menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Gazon opgelost...Graslarven bestrijden

Ga naar meest recente reactie

hanswijntjes

Hanswijntjes

Hallo,

IN mijn kleine achtertuintje heb ik vorig voorjaar 2 stukken gazon aangelegd met zoden. De zoden sloegen goed aan en het gras was donkergroen en groeide als kool. Na het najaar en de winter is het gras een soort van opgelost. Ik heb gezien dat het wemelt van de emelten (graslarven) hoe pak ik dit aan voordat ik er weer nieuwe zoden in rol? stukje afgraven, een centimeter of 5 (de larven zitten hoog) dan nieuwe grond en zoden? welk bestrijdingsmiddel?

Hoop dat iemand een gouden tip heeft zodat ik snel weer van een wat groener tuintje kan genieten!

Hans

Allemaal Beestjes

woensdag 4 april 2018 - 20:29
LT
woensdag 4 april 2018 - 22:01
hanswijntjes

Hanswijntjes

Bedankt LT. Hier staat een hoop uitleg over de plaag en wat over richtlijnen bij bestrijding.

Wat ik echter nog mis is een concreet plan om eraf te komen.. Dat ik nieuwe zoden moet leggen is me duidelijk, er is weinig gras over, maar is een toplaagje afgraven voldoende, en hoe houd ik vervolgens die larven binnen de perken..?
woensdag 4 april 2018 - 22:19
hanswijntjes

Hanswijntjes

hier nog een van hoe het was....

Sorry, heb geen foto van alleen het gras, maar hier staat het ook op

Allemaal Beestjes

woensdag 4 april 2018 - 22:31
satomi

Satomi

In de (goede) link die LT je gaf staat hoe ze te bestrijden en waar je de produkten evt. kan verkrijgen. Op de verpakking lees je dan hoe te werk te gaan en wanneer ze te gebruiken.
maandag 9 april 2018 - 12:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon