menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Duif broed al een tijdje

Ga naar meest recente reactie

joopsmit

Joopsmit

Ondanks de vorst afgelopen tijd zit in mijn waaiier palm 8meter een duif op zijn nest met een ei er in . Dit bevind zich 2 meter vanaf mijn slaap kamer raam en kan van uit mijn bed het nest en duif zien zitten .
Nu zitten ze daar al een aantal jaar en zijn dus wel aan mij gewent dat ik elke dag wel voor het raam sta Vooral in de ochtend laten ze zich van hun hooren . Nog steets zit men trouw op het nest en ik vraag me af of dit eigenlijk wel wat worden kan zo vroeg in het jaar Het ei ligt er nu al 3 weken in dus ik ben beniuwd.
Foto is van eind herfst vorig jaar toen was het ook al erg koud aan het worden maar de jongen heb ik zelf nog zien oeffenen en uit vliegen

Allemaal Beestjes

zaterdag 9 februari 2013 - 17:04
DannyO

DannyO

waaierpalm
erin
bevindt zich
gewend
horen
steeds
benieuwd
oefenen
uitvliegen
Misschien is het Nederlands niet je moedertaal, maar er bestaan cursussen !
zaterdag 9 februari 2013 - 17:37
Bombycilla

Bombycilla

nou Danny ga jij maar weer bij je moeder wonen,kan die je wellicht van je onbeschoft gedrag afhelpen.
zaterdag 9 februari 2013 - 18:48
Bombycilla

Bombycilla

Hoi Joop
Ik kom ieder jaar duiven tegen die in de winter broeden,en heb ook al vaak jongen gezien in deze tijd,de duiven zullen wel weten waar ze aan beginnen
zaterdag 9 februari 2013 - 18:51
erice

Erice

Het lijkt mij wel wat erg vroeg voor een duif om nu al te broeden. Ik dacht dat ze maar een dikke twee weken op hun eieren broeden...... Hoop dat het goed afloopt.....Wel mooi als je dat van zo dichtbij kan blijven volgen.....
zaterdag 9 februari 2013 - 19:02
DannyO

DannyO

okee bombycilla je schreifdt maar ales luukraak wandt de spellink iz niemeer belankreik en vooal heen opmerkinken maaken hee wand anders moet je weer nar je moeder
zaterdag 9 februari 2013 - 19:49
Bombycilla

Bombycilla

o woon je daar nog?
zaterdag 9 februari 2013 - 20:00
Gehenna

Gehenna

Hou het een beetje rustig en beleefd aub, dank u
zaterdag 9 februari 2013 - 20:51
molleke32

Molleke32

Zeg aub, willen jullie het een beetje beleefd houden? Maakt het nu zoveel uit of mensen fouten schrijven? Het gaat tenslotte toch om de hobby niet om een examen taal!
zondag 10 februari 2013 - 10:58
joopsmit

Joopsmit

joop smit
zondag 10 februari 2013 - 11:53
Bombycilla

Bombycilla

@Molleke .er is hier maar 1 onbeleefd.
zondag 10 februari 2013 - 12:19
kurt

Kurt

@Danny,

Ik vermoed (hoop althans) dat je hebt ingezien dat je hier toch even fout zat.

Chapeau of moet ik zeggen 'Hoedje af' voor Joop dat hij ondanks zijn dyslexie hier toch zijn interessante info met ons wil en durft delen. We zijn gelukkig geen forum van nerds Germaanse talen waarbij elk punt en komma correct moet staan.
Iedereen schrijft zoals hij / zij dit het best kan en als het te storend is dan lees je het maar niet he. Blijkbaar heeft u de tekst toch heel aandachtig gelezen aangezien u het zelfs zo fijn vond er alle schrijffoutjes uit te halen.

Zelf heb ik 14 jaar in het onderwijs gestaan en sommige jongeren (oa met dyslexie) mochten zelfs gewoon altijd mondeling hun examens afleggen daar ze het veel beter konden verwoorden dan schrijven. Een beetje verdraagzaamheid dus en niet teveel ergeren aan onbelangrijke zaken in het leven, maar er net uithalen wat nuttig en interessant is.

Mvg,
Kurt
zondag 10 februari 2013 - 13:02
DannyO

DannyO

Ik ben eigenlijk blij met al jullie reacties en ik wil me diep verontschuldigen tegenover Joop Smit, maar voor mij is het cultiveren van een correcte taal even belangrijk als het cultiveren van een tuin zonder onkruid... en ik ben echt geen taalpurist
Dit is dan ook meteen mijn laatste reactie. "Honni soit qui mal y pense.
zondag 10 februari 2013 - 13:29
Paronoto

Paronoto

Met al dienen "ambras" is die duif toch wel dood zeker....arm beest
zondag 10 februari 2013 - 16:06
Bombycilla

Bombycilla

sportief Danny,zand erover
zondag 10 februari 2013 - 18:55
molleke32
zondag 10 februari 2013 - 19:32
joopsmit

Joopsmit

Ja het is goed zand er over .
Het is nu feest het ei is uit een niuw leven heeft zich aangedient .Wel onder barre omstandigheden maar hoop doet leven en met dromen hebben we nog toekomst
maandag 11 februari 2013 - 01:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon