menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

KIPPEN

Ga naar meest recente reactie

noeka

Noeka

WEET IEMAND WAT IS MIS IS MET HAAR POOTJES OF IS DAT NORMAAL ?

Allemaal Beestjes

maandag 23 juni 2014 - 20:20
minouke

Minouke

de pluimpjes??? dat is naar gelang het ras.
maandag 23 juni 2014 - 21:19
Roeli

Roeli

Kan je een betere foto plaatsen ?
Op deze is niet duidelijk te zien wat je bedoeld.
maandag 23 juni 2014 - 21:24
Lino

Lino

Staan de schubben wat open? Dan is het Kalkpoot (aantasting door de schurftmijt).
Kan je bespuiten met Acederm wondspray ofwel ontsmetten met dettol en insmeren met vaseline.
maandag 23 juni 2014 - 23:22
noeka

Noeka

ja de pootjes ! dacht ook aan kalkpoten maar was niet zeker ! hoe krijgen ze dat nu ? ONZE HAAN HEEFT DAT EEN TIJD TERUG OOK GEHAD EN ZIJN ER ALLEMAAL VOOR BEHANDELD GEWEEST EN ALLES ONTSMET
Een betere foto gaat niet voorlopig want ze is moeilijk te pakken

ze trekt haar poot altijd in ! en heb er al olijfolie aan kunnen doen ! uit voorzorg ! maar toen geen foto meer genomen

dinsdag 24 juni 2014 - 17:26
noeka

Noeka

ja de pluimpjes staan ook raar en onder haar poot was een scherpe punt van een veer tegen haar zool , heb die wat af kunnen knippen
dinsdag 24 juni 2014 - 17:28
noeka

Noeka

dit is ze

Allemaal Beestjes

dinsdag 24 juni 2014 - 17:29
noeka

Noeka

en haar kleine spruit

Allemaal Beestjes

dinsdag 24 juni 2014 - 17:30
noeka
dinsdag 24 juni 2014 - 17:31
minouke

Minouke

Ik heb ook meerdere kippen en al opgemerkt dat sommige kippen gevoeliger zijn aan kalkpoten. ze krijgen het niet allemaal.
Momenteel heb ik er 2 met kalkpoten en krijg het niet weg, dettol en vaseline gebruikt, hok ontsmet enz
De andere krijgen het niet over.
dinsdag 24 juni 2014 - 18:03
noeka

Noeka

zou dat bij de oudere kippen zijn ?
dinsdag 24 juni 2014 - 18:13
Roeli

Roeli

Wij hebben ook altijd zijdehoenders gehad en van tijd tot tijd waren er ook wel bij die last hadden van kalkpoten.
Ik had altijd een breed jampotje staan ( kan natuurlijk ook een ander potje zijn )
gevuld met slaolie.
Als er dan een kip last had van kalkpoten, werd die elke dag ,1 of 2 keer even met zijn poot in dat potje gehouden.
Verder niets. Op een gegeven ogenblik werd die kalk zo zacht dat je het er zo af kon halen.
Je kan het er natuurlijk ook met een kwast opsmeren.
Denk er wel om dat je die poot niet tegen je aan krijgt. Die olie moet op de kippenpoot en niet op je kleren.

gr. Roeli
dinsdag 24 juni 2014 - 18:40
minouke

Minouke

Ik heb ook al gedacht dat het alleen bij de oude kippen voorkwam.
Weet niet of dit altijd zo is.
dinsdag 24 juni 2014 - 21:56
Lino

Lino

Nee oud of jong maakt niet uit.

Je kan er wel een inenting tegen gaan halen (tegen schurftmijt) bij de dierenarts als de huismiddeltjes niet of onvoldoende helpen.
Ik heb ooit een kipje gehad dat een teentje verloor door kalkpoot en dan is het wel heel erg (1997, ik was toen net met kippen begonnen en wist er nog niets vanaf)

Acederm wondspray schijnt enorm goed te helpen en het is een spray, dus makkelijk aan te brengen ook. Het is eigenlijk een ontsmettend wondverzorgingsproduct om wonden snel te laten helen. Dat het zo goed helpt tegen kalkpoot is een gelukkige bijwerking.
woensdag 25 juni 2014 - 08:50
minouke

Minouke

Ik ga dat eens gebruiken Lino.
Bedankt voor de tip.
woensdag 25 juni 2014 - 11:45
noeka

Noeka

ja ik ga dat ook halen bedankt al
woensdag 25 juni 2014 - 12:54
noeka

Noeka

vandaag weer olie aangedaan en is precies wel aan het beteren , maar zei heeft van die harde pennen van haar veren vind ik
donderdag 26 juni 2014 - 23:16
Roeli

Roeli

Zijn oude veren. Die ruien straks wel.
donderdag 26 juni 2014 - 23:22
groenbloemeke

Groenbloemeke

Bij de veearts iets vragen tegen oormijt bij honden en katten
1 keer gebruiken en tis weg
zaterdag 28 juni 2014 - 16:36
noeka

Noeka

ja het is toch al aan het beteren denk ik , heb die spray er aangedaan is blauwe kleur ! Maar ze heeft altijd van die rare pootjes gehad , we zeiden nog die loopt zoals een clowntje , raar en leuk , maar we zien er niets meer aan , er ontbreekt wel een nagel van haar korte teen en ze heeft echt lange nagels

En kalkpoten zijn toch wit ?
zondag 29 juni 2014 - 08:40
Lino

Lino

blauwe spray? Ken ik niet. Hoe heet hij?

Kalkpoten zijn grauw en openstaande schubben.
zondag 29 juni 2014 - 10:57
Roeli

Roeli

Misschien zou je de nagels eens moeten knippen ?
Loopt ze daarom ongelukkig ?
zondag 29 juni 2014 - 15:09
noeka

Noeka

OEI IK HEB DAT NOG NIET GEDAAN NAGELS GEKNIPT van de kippen ? HOEVEEL MAG ER VAN AFGEKNIPT ?

DIE SPRAY KOMT VAN DE DIERENARST is een ontsmetting ,heeft de DA gegeven toen voor onze haan tegen zijn bumbelpoot !!!! Was voor alles goed
zondag 29 juni 2014 - 21:11
noeka

Noeka

nog eens extra ingestreken met olie en stenen gelegd voor het afslijten van de nagels is wat beter nu !!
zondag 3 mei 2015 - 20:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon