menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Metselbijen in hozelock slang

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

wij hebben buiten zo'n hozelock slang hangen, zo 1tje die zichzelf oprolt.. nu hebben een koppel metselbijen die in beslag genomen.. de gaatjes zijn al allemaal mooi dicht gemetseld .. zou ik die gewoon laten zitten of zijn die te agressief?

groetjes vicky
vrijdag 19 april 2013 - 17:10
PeterBo

PeterBo

Bekijk de volgende site maar eens: URL GEBLOKKEERD /Metselbijen.htm zeer interessant.
Gr. Peter
vrijdag 19 april 2013 - 17:40
PeterBo

PeterBo

De URL wordt geblokkeerd als ik hem kopieer, dan maar na typen.
URL GEBLOKKEERD /Metselbijen.html
vrijdag 19 april 2013 - 17:45
PeterBo

PeterBo

Ik laat www. nu maar weg: wespenbestrijding.net/Metselbijen.html
vrijdag 19 april 2013 - 17:48
molleke32

Molleke32

wij hebben de rosse metselbij, tis blijkbaar meer een nuttig dier dan een schadelijk diertje, dan letten we maar wat op als we water moeten hebben
bedankt peterbo!
vrijdag 19 april 2013 - 17:53
jdcoster

Jdcoster

Het seizoen begint nu inderdaad stilaan. Misschien toch best ook nog wat blokken met gaatjes (8 mm) en bundels riet en bamboe in die omgeving hangen.
Bij mij kozen ze vroeger zelfs sleutelgaten en condens-afvoergaatjes in de vensters.
Agressief zijn ze helemaal niet. Boeiend om ze bezig te zien zelfs.
vrijdag 19 april 2013 - 21:13
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Als je nog niet te vaak geantwoord hebt gegeven op dit forum kun je nog geen Url plaatsen. Die worden dan geblokkeerd. Dat probleem had ik ook. Het is geloof ik om te zorgen, dat iemand geen lid wordt om alleen maar reclame er op te zetten. (heb ik inderdaad op forums gezien) Maar het is wel lastig.
Ik zet hem hier nog even voor je:
http://www.wespenbestrijding.net/Metselbijen.html
Leuk, dat je hem laat zitten. In Nederland was 2012 het het jaar van de bij, omdat het niet goed gaat met de aantallen.
Daarom is er deze site gemaakt over bijen hotels in Nederland. Er staan hele leuke inzendingen bij. http://www.bijenhotels.nl/
Groeten, Thijs
zaterdag 20 april 2013 - 08:03
molleke32

Molleke32

Ja thijsdegraaf, ik heb hier ook veel planten en bloemen staan voor bijen en vlinders.. een vlinderhuisje heb ik ook, 1tje voor bijen nog niet.. daar gaan we voor zorgen...
zaterdag 20 april 2013 - 08:17
wespenbestrijding

Wespenbestrijding

Beste leden,

Ik ben er uitermate blij mee dat u het advies van onze website heeft overgenomen door de Metselbijen mooi hun werk te laten verrichten.
Metselbijen zijn inderdaad meer nuttig dan tot last en zijn 'zeker nu de gewone bij in aantal afneemt' zeer belangrijk voor het eco systeem.

Met vriendelijke groeten,

J. Wiekens.

wespenbestrijding.net
vrijdag 10 mei 2013 - 08:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon