menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Slakken

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Mijn oplossing tegen slakkenvraat. SLAKKEN KUNNEN NIET ZWEMMEN.
Zet de plant op een omgekeerde schotel in een schaal en vul die schaal met water.
Ik heb nu 8 slakgevoelige planten op deze manier op het terras staan en GEEN last van slakken. Ik weet het, met deze hitte heb je niet veel last van slakken, maar ze staan er nu 14 dagen. Dus ook nog een regenperiode overleefd.
Zorg wel dat er altijd water in de schaal staat en geef de plant zelf natuurlijk ook water.

Allemaal Beestjes

woensdag 12 augustus 2020 - 10:53
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Het proberen waard Roeli.
woensdag 12 augustus 2020 - 12:11
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Ziet er inderdaad een waardevolle tip uit, Roeli.

Voor de minder ervaren tuiniers: zorg er wel voor dat de bloempotten zelf niet in het water staan (= Roeli's beschrijving om ze op een omgekeerde schotel te zetten). Buiten vijverplanten houden de meeste planten niet van natte voeten.
donderdag 13 augustus 2020 - 02:16
janinka

Janinka

Ga ik ook proberen
maandag 17 augustus 2020 - 15:07
leerling

Leerling

Pluksla in potje bijna kaalgevreten.

Notitie voor mezelf: de instructies goed opvolgen en het bakje, ook bij deze hitte, gevuld houden.
dinsdag 18 augustus 2020 - 22:19
Roeli

Roeli

Stond er geen water meer in de onderbak ? Er hoeft maar een klein stukje droog te vallen, bv. als de bak wat scheef staat, dan nemen ze hun kans waar.
Dat koper geloof ik niet meer. Ik had nl. een plant in een koperen ompot gezet, als proef. Ze moesten dus die koperen pot beklimmen om bij de plant te komen. Totaal geen probleem hoor. Blaadjes lekker opgevreten.
woensdag 19 augustus 2020 - 08:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon