menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meeuwenplaag

Ga naar meest recente reactie

Polplastron

Polplastron

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130411_00536897

Eieren schudden ... Wat een idee!
Als je aan de zee wil gaan wonen, horen meeuwen er volgens mij voor een deel toch bij? Bovendien krijg je toch pas een "meeuwenplaag" als er voedsel in overschot is voor die dieren en ligt dat niet voor een stuk mee aan ons mensen?

Mensen zijn toch domme dieren!

Groeten,

Pol
vrijdag 12 april 2013 - 11:10
minouke

Minouke

Een zee zonder meeuwen nee die 2 gaan samen wat me dan meer stoort is de geur van zonnecreme dat gaat niet samen met de zeelucht.
vrijdag 12 april 2013 - 11:16
Polplastron

Polplastron

Misschien moeten we dan mensen met zonnecr
vrijdag 12 april 2013 - 11:35
Polplastron

Polplastron

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130413_00539550

Blijkbaar gaan ze nu zelfs nog op de meeuwen beginnen schieten! Let vooral op de deskundige uitleg van Nicolas Brackx van Vogelbescherming Vlaanderen. Jammer dat er naar hem niet geluisterd zal worden ...
zondag 14 april 2013 - 10:49
Boerke

Boerke

'k Heb het ook gelezen.Schieten op de meeuwen. Ik ben al eens content als er een meeuw in de tuin zit of......Een zwerm meeuwen rond een tractor die aan het ploegen is,dat heeft toch iets. Maar ja, wie zijn wij.
zondag 14 april 2013 - 11:21
Polplastron

Polplastron

Tot overmaat van ramp krijg ik hieronder nu een reclame van een vogelverjager van de Tuinadvies Webshop!
zondag 14 april 2013 - 11:26
satomi

Satomi

Maar niet iedereen die zonnecreme smeert doet dat omdat 'ie dat zo fijn vindt/ uit de stad komt!!
Heb zelf jaren buiten op het land gewerkt, zonder te smeren want ik vind die geur ook verschrikkelijk. Dat heb ik twee jaar geleden geweten.... huidkanker en ook nog in het gezicht. Daar wordt je beslist NIET blij van, kan ik je verzekeren.
zondag 14 april 2013 - 12:43
Polplastron

Polplastron

Dat van die zonnecr
zondag 14 april 2013 - 15:39
Polplastron

Polplastron

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/130515_meeuwen_Antwerpen

Meeuwenplaag deel II: nu ook in Antwerpen. Misschien moet de gehele soort ineens worden uitgeroeid? Dan zijn we daar ook weer vanaf. Voor alle zekerheid eerst nog een paar meeuwen vangen en in de zoo zetten zodat mensen daar nog eens kunnen gaan kijken hoe het dier er ook al weer uitzag? En natuurlijk een opgezet exemplaar in het museum voor Natuurkunde naast het skelet van de dodo ...

Mens-dom ...

Groeten,

Pol
woensdag 15 mei 2013 - 11:47
hannibal

Hannibal

De meeuwenplaag: In Oostende smijten de toeristen eten naar de meeuwen, schijnbaar leverde dat leuke foto's op. Maar na een tijdje werden die meeuwen lui en bleven in de stad broeden en roofden meer en meer het eten van de toeristen.
En die toerist is dan gaan klagen bij dienst toerisme en stadsbestuur dat hij te vroeg wakker gemaakt werd in zijn hotel (waar meeuwen een nest op hebben) of dat zijn kind (haar friet zak) aangevallen werd door meeuwen of dat de zeedijk bekakt ligt met meeuwenstront.
Borden met boete en waarschuwing in 4 talen kunnen de toeristen blijkbaar niet lezen.
Als je eens de overzetboot neemt naar Oosteroever, wip dan eens binnen in het zee instituut aan de vismijn. Daar kan je alle nuttige dingen leren over de meeuwen en hoe die door de mens zijn veranderd.
Wij (de mens) zijn hier de schuldige in het verhaal.
woensdag 29 mei 2013 - 08:00
Bombycilla

Bombycilla

zoals meestal
woensdag 29 mei 2013 - 14:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon