menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welk dier?

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Een vraagje. Onlangs heb ik een wilde bloesemhaag en wilde rozen aangeplant. Nu werk ik dat hier en daar enkele twijgjes afgebeten (?) zijn. Het "bijtvlak" is vrij gaaf. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat dit met een snoeischaar is gebeurd. Wat ik ook vreemd vind, is dat de twijgjes afgebeten zijn maar voor de rest onaangeroerd blijven. De takjes liggen dan gewoon naast de plant. Iemand een idee wie/wat dit kan gedaan hebben? Het gaat ook niet om alle aanplant, hier en daar enkel. Ook sommige soorten blijken gespaard te worden. Onze tuin is niet omheind, dus dieren kunnen vrij in en uit de tuin. Achter ons heel wat velden en ook iets wat je een bosje kan noemen.

Ik heb vandaag ook eens een wildcamera opgehangen, eens benieuwd... Ondertussen iemand ideeën wat het kan zijn?

Groetjes
Roeliee
dinsdag 4 februari 2020 - 19:16
Carib

Carib

Hier worden (in vergelijkbare omstandigheden) steeds de onderste twijgjes van jonge beuken afgebeten. Ik vermoed konijnen of hazen.
dinsdag 4 februari 2020 - 20:53
Roeliee

Roeliee

Is het dan niet vreemd dat deze twijgjes enkel afgebeten worden? En.voor de rest onaangeroerd blijven? Of is dit gedrag meer iets om hun tanden te "slijpen"?
dinsdag 4 februari 2020 - 21:07
Roeliee

Roeliee

Om even terug te komen op de cameraval... het waren inderdaad konijnen en/of hazen. En een voor mij verrassende bezoeker, een steenmarter komt ook mooi in beeld!
dinsdag 18 februari 2020 - 22:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon