menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Roofdier, kip, gans en duiven in gevaar?

Ga naar meest recente reactie

Heina

Heina

Beste
Duifjes en kippen in gevaar?
Al tijd bizarre uitwerpselen.
Dit is zeker roofdier en geen kat (teveel nachtopnames gemaakt van katten om te weten dat dit stuk venijn geen kat is!
Iemand die dit beest herkent aub?
Wat te doen ertegen?
Jaagt het 's nachts of ook overdag?
Vriendelijke groet

Allemaal Beestjes

woensdag 11 december 2019 - 12:29
Heina

Heina

Vergrootte afbeelding

Allemaal Beestjes

woensdag 11 december 2019 - 12:32
Roeli

Roeli

Als "HET" in de rechter benedenhoek zit en zorgt voor bizarre uitwerpselen, dan gok ik op een uil.
woensdag 11 december 2019 - 16:09
minouke

Minouke

Misschien kan dit je helpen, je moet de foto wel vergroten om de namen beter te kunnen lezen.

Allemaal Beestjes

donderdag 12 december 2019 - 08:54
Tuinprins

Tuinprins

Dit is een Rorschachkat, sommige mensen zien hier alleen een zwarte vlek in, bij andere slaat de fantasie op hol ...
vrijdag 13 december 2019 - 06:25
lilyboskat5

Lilyboskat5

Het is zeker een kat.
Op de foto is duidelijk een witte rechter achterpoot en witte rechterwang te zien.
vrijdag 13 december 2019 - 12:05
c j de k
vrijdag 13 december 2019 - 19:06
Patrikc

Patrikc

Dit is een Rorschachkat


Dat is een goeie tuinprins, ik zie met de beste wil ter wereld inderdaad hoogstens enkele grassprietjes op de voorgrond

Hopelijk mentaal gezond volgens Rorschach
vrijdag 13 december 2019 - 22:02
Heina

Heina

Dank je. Hoop echt op kat. Afgelopen zomer wel Martel jonkie gevangen, was toen n steenmarter. Al weken geen "kat" gezien of gehoord. Wel n marterdrol gevonden volgens uitwerpselen foto een maand geleden. Kat kan inderdaad foto op grondhoogte getrokken, vandaar dat ie kleine pootjes vertoonde dachten we aan roofdier
Grtjs

PS: verboden om dat beest te vangen, maar wat als je vangt met grote fuik en zou marter blijken? Mag je die dan in n andere provincie vrijlaten zoals ik met jonkie heb gedaan? Weet dat er n gezegde is dat je 1 verwijderd er n ander komt, maar m'n dames zijn alles voor mij... En je doet dat roofdier ook geen kwaad
zaterdag 14 december 2019 - 00:48
lilyboskat5

Lilyboskat5

Deze foto misschien iets duidelijker.
Een flinke kat.

Allemaal Beestjes

zaterdag 14 december 2019 - 10:43
lilyboskat5
zaterdag 14 december 2019 - 10:45
Heina

Tekst aangepast

Heina

Dankje. al blij voor kat, Beter kat dan n ouder van dat jong destijds eind augustus camera gezet gehad omdat we kattenpoten hadden gezien naast een hek. Bleek een entree te zijn voor 5 katten op minder dan een uur. Had eveneens gehoopt dat de kattentijd voorbij was, zeker met onze vogelrijke tuin.

Rosareschkat is n goede en kerkuil passeert vooral s zomers, dan laten we express gevangen muizen liggen om dat mooi beest te voeren zodat ze vogeltjes met rust laten.

PS mag je nu eigenlijk in fuik gevangen marters ergens anders uitzetten of niet? Je doet het beest er toch geen kwaad mee als je het in andere provincie in n bos vrijlaat waar het toch genoeg te eten heeft? Alleen geen kip op menu
woensdag 18 december 2019 - 20:40
leerling

Leerling

Fijn dat je overweegt om de 'rosareschkat' te vangen en elders weer vrij te laten, maar als de omgeving zich ertoe leent, is het gewoon kwestie van tijd voor het volgende exemplaar zich aandient.

Geen idee wat je bedoelt met een 'fuik' om een marter te vangen, maar, zeker gekooid, hou ik graag een respectabele afstand van wilde dieren.

Zorgen dat duiven en kippen een veilig onderkomen hebben lijkt me de betere oplossing.
zaterdag 28 december 2019 - 23:56
lilyboskat5

Lilyboskat5

Zo lang de mensen denken dat een kat buiten hoort te zijn (Waarom een hond niet ?), heb je er last van.

En niet alleen de medemens maar de kat zelf ook.
Je wilt niet weten hoeveel katten onder een auto komen en in de berm liggen weg te kwijnen.
En dan te bedenken hoeveel klein wild er sneuvelt door een loslopende kat.

Ik ben een groot kattenliefhebber, maar heb altijd gezorgd dat andere mensen er geen last van mijn hobby hebben gehad.
Waar wij ook gingen wonen kwam altijd een grote kattenren aan het huis, waar ze naar eigen behoefte naar buiten konden.

Ik heb begrepen dat het hier in Nederland eigenlijk ook verboden is.
zondag 29 december 2019 - 07:07
minouke

Minouke

Wat dan met de wolf ..... ook binnen houden
Ik heb mij nooit gestoord aan de katten die op bezoek komen integendeel, maar heb zo de indruk dat iedereen wel van de natuur houdt maar er nog weinig van verdraagt.
Aan zee zijn het de meeuwen die storen omdat ze de vuilbakzakken open scheuren maar de mensen vertikken het om iets anders te gebruiken dan hun plastieken zakken!
In steden zijn het de hanen die te vroeg kraaien ......en ga zomaar door
zondag 29 december 2019 - 09:25
lilyboskat5

Lilyboskat5

Minouke, de wolf is van niemand, die is “vrij”.
Wij houden onze wolven trouwens ook binnen ons eigen territorium.
zondag 29 december 2019 - 11:41
Heina

Tekst aangepast

Heina

Een kat mag gerust blijven zitten. Onze 2 laatste poezen waren ook wilde die we getemd hadden. Eens een deeltijds buitenkat altijd buitenkat.
De wilde tamme duifjes kennen katten en gaan erv vliegen

mevrouwtje andere rosarchkat heeft met de camera zitten spelen en de camera 2 nachten op rij aangevallen. Heeft andere kleuren dan die op de foto maar is hilarisch grappig als je haar met haar pootjes ziet uithalen naar de camera. Deze had een halsbandje aan en laten we dus met rust.

Ondertussen heeft de sperwer een duifje te grazen maar het leeft nog gezien we het zien gebeuren hebben en direct erop kabaal gemaakt en met de katapult een klomp aarde naar dat beest hebben geschoten. Die hebben we gelukkig nimmer terug gezien en het duifje was bij wonder niet gewond. We kunnen de twee tamme tortelduifjes niet opsluiten, zou barbaars zijn hun van hun aangeboren vrijheden te beroven.

PS wolven welkom maar als ik er een te pakken krijg bijt ik ze in de staart zodat ie kaitend wegrent en nooit meer terugkomt, wolf is niet het enige roofdier met scherpe tanden, heeft nog nooit een beet v mij ervaren
zondag 29 december 2019 - 13:35
minouke

Minouke

PS wolven welkom maar als ik er een te pakken krijg bijt ik ze in de staart zodat ie kaitend wegrent en nooit meer terugkomt, wolf is niet het enige roofdier met scherpe tanden, heeft nog nooit een beet v mij ervaren


zondag 29 december 2019 - 13:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon