menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin is een kattebak

Ga naar meest recente reactie

thepofo

Thepofo

Hallo,

De katten van de buren gebruiken onze tuin als kattebak.
Dit is heel ergerlijk aangezien onze kinderen tijdens het spelen niet altijd opletten naar boobytraps tussen het gras. Bij het gras afrijden dien ik eerst heel de tuin af te speuren met emmer en schep.

Hebben jullie een diervriendelijke oplossing hiervoor, wij hebben namelijk ook een kat en willen dus geen vergif gebruiken. Citronella of citroenmelisse zou helpen, maar daar kan je moeilijk heel de tuin van vol zetten.

Dank je wel,
Eric
zaterdag 26 oktober 2013 - 16:56
Bombycilla

Bombycilla

Tja katten zijn vrije huisdieren die alles mogen ,zandbakken volschijten,zoveel mogelijk vogels vermoorden het hoort nu eenmaal bij de kat.
Misschien kun je je buren nog opvoeden maar ik heb mijn twijfels of dat lukt
zondag 27 oktober 2013 - 10:17
Wannus

Wannus

Klaar staan met een emmer water , en maken dat je ze volop hebt .
Op die manier heb je veel kans dat ze wegblijven uit je tuin .
Wel maken dat de buren het niet zien !!!!
maandag 18 november 2013 - 08:11
deHaan

DeHaan

Aan de buren vragen of ze de katten binnen willen houden.
Je eigen katten natuurlijk ook.
Ik hou mijn katten ook binnen.
Ik wil niet dat een ander er last van heeft.
maandag 18 november 2013 - 12:16
furor

Furor

Wij houden onze vier katten ook binnen, ten eerste voor het verkeer, maar zeker ook zodat ze geen vlinders, vogels, ... vangen. De buur is een duivenmelker, heeft op zich niks tegen katten, maar da's een bijkomende reden.

Er komen jammer genoeg andere katten uit de buurt in de tuin, en zitten vaak gewoon onder de vogelvoederplaats, en je vindt ook af en toe eens een cadeautje tussen de planten.

Koffiegruis zou ook helpen ...
maandag 18 november 2013 - 12:42
lanne

Lanne

Ik had ook het probleem, dat de katten van de buren onze tuin als kattenbak gebruikten . Uiteindelijk kwamen er zelfs nog andere katten uit de verre omgeving bij, die ik nog nooit gezien had. Ik heb verschillende middeltjes gekocht maar niets hielp . Uiteindelijk probeerde ik met koffieprut . Iedere keer als er krabsporen waren in de tuin, deed ik de grond terug op zijn plaats en maakte het glad, zodat ik altijd kon zien of er katten op bezoek geweest waren . Dan strooide ik rijkelijk koffieprut op die plaats. Als je dit een tijdje vol kan houden en echt iedere dag op controle gaat en strooit als het nodig is , dan zullen ze je tuin niet meer als kattenbak gebruiken .Als het voorbij is, blijf dan toch attent en handel zodra er toch nog eentje probeert. Ze houden echt niet van koffieprut en zullen die plaatsen uit de weg gaan . Voor de tuin kan het zeker geen kwaad .
Succes en laat het resultaat hier zeker weten hé
dinsdag 26 november 2013 - 21:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon