menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmotten

Ga naar meest recente reactie

Marierie

Tekst aangepast

Marierie

Hallo,
Wij hebben al een hele tijd last van grasmotten. Onze slaapkamer is op het gelijkvloer en regelmatig vinden we grasmotten in onze kamer (de hor staat altijd in). Het rare is dat we die motten enkel vooraan in het gazon vinden, niet op zij noch achteraan. Hoe kunnen we die motten verdelgen a.u.b.?
woensdag 30 september 2015 - 11:59
jdcoster

Jdcoster

Best opzuigen met de stofzuiger want met de vliegenmepper heb je al gauw vlekken op het behang ...
woensdag 30 september 2015 - 12:25
Marierie

Marierie

Dank je wel voor de reactie, maar het probleem is: "Hoe ze buiten in het gras verdelgen"?
zaterdag 3 oktober 2015 - 11:22
jdcoster

Jdcoster

Ik zou me maar geen zorgen maken over wat vlindertjes in de tuin. Er kan misschien tijdelijk een minder goed natuurlijk evenwicht zijn in uw tuin en in de omgeving. Probeer vooral vogels aan te lokken door voor nestgelegenheid en voederplaatsen te zorgen.
Mensen die voor de meest natuurlijke zaken, enkel maar in termen van verdelgen en bestrijden denken zijn verkeerd bezig.
Gesteld, in de veronderstelling hé,dat u de precieze soort zou kunnen determineren, de waardplanten daarvan opsporen, daar de rupsjes (een bepaalde periode van het jaar) opsporen en een chemische bestrijding aanvatten, zou dat toch nutteloos zijn. Natuur eindigt niet aan uw perceelsgrens. Het is verloren tijd, geld en moeite.
Nevenschade aan andere insecten, die misschien juist voor het nodige natuurlijk evenwicht zorgen, zou eveneens een gevolg zijn.
Een beetje geduld nog, binnen een tweetal maanden krijgen we soms weer vriestemperaturen en komt er ook voor insecten een rustperiode. Dan begint er ook voor u weer een zorgeloze tijd.

zaterdag 3 oktober 2015 - 12:35
Marierie

Marierie

Sorry hoor maar kom maar eens kijken hoe goed de vogeltjes, van velerlei slag, zich hier vinden in onze tuin. Nestjes en voederbakjes (voor winter) zijn hier goed voorzien beste Jdecoster.

Ik heb het hier over de grasmot die "enkel" vooraan in het gras zitten en langs de hor (nieuwe samen met de ramen) van onze slaapkamer naar binnenkomen. Niet leuk en daarom zouden we ze graag vooraan weg hebben.
zondag 4 oktober 2015 - 11:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon