menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Als merels fluiten

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

Een stille tuinbewoner,die in de heg zijn nestje heeft.
Gr Esem,

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 juli 2007 - 00:25
rialle

Rialle

Mooi Esem! Zij ziet er ook goed doorvoed uit, volgens mij krijgt ze goed te eten.
Zie ik dat nu goed of is het vertekend beeld, maar heeft zij een scheef snaveltje?

Groetjes Rialle
vrijdag 27 juli 2007 - 00:50
nientje

Nientje

mooie foto!!
nientje
vrijdag 27 juli 2007 - 09:40
Jeannette1

Jeannette1

Ja Esem weer een pracht foto!!!

De Merel bij ons in de tuin heeft dit jaar 3 nestjes gehad.

De 1e twee nestjes met 3 eitjes zijn alle twee de keren uitgekomen en zij reageerden allemaal (ook de ouders) op mijn roepen en fluiten.

Het 3e nestje had 4 eitjes, wel erg veel na al 6 eitjes gehad te hebben.

Van deze 4 eitjes, die wel uit zijn gekomen, hebben wij 1 poppy op het pad gevonden (dood).

Daarna waren er nog 2 ontvindbaar helaas, hebben wel horen gillen.

Alleen de 4e komt nog steeds langs en in de tuin en reageert ook nog steeds op mijn roepen en fluiten.

De natuur is schitterend mooi , maar kan ook heel wreed zijn.

Op jouw schitterende foto blijven ze tenminste rustig zitten!!!


Groetjes, Jeannette
vrijdag 27 juli 2007 - 12:21
an

An

Mooi Esem! Zij ziet er ook goed doorvoed uit, volgens mij krijgt ze goed te eten.
Zie ik dat nu goed of is het vertekend beeld, maar heeft zij een scheef snaveltje?

Groetjes Rialle

volgens mij ook lijkt op een scheef snaveltje
heel erg mooi esem

wij krijgen altijd een vlaamse gaai op viste in de tuin eerst volwassen gaaien maar nu ook jonkies
meer tegen de voedertijd winter
gr an
vrijdag 27 juli 2007 - 13:19
Esem

Esem

Nee hoor het is een vertekent beeld doordat de snavel ietjes te veel licht gevangen heeft.
Er is niets mis met het snaveltje.

Een vlaamse gaai is een pracht vogel maar roofd veel jonge vogeltjes uit de nest.
maar ja dat zijn de wreedheden van de natuur.
leven en overleven.

Gr Esem,
vrijdag 27 juli 2007 - 21:55
Tim

Tim

Mooie foto Eddy!
Laat de volgende maar komen!
zaterdag 28 juli 2007 - 23:21
Tomby

Tomby

Ik was deze morgend vanuit de veranda in de tuin aan het kijken en zag een merel slakken van de planten aftrekken waardoor ik deze vogel zelfs in stilte begon toe te juichen op haar goede werk!
Merels, vinken en duiven zijn dagelijks hier te zien in de bomen maar helaas vliegen ze weg als ik mijn raam wil open doen voor een foto, als je in de tuin gaat zitten vliegen ze ook naar achteren, ik ben noghtans altijd lief tegen hun
maandag 30 juli 2007 - 09:47
corrielat

Corrielat

Hallo Tomby,
Je moet ook niet zo lief zijn, dat voelen die beestjes daarom kan ik ze ook nooit op de foto krijgen ik ben ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lief jammer dat niemand dat gelooft
maandag 30 juli 2007 - 09:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon