menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lieveheersbeestje

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Door sommigen onder ons het piempampoentje genoemd:

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 20 juli 2007 - 09:39
Tine

Tine

Wij noemen het een kapoentje.

Tine
vrijdag 20 juli 2007 - 11:28
Tim

Tim

Mooie foto zo met die druppeltjes
vrijdag 20 juli 2007 - 11:37
corrielat

Corrielat

BOWIE!!!!!!!!! WAT EEN PRACHTIGE FOTO, GRRRRRRRRRRR, JALOERS,.....STINKEND JALOERS BEN IK,
ben jij zo'n goede fotograaf, of heb je een professioneel camera?
Nee hoor, ik geniet ervan om zo'n mooie foto's te zien petje af hoor.
vrijdag 20 juli 2007 - 11:37
minouke

Tekst aangepast

Minouke

een lieveheersbeestje is zo'n beestje dat niemand zou doodslaan , gek hé door ieder geliefd


tine , een kapoen is een gecastreerde haan ... echt waar zoals een vent een gecastreerde ezel is

zoek maar op geen grap hoor
vrijdag 20 juli 2007 - 11:49
annd6

Annd6

Erg mooie foto Tania!
Groetjes
Ann
vrijdag 20 juli 2007 - 11:54
Bowie

Bowie

Bedankt allemaal, ik vond het ook een prachtige foto, zeker met de regendruppeltjes.

@Corrie, soms lukt het perfect om een goeie foto te nemen, soms niet, oefening baart kunst.
Ik heb wel de foto nog wat gecropt met photoshop. En de camera is Sony H5, maar ik ben nu op zoek naar een spiegelreflex met extra lens.
vrijdag 20 juli 2007 - 12:04
Tine

Tine

Zou best kunnen dat het in België een gecastreerde haan is, maar in het grootste deel van Nederland noemen we een lieveheersbeestje een kapoentje.

Tine
vrijdag 20 juli 2007 - 15:32
minouke

Tekst aangepast

Minouke

nee nee tine, dit staat in het verklarend nederlands woordenboek zoek maar op "kapoen" en "vent", geen plaatselijke naam of zoiets maar echt beschaafd nederlands wat wij hier ABN noemen
vrijdag 20 juli 2007 - 15:47
Jeannette1

Jeannette1

Dit is een prachtige foto Bowie, maar als het erg koud is, zou ik hem maar eerst even afdrogen!

Of ben je sneller dan Ger met je camera???

Voordat Ger deze foto had kunnen maken, was dit lieve lieveheersbeestje allang weggeweest!

Ger heeft een mooie Nikon, maar daar moet hij alles eerst mee instellen!

Heel vaak is de vogel dan al gevlogen en ik een beetje teleurgesteld!

Maar nu heeft hij per 1 maart een echte digi gekregen, dus zullen er wel snellere foto's gemaakt worden.

Eerst nog even de fotorolletjes opmaken!

Voor jou Bowie, een COMPLIMENT!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 20 juli 2007 - 17:25
rialle

Rialle

Oh wat een schatje, en inderdaad door bijna iedereen geliefd, behalve door mijn schoonzus want die wordt altijd gebeten door lieveheersbeestjes. Ik heb haar in het begin uitgelachen omdat ik er niets van geloofde maar ik heb het nu zelf gezien anders had ik het noooooooit geloofd!

Groetjes Rialle.
vrijdag 20 juli 2007 - 22:24
Bowie

Bowie

Bedankt allemaal voor de complimenten, en het is er nog eentje van de goeie soort.
vrijdag 20 juli 2007 - 23:58
Tine

Tine

Chantal, maar ik ben een plattelands meisje en spreek dus de spreektaal en soms, als het moet, ABN.



Tine.
zaterdag 21 juli 2007 - 00:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon