menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hooiwagen

Ga naar meest recente reactie

Esem

Tekst aangepast

Esem

Een hooiwagen of (Phalangium opilio)
Gr Esem


[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 17 mei 2007 - 19:19
Tim

Tim

Mooi, ik vind die hooiwagens wel iets hebben...ze zijn zo fragiel.
zaterdag 19 mei 2007 - 02:36
aquilegia

Aquilegia

Hoi Esem, volgens mij is dit de hooiwagenspin (pholcus phalangioides). Het verschil met de gewone hooiwagen is,dat de gewone hooiwagen buiten jaagt, zonder web, en de hooiwagenspin liever de warmte van onze huizen opzoekt, en een heel warrig web maakt.en als je ze niet aanpakt, zit binnen de kortste keren je hele huis onder het spinrag en spinnen. Groetjes Alice
zaterdag 26 mei 2007 - 08:36
corrielat

Corrielat

Als je EEN web in je kamer laat hangen hoef je niet te spuiten tegen ongedierte zoals pissebedden, vliegen enzo, ik weet het niet van deze spin maar sommige spinnen nemen hun prooi mee hun web in en zuigen ze dan leeg, dit weten jullie natuurlijk allemaal al, maar ik wou even zeggen, een spin in huis is niet vies, maar een biologische insectenverdelger
zaterdag 26 mei 2007 - 16:41
Esem

Esem

Klopt corrielat want deze spin ruimt je ongedierte op in huis.
Gr Esem,
zaterdag 26 mei 2007 - 18:49
aquilegia

Aquilegia

Wacht maar totdat zij een mannetje heeft gevonden, dan heb je er zo 50 bij en drie maanden later gaan die 50 ook weer voortplanten. Ik ben echt wel een spinnenliefrhebster, als ik een spin in huis vind die buiten hoort,zet ik hem altijd buiten, levend. Maar deze gaan bij mij echt de stofzuiger in, wat als je deze niet aanpakt, heb je binnen de kortste keren een invasie in huis. Dan heb ik nog liever zo'n grote zwarte huisspin rondlopen. Groetjes Alice
zaterdag 26 mei 2007 - 20:58
hcferg

Hcferg

Ik heb liever 10 spinnen in de slaapkamer dan 1 mug.
gr. huib
zondag 27 mei 2007 - 20:14
Marinepik

Marinepik

Ik ben het helemaal met Huib eens, spinnen zijn buitengewoon nuttige beestjes en deze moet je beslist niet vermoorden door ze met de stofzuiger weg te zuigen.
Vang ze dan liever en breng ze naar buiten waar ze helemaal geen kwaad kunnen doen.
Als er geen spinnen zouden zijn zou de mensheid verzuipen in de insecten!
Theo
dinsdag 29 mei 2007 - 00:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon