menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Van welk dier is dit hol?

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Tekst aangepast

Roeliee

Hallo iedereen

Vandaag een hol ontdekt bij mijn moeder thuis. Het hol bevindt zich in het oude tuinhuis, wat nu dienst doet als kippenhok. Het opvallende is dat er voor het huis een enorme berg zand ligt. Het hol zelf is redelijk groot, een arm kan er redelijk gemakkelijk in. Er zijn geen pootafdrukken te zien in het zand, noch uitwerpselen (buiten die van de kippen) te zien. Iemand enig idee welk dier dit zou kunnen zijn? Zie ook de foto's. De schop en de bloempotten in de buurt geven een beeld van hoe groot de hoop zand kan zijn. Er zijn ook knaagsporen te zien op de houten planken, daar waar het gat gemaakt is.

Groetjes
Roeliee


donderdag 26 oktober 2017 - 15:06
Carib

Carib

Rat.
donderdag 26 oktober 2017 - 19:10
Roeliee

Roeliee

Maken deze dan zo'n gat met zo'n grote hoeveelheid zand voor? Raar dat er nergens uitwerpselen te bespeuren zijn of pootafdrukken... Best gif leggen dus?!
donderdag 26 oktober 2017 - 20:00
leerling

Leerling

Dat gat ziet er veel ruimer uit dan de rattengaten die ik al gezien heb, en ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit zandhopen in de buurt heb aangetroffen. (Wel bij woelratten, maar ook die gaten zijn kleiner.)
Misschien eerst eens bloem rond het gat strooien om te proberen zo pootafdrukken te krijgen?

Als je het ziet zitten, zou je ook een wildcamera kunnen plaatsen. Die heb je in zowat alle prijzen, afhankelijk van de beeldkwaliteit die je wil, maar als je alleen maar wil weten wat hier rondloopt, hoef je helemaal geen duur exemplaar te kopen. Misschien eens rondkijken op tweedehands plaatsen?
donderdag 26 oktober 2017 - 20:47
Patrikc

Patrikc

Vast en zeker een rattenhol.

Gif is ook niet gezond voor je kippen. Er is hier ergens een topic over rattenvallen.

De ratten eten mee van het kippenvoer, zolang je dat toelaat geraak je er nooit vanaf. Er bestaan ook kippen-eetbakken die niet rat-toegankelijk zijn.
donderdag 26 oktober 2017 - 22:39
Pouketie01

Pouketie01

Zonder twijfel een rat!
vrijdag 27 oktober 2017 - 09:15
Roeliee

Roeliee

Bedankt iedereen voor het meedenken. Ik heb inderdaad eens een wildcamera opgehangen en het blijkt inderdaad om een rat te gaan. We hebben ook een klein muisje weten te spotten! Eigenlijk nog leuk om eens te zien op bewegende beelden

Groetjes
Roeliee
donderdag 16 november 2017 - 18:43
leerling

Leerling

Fijn dat je nu zekerheid hebt.
Ik had het dus helemaal mis.

Nu alleen nog dat beest duidlijk maken dat het niet welkom is.
donderdag 16 november 2017 - 20:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon