menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Help je mee?

leerling

Leerling

Hopelijk denkt iedereen met een beetje tuin (al was het een balkontuintje) er ondertussen aan om ook drink- en badderwater aan te bieden aan dieren.

('n Aanrader voor wie het nog niet heeft: een minivijvertje, zelfs zo eentje van 40cm breed x 40cm hoog x 30cm diep, met een paar waterplantjes erin en tegen de rand aan een steen erin die een paar cm onder het wateroppervlak ligt. Wordt hier druk bezocht door allerlei dieren en vraagt weinig onderhoud.)

Maar de vogels schijnen het ook moeilijk te hebben om eten te vinden.
De voederbol met zonnebloempitten hing, na de winterperiode, nog aan het voederstation. Er moet genoeg beter eten in de buurt geweest zijn, want er werd al maanden niet meer naar omgekeken.
Maar sedert een 10-tal dagen zagen we de voorraad slinken en gisteren was die bol zo goed als leeg.
We zijn dus weer begonnen met het aanbieden van eten. Ook al omdat er in een van de nestkatjes nog jongen zitten.
'k Ga in 't weekend eens kijken of ik in de buurt verse meelwormen kan kopen. Zaden en gedroogde meelwormen kunnen in deze omstandigheden volwassen vogels helpen, maar jonkies in een nest hebben ook vocht nodig.
donderdag 12 juli 2018 - 23:53
LT

LT

Ik spuit beslist niet meer tegen bv bladluizen...De vogels houden het hier op een redelijk pijl.
Water is hier ook genoeg. Vijver, grote schaal op hoogte. De pinda's en vetpotten worden regelmatig bijgevuld. Nu vogels genoeg! Zelfs de sperwer neemt af en toe een vogeltje! Die moet ook leven.
vrijdag 13 juli 2018 - 00:08
Pouketie01

Pouketie01

Hier hangen ook mezenbolletjes en die moeten regelmatig vervangen worden, ik zie nu meer vogeltjes dan in de winter. Een schaaltje vers water staat er ook.
vrijdag 13 juli 2018 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon