maar Adrienne gy zyt weer veel te goed maar ik zeg het als ge daar iemand voor aanspreekt en het gaat redelyk vlot , want anders de armen en de rug en ge hebt maar ene rug heAdrienne en, met de traktor als ze plaats hebben dan zyn ze er snel uit en met hem te betalen bent u er ook van af, ander materiaal moet ge ook betalen Adrienne ik hoop dat ge er nu niet te veel moet gaan uit liften he maar ja daar by weten de mensen dat ze voor dat werk ook op den boer kunnen rekenen ,groetjes
dinsdag 26 september 2006 - 21:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon