menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het grote vogelweekend 2014

Ga naar meest recente reactie

charelke

Charelke

Vandaag en morgen zijn het weer vogel tel dagen, hier was het vandaag gene vette hoor
groetjes
Charelke
zaterdag 1 februari 2014 - 18:06
Boerke

Boerke

Troost je Charelke , hier ook niet . Veel te warm en de vogels vinden elders eten. Op een zeker moment liep ik door de tuin en zag in de struiken gewoon geen beweging.
Vandaag heb ik er maar een 23 verschillende gehad. Morgen beter hoop ik. Zelfs geen huis- of ringmussen. Enkel één heggenmus.
Of zij lappen ons een loer door zich te verstoppen , afgesproken onder elkaar (lol , )
zaterdag 1 februari 2014 - 20:02
charelke

Charelke

Ja Boerke; merciekes op een antwoordje hier is ook alles voorzien om een strenge winter te doorkomen voor die gasten maar die hemme we nie éh. Hier zit zelfs een merel in de lugusterhaag een plaats te zoeken met takjes van de linde boom en wat mos ,de tortelduiven zitten ook al op elkaar op nen tak. Mijn serre staat open overdag en een roodborstje komt in en uit als ik daar aan het muizelen (bezig) ben.
Okee morgen hopelijk een beter telling.groetjes uit Ham
Charelke
zaterdag 1 februari 2014 - 23:52
danny2

Danny2

Heb er gisteren ook geteld en dat was beduidend minder dan vandaag, was wel verwonderd door het vele gewiemel in de struiken, had ze dan ook extra gevoederd deze week.
Op een moment telde ik toch 17 huismussen, maar geen ringmussen meer te zien..toen ik naar de andere kant van de tuin ging zien zaten er liefst 12 merels aan de appels en het brood, een weinig later kwamen mijn trekvriendjes langs (om de twee dagen komen ze als een wervelwind voorbij). De staartmeesjes, nu telde ik er 23, soms wel 30, maar die zitten niet lang stil ze zijn altijd gehaast.
Vinken daarentegen heb ik er slechts 5 geteld tot...over 10min, dan waren ze plots met 12 en op de andere voederplaats waren er ook nog, zelf de reiger wilde nog effe de visjes goeiedag zeggen maar koos wijselijk om toch niet te landen.
Normaal zie ik ook vaak een kleine bonte specht...maar wat zie ik nu tijdens de telling.......komt er een groene specht langs.
Alles samen toch 75 stuks ingevuld op het telformulier, de kraaien en meeuwen hier in de paardeweide tel ik niet meer, is onbegonnen werk, ze zijn soms met 200, kan je enkel tellen door foto te nemen.

groetjes danny
zondag 2 februari 2014 - 17:42
Boerke

Boerke

Proficiat Danny . Andere jaren kom ik rond de 50 nu 28 . Zoals hierboven al gemeld : Ook vandaag geen ring- of huismussen. Zelfs geen spreeuwen of een winterkoninkje.
Bij mij staat de vink op 1 met een schamelijke 5 gevolgd door de merel met 4 . Dan de Koolmees,pimpelmees en de houtduif met 3 .
zondag 2 februari 2014 - 18:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon