menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welk beestje / welk bestijdingsmiddel 2

lindabrouw13

Lindabrouw13

Vraag 2 Om welke beestjes gaat het in dit geval? Deze beestjes zitten aan de onderkant van het blad van mijn stokrozen Ze zorgen er voor dat het blad een gele kleur krijgt, waarna het blad uiteindelijk afsterft. Verder zitten er ook allemaal kleine gaatjes in het blad. Ik weet niet of het dit zelfde beestje is wat de gaatjes maakt, of dat ik meerdere plagen in 1 plant heb. Welk middel werkt goed tegen deze beestjes? Het hoeft niet biologisch of ecologisch te zijn. Ik wil gewoon degelijk van de plaag af. Ben van plan om alleen de aangetaste planten te spuiten, want ik heb heel veel bijtjes enz in de tuin. Deze wil ik uiteraard niet doden. Helaas is deze plaag al heel veel jaren erg hardnekkig aanwezig, telkens alleen in de stokrozen. Wie heeft DE tip voor mij?

Allemaal Beestjes

maandag 15 juli 2019 - 14:10
Carib

Carib

Dit is geen beest, maar roest. Dit is een schimmel die veel voorkomt op stokrozen.
maandag 15 juli 2019 - 16:14
c j de k

C j de k

Als je dit wilt behandelen moet je een goede fungicide gebruiken dat helpt ook tegen meeldauw wat ook vaak in stokrozen voorkomt .
Maar als je stokrozen er helemaal zo uit zien zou ik het maar gewoon zo laten en een volgende keer vroeg preventief spuiten .
maandag 15 juli 2019 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon