menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hommels

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Beste tuinliefhebbers

Ik heb twee nesten van Hommels,één onder het dak en één in de verluchting van het huis.Soms vind ik in mijn tuin hommels die dood zijn.Maar vandaag vond ik een hommel,die iets raars op hun rug mee droeg.En een uurtje later was ook deze hommel dood.Kan er mij nu iemand zeggen wat deze hommel mee draagd.Het zijn precies kleine bolletjes 29 in totaal.Ik dacht al aan teken.
Maar ben niet zeker.De bijen zie ik ook al niet meer in de tuin,moesten de hommels nu ook nog verdwijnen,dat zou voor veel mensen een rap zijn.

Allemaal Beestjes

donderdag 12 juni 2014 - 12:06
RdB

RdB

Dat zijn mijten, vinden de hommels natuurlijk niet leuk maar za gaan er normaal gesproken ook niet dood van (dan zouden de mijten immers uitsterven!). Dat doodgaan klinkt meer als een vrolijke buurman/buurvrouw die bloeiende planten met insecticide heeft behandeld,

Ruud
donderdag 12 juni 2014 - 13:01
loucka

Loucka

Ik heb nu ook aan "" kave "" geschreven en de Zoo van antwerpen.En die schreven mij dat het om Tarsonema of Acarapis.Ik moet een paar hommels naar hun versturen.Deze infectie zou voor hun onrustwekkend zijn.Nu maar hopen dat het allemaal goed komt.
Geen een van onze buren gebruikt insecticide,wij zijn allemaal planten liefhebbers.Wij hebben allemaal een siertuin
Kijk maar eens naar mijn tuin

Allemaal Beestjes

donderdag 12 juni 2014 - 16:39
minouke

Minouke

Lindebomen kunnen bij warm weer een stof afscheiden die hommels vergiftigen.
donderdag 12 juni 2014 - 22:25
BOSVROUW

BOSVROUW

Ja, mijten kunnen zeer dodelijk zijn! Zo moet de varoamijt zeker bestreden worden bij de bijen, of er blijven geen bijtjes meer over!
zaterdag 14 juni 2014 - 10:56
EmmaS

EmmaS

Weet u nog wat het was dat op uw hommels aanwezig was? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn hommelnest. Er zijn er ook al meerdere overleden en sommige levende hebben ook zulke bewegelijke beestjes opzich. Ik zou graag mijn nestje redden, maar weet niet goed hoe. Alvast bedankt!
maandag 19 juni 2017 - 11:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon