menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogelkoncert vanaf 4 uur smorgensIemand raad

Ga naar meest recente reactie

SAELEN

SAELEN

Ik woord iedere dag wakker van vogelgezang ts 4 en5 uur s'morgens !

Het is een zwaarte vogel(Kauw denk ik,ken er niets van) die constant zingt ook overdag..

Weet er iemand iets om die vogels weg te houden van onze boom naast het huis zodat we kunnen rustig slapen???
woensdag 22 mei 2013 - 10:35
jdcoster

Jdcoster

Ramen plaatsen met driedubbel glas en een rubberen dichting?
Dat helpt en is ook voordelig in de stookkosten.
Ikzelf heb meer last van een snelweg in de buurt zonder geluidsmuur en vrachtwagens in de straat.
Zouden we niet ruilen?
woensdag 22 mei 2013 - 11:08
Bombycilla

Bombycilla

Flatje in de stad?
o nee daar zijn mussen en duiven.
Wat een probleem zeg
woensdag 22 mei 2013 - 11:38
Gespeel

Gespeel

De boom omhakken, alles vol beton gieten, aan de zijkanten palen zetten en een net over het domein spannen. Gedaan met die rotvogels!

Daarna naar het reisbureau stappen en 1200 euro betalen voor een luxevakantie in het Zwarte Woud.

Serieus: ik weet het niet, ik kan begrijpen dat kauwen, eksters of kraaien op dat moment van de dag vervelend zijn. Gelukkig is dat maar tijdelijk, enkel in het voorjaar. Er is weinig anders aan te doen dan ze te verdragen.
woensdag 22 mei 2013 - 11:42
jdcoster

Jdcoster

Heel waarschijnlijk zijn het merels in plaats van kauwen. Kauwen doen dat minder.
Gelukkig voor u beginnen de dagen binnen precies 1 maand al weer te korten en komen die zalige donkere dagen zonder vogelzang weer aan.
woensdag 22 mei 2013 - 12:43
sirius

Sirius

elke normale, gezonde mens slaapt daar toch door zeker?
bij de apotheker oordoppen kopen
woensdag 22 mei 2013 - 16:10
Jeannette1

Jeannette1

Ik denk, dat ik met de ergste rotbui wakker zou worden, als ik g
woensdag 22 mei 2013 - 17:05
Boerke

Boerke

Jeannette, volkomen met je eens. Daar wordt toch een mens vrolijk van als je dat hoort.
Ik bloei open als ik het vogelgelui hoor tijdens mijn fietstocht naar het werk rond 5 u. 15. Ik probeer te horen welke vogels het zijn.
Sorry maar waar je ook kunt gaan wonen is een middenberm van een autostrade. Maar daar komen ook hoogvliegers voorbij.
woensdag 22 mei 2013 - 18:54
Lino

Lino

Ik woord iedere dag wakker van vogelgezang ts 4 en5 uur s'morgens !

Het is een zwaarte vogel(Kauw denk ik,ken er niets van) die constant zingt ook overdag..

Weet er iemand iets om die vogels weg te houden van onze boom naast het huis zodat we kunnen rustig slapen???

Dat zullen merels zijn.
Wij moeten ook met onze venster gesloten slapen om niet gewekt te worden door de merels. Maar met het venster dicht gaat het bij ons gelukkig prima.
Wat jij kan doen is glitterslierten in die bewuste boom hangen of plastiekzakken die onderaan open zijn, zoals je doet om zaaigoed te beschermen of rijpe kersen
Probeer het eens wie weet helpt het en kiezen ze een andere boom uit wat verderop.
donderdag 23 mei 2013 - 12:47
jack1

Jack1

hier ook iedere morgen het gezang van een merel .het roepen en zingen van de kool meesjes het sjirpen van de mussen .en dan nog het zingen van mijn kanarie,s

en dat iedere morgen weer opnieuw
en bij overmaat van ramp heef zich ook nog een koolmeesje genestelt net onder de slaapkamer vensterbank . EN Dan zit het mannetje koolmees dood leuk te zingen op die vensterbank

mijn vrouw word er ook gek van
en ik DENK DAN ACH ZEUR NIET ZO

beter smorgens vogels horen zingen dan wakker worden van moters auto,s muziek luidruchtige mensen

vogeltje wat zing je vroeg ik krijg er maar niet genoeg van ......

mensen die zich storen aan het zingen van vogels smorgens vroeg

oordoppen help gelijk
je kunt ook nog die boom omzagen
donderdag 27 juni 2013 - 11:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon