menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overlast vliegjes

tosty

Tosty

Allemaal,

Wij zitten met onze handen in het haar en vragen via deze weg hulp.
Een tijdje geleden hebben wij al onze rioleringsbuizen vernieuwd.
Ook de septische put/aalput hebben we gecementeerd zodat deze niet zou kunnen lekken en dergelijke.

Probleem is dat we sindsdien met honderden vliegjes in huis zitten.
Rioolvliegjes lijken het me niet, want die lijken meer op motten.
Elke morgen stofzuig ik de vensterbanken en liggen er minimaal 50, paar uur na stofzuigen terug van dat.

Ik heb al alle afvoeren nagekeken, alle sifons nagekeken, overal soda en heet water, javel, schoonmaakazijn doorgejaagd. Heel het huis gecontroleerd langs waar deze zouden binnen kunnen komen. Niets te vinden!!!

Nu is het wel zo dat je buiten aan datzelfde raam geen enkel, maar echt geen enkel vliegje ziet waardoor ik denk dat de nest binnen zit.

HEEELPPP

Allemaal Beestjes

zondag 29 maart 2020 - 19:21
LT

LT

Waarschijnlijk heb je vroeger in dat riool en / of aansluitingen een dode rat of iets van dien aard gehad. De vliegen leggen eitjes...De maden eten die dode....Worden cocons...Dan is nu het tijdstip van uitkomen van die vliegjes aangebroken. Ik denk, dat je in niet al te lange tijd geen vliegje meer ziet...
zondag 29 maart 2020 - 21:18
leerling

Leerling

Foto is niet echt duidelijk. Zou het om bochelvliegjes kunnen gaan?
Ik heb de indruk dat die momenteel vollop aan het uitkomen zijn.

De larven van bochelvliegen ruimen rottende bestanddelen op. Als ze vrijwel uitsluitend binnen zitten, misschien eens nakijken of je niet ergens een lek hebt. Zo te lezen heb je al nagekeken of openingen waar buizen naar binnen komen goed zijn afgesloten.
donderdag 9 april 2020 - 21:52
tosty

Tosty

Hoi Leerling

Heb net bochelvliegjes gegoogled en daar lijken ze inderdaad wel op.

Nu het heel mooi en warm weer is, is het precies verergerd.
Hebben ondertussen het vermoeden dat ze van onder onze keuken komen.
Een lek aan de afvoer zou eigenlijk niet kunnen, want dan zou ik toch water plasjes moeten hebben?
vrijdag 10 april 2020 - 20:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon