menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een onbekende vogel gespot

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

helaas, daar de vogel te ver van huis zit, kan ik geen foto nemen: het is geen eend, geen Canadese gans, geen reiger, geen aalscholver, waar wat dan wel?
hij/zij, zit aan de rand van de vijver te kijken naar't water, ter grootte van een grote eend, lange bek, lichte buik en kop.
toen de vogel de vleugels spreidde, schrokken we toch een beetje, erg grote spanwijdte, de vleugels waren zwart met witte vlekken of strepen, maar wel mooi.
helaas heb ik de vogel niet zien wegvliegen, zo dus weet ik niet hoe hij/zij in vlucht eruit ziet.
ik ben er wel erg nieuwsgierig naar, is er iemand, die een klein idee zou kunnen hebben, over de vogel die wij gespot hebben ?

zaterdag 23 januari 2016 - 12:57
Carib

Carib

Had hij een opvallende ring rond de ogen? was hij overwegend lichtbruin? Dan was het misschien een Nijlgans. Komen hier ook steeds meer voor.
zaterdag 23 januari 2016 - 13:38
mia_heyl7

Mia_heyl7

dat was te ver weg om te zien, helaas
zaterdag 23 januari 2016 - 20:26
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik heb een beetje gegoogled, en ja, wat ik daar vond, zag ik ook aan onze vijver, dus heel waarschijnlijk, hadden wij een Nijlgans op bezoek
bedankt Carib
zaterdag 23 januari 2016 - 20:28
Paronoto

Paronoto

"dat was te ver weg om te zien, helaas"

Als je gaat "wandelen" neem dan altijd uw fototoesel en een verrekijker mee.....Ik neem ook mijn vrouw mee.....in den bos ...als 't niet te nat is.....

zondag 24 januari 2016 - 15:10
mia_heyl7

Mia_heyl7

Paronoto

wij zaten in de living en dan zien we wel de achterkant van de vijver ( goeie 120 of meer meter)
maar dan is geen geen wandelen bij, ik kan niet uit de voeten door geopereerde teen, man is zwaar geopereerd van het grote monster, dus wandelen is er voor eerst niet bij, helaas
en verder heb ik ontdekt, dat mijn gsmmeke, beter foto's maakt dan het digitale toestel
maandag 25 januari 2016 - 09:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon