menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pissebedden

Ga naar meest recente reactie

an

An

wat kan ik doen aan pissebedden ,ze zitten tussen de plantjes in van die stenen waar je planten inkan zetten
die stenen bakken die je kan stapelen en dan bloemen /plantjes inkan zetten.
kunnen ze kwaad of moet ik ze bestrijden zo a waar mee dan..................
kan dat met iets wat je in huis hebt net zo als luis bv afwasmiddel of spirtus is maar een voorbeeld.
gr an
maandag 11 juni 2007 - 20:37
Plantadvies

Plantadvies

Pissebedden brengen weinig schade. Alleen grote aantallen kunnen vraatschade aanrichten aan planten. Wegvangen van pissebedden kan door het neerleggen van een natte dweil of het plaatsen van een pot met vochtige aarde. Zij zullen zich in de nacht daar vertsoppen.
maandag 11 juni 2007 - 20:52
an

An

ze zitten er ook na de regen
het is ook een vies gezicht zo veel het lijkt wel een nestje
een stuk of 10 op een plek als het er niet meer zijn.
gr an

nee ik wordt eerder gek van al die slakken die vreten al mijn plantjes op zoals afrikaantjes die er in zaten mijn petunias doen ze gelukkig nog even niks mee
maandag 11 juni 2007 - 20:58
Plantadvies

Plantadvies

Niet alle slakken zijn schadelijk. Er zijn erbij die alleen het alg van de bladeren weg eten. Het hoort bij het tuin leven An, al deze beestjes. Wat ik ook wel eens doe, een stoffer en blik en in de groenvoorziening.
maandag 11 juni 2007 - 21:21
minouke

Minouke

ooit gelezen dat pissenbedden rotte of vergane planten ed opruimen
maandag 11 juni 2007 - 22:09
Lungsey

Lungsey

Dat klopt ook. Pissebedden zijn hele nuttige dieren in de natuur (en dus ook in de - gezonde - tuin), omdat ze een grote bijdrage leveren aan het opruimen van organisch materiaal. Over het algemeen wordt gesteld dat ze geen schade toebrengen aan planten e.d. omdat ze daar alleen gebruik van maken in uiterste nood. Veel liever doen ze zich te goed aan oud hout en rottend blad. In compostbakken zijn ze een welkome gast, daar zijn ze een onmisbaar onderdeel van het composteerproces. Hoe meer natuurlijk materiaal achterblijft in de tuin, hoe minder kans dat pissebedden zich te goed doen aan planten. Dus eigenlijk: hoe gezonder de tuin, hoe beter de kringloop, en hoe minder de schade aan planten. Daarnaast: eigenlijk zijn het enorm mooie beesten!

Vroeger werd nog meer waarde gehecht aan pissebedden: ze zouden helpen bij maagkwalen, tegen bedplassen en tegen leveraandoeningen
dinsdag 12 juni 2007 - 01:58
an

An

ik vind ze maar vies, hoe goed ze ook in de natuur zijn.
gr an
dinsdag 12 juni 2007 - 02:05
minouke

Minouke

Lungsey,

voor die kwalen ? hoeveel moet je er dan innemen? voor of nà het eten?

woensdag 13 juni 2007 - 23:33
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

[afbeelding verwijderd niet-https] Bij maagklachten 4 stuks voor het eten, eentje tijdens en twee na het eten, bij problemen m.b.t. bedplassen moet je voor het slapen gaan op de achterpootjes van de pissebed zuigen (tenzij je overdag een tukje gaat doen, dan moet je op de voor pootjes sabbelen!) en bij leveraandoeningen moet je 5 tot 8 pissebedden (afhankelijk van je gewicht) uitpersen in een glaasje citroensap en dit innemen direct na het eten.

donderdag 14 juni 2007 - 07:38
an

An

wat vies je gaat ze toch niet echt op eten al is het daar goed voor.
heb je het al eens geprobeert

gr an
donderdag 14 juni 2007 - 17:45
minouke

Minouke

An, verleden jaar in thailand heb ik zelfs kevers gegeten echt waar en meelwormen , 'tis nooit meer goed gekomen met mij
donderdag 14 juni 2007 - 17:51
an

An

dat je dat durft ik zou het niet willen proberen
maar als je geen keus hebt ja dan moet ik nog even heeeeeeelllllllllllllllll
goed nadenken.
lijkt me erg vies al zeggen ze van niet
en dat niet meer goed gekomen je kruipt nu ook als een kever hahahahaha
gr an
donderdag 14 juni 2007 - 17:56
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Pissebedden, zijn dat van die kleine zwarte platte beestjes met een hoop pootjes?

An, wat wij maar vies vinden, is op een ander heel lekker én zelfs heel wat voedzamer dan al hetgene wij hier eten.

Wat denk je gebakken/gefrituurde krekels, allerlei soorten wormen, slang, hond, Japanners die walgen ervan dat wij aardappels eten.
Enne we moeten het nog niet zover gaan zoeken hoor.

Mijn grootvader kon soms verhalen vertellen hoe ze in de oorlog moesten proberen te overleven door van die grote waterratten te eten - ik weet niet juist meer de naam.

Als je anders niks meer hebt dan ga je dat ook doen, 't kan uiteindelijk een kwestie van overleven worden.
donderdag 14 juni 2007 - 18:24
an

An

ja ik weet het maar het idee mijn moeder at in de 2de wereld oorlog tulpen bollen om te overleven en ga zo maar door
wij zijn gelukkig nu we mogen kiezen wat we willen eten ,
ten zij je in armoe leeft ze zeggen dat dat niet meer voor komt maar echt wel in deze tijd zelfs hier in nederland, en de regeering maar zeggen dat iedereen het zo goed heeft.elk dubbeltje omkeren
gr an
donderdag 14 juni 2007 - 18:40
minouke

Minouke

ja, soms zijn we het zo gewoon dat we er niet meer over nadenken hoe vies het is bv wijngaardslakken , het zijn toch slakken en garnalen naar het schijnt als er lijken aanspoelen zitten de oogkassen vol garnalen...

gr
vrijdag 15 juni 2007 - 01:55
an

An

ja echt vies
an
vrijdag 15 juni 2007 - 02:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon