menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Diervriendelijke muizenval

edwinvande16

Edwinvande16

Wij hebben een muis in huis, ik hoop dat het er voorlopig maar één is. Daarom heb ik via de webshop de muizenval "muis-levend-vangen" gekocht.
Eerste poging: muizenval klaar gezet met chocolade en rozijnen. Resultaat de volgende ochtend: muis is er kennelijk ingegaan -> ingang dicht, chocola en rozijnen opgegeten, daarna heeft de muis het afsluitklepje open gestoten en is ontsnapt. Klepje lag er nog, de rest van de val lag ca 40 cm verderop. 1-0 voor de muis.
Tweede poging: afsluitklepje goed afgeplakt, chocola erin, en weer klaar gezet. Resultaat: de muis heeft kennelijk tegen de val geduwd of zo, waardoor de ingang dicht ging, en heeft flink aan beide kanten geknaagd (zie foto), zonder resultaat, de chocola zat er nog in.Toch 2-0 voor de muis.
Ik geef het voorlopig op, de muis heeft gewonnen!

Ik raad daarom de aanschaf van deze muizenval af, te fragiel. Er moeten betere vallen bestaan. Maar een val met klem wil ik niet.

Mareck

Allemaal Beestjes

vrijdag 22 september 2017 - 00:30
leerling

Leerling

Poes had eens een levende muis binnengebracht en die hebben we uiteindelijk gevangen in een mollenval van dit type: https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/2203/mollen-levend-vangen
Buis met de lange kant tegen een muur leggen (muizen houden niet zo van open ruimtes) en er iets tegenaan zetten om te vermijden dat ze omrolt, want dan gaan de klepjes weer open.
vrijdag 22 september 2017 - 23:26
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Ik heb al zo'n dertig jaar een muizenval, die lijkt op Luna Houten Muizenval - Recht 2-Kleps - 24 cm. Elk jaar verschijnt we wel een keer een muis. Dit kooitje werkt perfect. Je hebt ze ook met één klepje. Ik heb er wel eens aan beide kanten een muis gehad
Alleen ben ik nu een pinnetje kwijt en werkt hij dus nog maar aan één kant.
Toen ik dit stukje las, heb ik eens op internet gekeken en tot mijn verrassing zijn ze dus nog te koop.
Daarna gaan ze met valletje en al naar het bos in de buurt, waar ik ze loslaat. Een boshuismuis,
zaterdag 23 september 2017 - 22:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon