menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Onze kat ziet me niet graag meer...

Ga naar meest recente reactie

leerling

Leerling

20 dagen 's ochtends en 's avonds een pilletje, zei de dierenarts.
"40 gevechten", hoor ik dan.
Zelfs als dat gevolgd wordt door een halve dosis Viyo, waar poes dol op is, lijkt het toch echt wel te veel om te verdragen.

We zijn dag 15. Ik probeer extra met haar te spelen, haar te strelen en te knuffen.

Tot gisteren kwam ze nog bij me liggen, maar vandaag mijdt ze me als de pest. Terwijl het ritueel mij toch onveranderd lijkt.

Er zijn drankjes (zoals die Viyo), liquidsticks en andere snoepjes waar katten dol op zijn. Waarom kunnen ze kattenmedicijnen niet wat smakelijker maken?

Ik let er al heel erg op dat poes het kraken van de blisterverpakking niet associeert met het vervelende pilletje slikken.

Heeft iemand nog andere tips?
woensdag 20 september 2017 - 23:53
Roeli

Roeli

Gewoon met je tweeën. Anders alleen héél stijf vast houden. In de houtgreep. Vooral de voorpoten Bek open breken en achter in de keel duwen.( heb je eigenlijk 3 handen voor nodig )
Wachten tot het is doorgeslikt anders vind je de pil wel ergens in de kamer.
Het klinkt zo makkelijk, maar katten zijn zooooooo slim. Als je denkt dat jij gewonnen hebt, moet je maar eens naar dat katten smoeltje kijken. Dan weet je wel beter.
En ja, als kat verloren heeft, is kat boos. Want kat kan niet tegen zijn verlies.
Je kan proberen kat in een grote handdoek te wikkelen, maar dat is ook al een hele strijd.
Ik wens je veel succes.
donderdag 21 september 2017 - 08:16
zuurtje

Zuurtje

Google eens filmpjes genoeg hoe je het kan aanpakken................

Ineke
donderdag 21 september 2017 - 11:16
lilyboskat5

Lilyboskat5

Misschien pil fijn malen en onder iets wat ze lekker vind doen ?
vrijdag 22 september 2017 - 18:50
Pouketie01

Pouketie01

Vlees rond pil en muil openen en direct achteraan in keel gooien dat ze dus slikt zonder te weten wat ze binnen kreeg. Best met twee man doen.
De beste manier want een kat ruikt dat er iets zit dat vreemd is. (ik heb bij een dierenarts gewerkt)
vrijdag 22 september 2017 - 19:33
lilyboskat5

Lilyboskat5

Haha, de tweede keer lukt dat niet meer Pouketie.
Breek me de bek niet open.
Wat ik al allemaal geprobeerd heb met die van mij.
En hoeveel nagels en tanden ik al in de hand heb gehad.
Omdat ik het 't alleen moest doen deed ik ze in een grote handdoek, zo dat de voorpootjes er niet uit konden komen.
Ik bakerde ze helemaal in en klemde de poes zo tussen mijn arme en inderdaad...bek open 'breken', pil er zo ver mogelijk in proberen te duwen.
Maar gelukkig had ik er ook af en toe een, die geen probleem met de pillen had.

Er bestaat ook een pillenschieter, info bij DA.
vrijdag 22 september 2017 - 20:06
leerling

Leerling

De pilletjes geven gaat redelijk goed. Poes op tafel in zithouding zetten, de ene hand op haar kop, kop licht naar haar rug toe buigen, zodat haar keel bijna gestrekt is, en met de duim en wijvinger ervan de zijkanten van haar bek vatshouden. Dan met de andere hand, pilletje tussen duim en middelvinger, de onderste voortanden naar beneden duwen, heel snel het pilletje zo snel mogelijk zo ver mogelijk achteraan in haar bek duwen. Dan kaken dichthouden en kop achterover houden tot je merkt dat ze echt slikt. Dan kop loslaten, maar haar nog niet laten weglopen (veel aaien), tot je zeker bent dat ze het echt binnen heeft.
Daarna een halfje viyo geven, in een poging om het weer een beetje goed te maken.

Dat pilletje lukt dus wel. (Al is het niet altijd meteen binnen.)

Maar ik denk dat poes geleerd heeft om de klok te lezen, want even voor 08:00 en even voor 20:00 mijdt ze me als de pest. Eergisteren wilde ze zelfs niet meer in één kamer zijn met me.
Vandaar toen mijn vraag om hulp: hoe maak je het echt weer goed?

Maar kijk, ze is nu net weer op schoot gesprongen en ligt weer te snorren voor het toetsenbord.
't Is een prachtbeest.

Nog 5 pilletjes te gaan...
vrijdag 22 september 2017 - 20:37
lilyboskat5

Lilyboskat5

Grappig !
Slim zijn ze.
Ik denk dat als de kuur is afgelopen dat het bij haar ook niet lang duurt, voordat ze jou om die tijd ook wel weer vertrouwd.
vrijdag 22 september 2017 - 21:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon