menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vervelende beestjes

pascal claessens

Pascal claessens

Ik heb enige tijd geleden hakselhout laten brengen om tussen de planten te doen. Ik heb dit hakselhout in verschillende keren in de tuin gevoerd en telkens had ik nadien last van verschrikkelijk jeukende beten op mijn benen tot mijn middel. Ik dacht eerst dat het muggenbeten waren maar wanneer ik na enkele malen mijn werkbroek eens heb binnenstebuiten gedraaid merkte ik een piepklein beestje op (foto in bijlage) dat niet groter is als 1 max 2 mm. Het beestje kan zo'n 10 tot 15cm ver springen en is zwart van kleur. Wanneer al het hakselhout in de tuin was gevoerd dacht ik er vanaf te zijn maar dit weekend heb ik mijn grassen gesnoeid en had ik weer prijs, ik heb weer een tiental beten gelijkend op muggenbeten. Wat voor beestje is dit en wat kan ik er tegen doen zodat ik in de tuin kan werken zonder overbeten te worden.

Allemaal Beestjes

maandag 10 maart 2025 - 21:08
LT

LT

Te onduidelijk
dinsdag 11 maart 2025 - 13:28
leerling

Leerling

De beschrijving van jouw bijtbeestjes lijkt sterk op die van een vlo. Alleen is het diertje op die foto geen vlo.

Is het dat diertje dat je zo ver zag springen?
(Ik zie geen springpoten.)

Zo niet, kan het een toevallige passant zijn die niets met jouw bijtbeestjes te maken heeft?

Voor alle duidelijkheid: ik twijfel niet aan je relaas dat het hakselhout vervelende bijtbeesten bevat.
woensdag 12 maart 2025 - 22:26
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 2? (beveiligingscontrole) *