Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb last van een woelmuis in de tuin en krijg hem/haar maar niet te pakken ondanks de 2 vallen.
Regelmatig vallen ze dicht omdat de muis er onder door gaat.
Iemand een betere tip ?
Wij hadden sinds vorige zomer een mol in de tuin. Een behoorlijk actief exemplaar. Veel molshopen. Misschien meer dan 1 mol?
Ik heb hem wat laten doen, ook omdat hij vooral actief was in een bepaald gedeelte van de gazon waar er elk jaar roze- en junikevers opduiken. Daar zitten wellicht de nodige engerlingen in de bodem. Het kan geen kwaad dat die wat uitgedund worden, want het moet geen plaag worden.
Maar nu op het einde van de winter vond ik het toch welletjes en wou ik de mol kwijt. Ook al na blijvend aandringen van mijn vrouw om er iets aan te doen.
Maar vangen met een mollenklem zag ik niet zitten. Dood moest dat dier niet. Tenslotte kan je een mol niet verwijten dat hij molshopen maakt: het is de natuur van het beestje en bovendien als je de mol zo verwijderd dan maak je een mooi territorium vrij voor een nieuwe mol.
Daarom zo een toestelletje gekocht dat intermitterend trillingen en ultrasone geluiden de bodem injaagt. Een toestel van Swissinno, voorzien van een zonnepaneeltje, dus volledig onderhoudsvrij. Het zou mollen en ook woelmuizen verjagen, wegpesten zeg maar, over een oppervlakte tot 600m². Ik las er uiteenlopende kritieken over van werkt helemaal niet tot werkt perfect. Toch geprobeerd.
Het toestel geplaatst en alle molshopen netjes opengespreid, wat graszaad erop en dan opengespreid.
Dat was ruim een maand geleden en tot heden heb ik geen mollenactiviteit meer gezien. Is dat door het toestel of was de mol al verhuisd of heeft die zich doodgegeten aan al die engerlingen? Daarover heb ik geen zekerheid.
Ik geef het maar mee voor als je opnieuw met een woelmuis of een mol zit.
Hij is besteld Peter.
We gaan het meemaken.
Toevallig zag ik mijn val dicht klappen (gelokt met peen) maar was mis, zag hem woelen en gelijk de drietand er ingezet.
Hoorde hem vreselijk piepen dus waarschijnlijk heb ik hem vermoord.
Tis zielig maar ik laat mijn tuin niet vernielen door een onzichtbare tegenstander.
Deze muis heeft/had volgens mij school gehad.
Dat apparaat werkt totaal niet bij ons.
Mollen kruipen er gewoon langs, misschien hebben wij dove Mollen in de tuin.
Vandaag nr. 4 in de klem gevangen, tis zielig maar ze verinneweren wel onze tuin.
Ben je zeker dat het werkt?
Ga er dicht bij staan, dan zou je om de 30 seconden, zoiets, een lichte pieptoon moeten horen.
Het toestel moet ook goed contact maken met de grond. Het gat waarin je het toestel plaatst moet iets kleiner zijn dan de diameter ervan om goed contact te verzekeren.
Sinds ik het hier bij ons geplaatst heb is er nog wel molactiviteit geweest. Dat was wel dik 10 meter verwijderd van het toestel. De mol heeft 2 molshopen gemaakt en daarna niets meer. Dat was ondertussen al weer zeker een maand geleden.
Dan zitten er zker bij ons in de binnenstad speciale mollen ?
Onze tuin is maar 50 vierkante meter groot maar een invasie van mollen en woelmuizen zit ik niet op te wachten.
Zielig of niet maar ik wil ze niet.
Er zitten vast wel mollen (poes heeft er hier vorige week ook nog eentje gebracht), maar tenzij je hun gangen verstoord hebt, hebben die momenteel geen redenen om nieuwe gangen te graven.