menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vleermuizen

Ga naar meest recente reactie

reneemettrie

Reneemettrie

Ik zou graag een vleermuizenkast ophangen. Maar ooit eens gehoord dat er hondsdolheid bij deze dieren aangetroffen wordt. En vermits ik hier 4 (weliswaar ingeënte) honden heb rondlopen wou ik me toch even informeren of dit waar is en of dit risico's inhoudt.
Vraag me ook af of je een zwaluw nestkast in de buurt kan hangen? Ik heb maar een meter muur boven de aarde, de rest is boven de tegels en ik heb geen zin om regelmatig de uitwerpselen te gaan verwijderen)
zaterdag 27 oktober 2012 - 16:42
groenbloemeke

Groenbloemeke

Kijk eens op de site van Vivara daar hebben ze nestkasten voor vleermuizen

En 1 meter boven de grond is voor geen enkele nestkast hoog genoeg
zaterdag 27 oktober 2012 - 17:06
reneemettrie

Reneemettrie

Heb me niet duidelijk uitgedrukt. De muur is 4 meter hoog. Maar er liggen tegels over heel de breedte, op een strook van een meter na. En boven die strook wil ik de vleermuizenkast en eventueel een zwaluwkast ophangen.
zaterdag 27 oktober 2012 - 20:45
Bombycilla

Bombycilla

wat is de ligging van de muur,ze hebben het graag warm als er jongen zijn
maandag 29 oktober 2012 - 19:45
reneemettrie

Reneemettrie

Op het zuiden, dus dat is OK. Weet niet of zwaluwen dat ook graag hebben?
maandag 29 oktober 2012 - 19:48
Bombycilla

Bombycilla

weet niet welke zwaluw je bedoelt,Huiszwaluw heeft liever oost maar neemt ook genoegen met zuid.
voor gierzwaluw liefst zuid,let voor gierzwaluwen wel op een flinke aanvlieg route
maandag 29 oktober 2012 - 19:59
Gespeel

Gespeel

Over vleermuizen weet ik weinig, wel over zwaluwen. Maar ik denk niet dat je én een vleermuizenkast als een zwaluwennest op 1 meter breedte kan combineren. Dat wordt kiezen. Zie je vaak zwaluwen vliegen in de buurt?
donderdag 1 november 2012 - 20:57
Bombycilla

Bombycilla

leg eens uit waarom dat niet gaat
donderdag 1 november 2012 - 21:59
reneemettrie

Reneemettrie

Ik zie wel zwaluwen, maar niet zo heel veel. Weet ook niet welke soort. Maar hoorde wel eens dat de uitwerpselen van vleermuizen droog zijn en gemakkelijk te verwijderen? Dus kan ik die kast misschien toch boven de tegels hangen?
vrijdag 2 november 2012 - 07:29
Gespeel

Gespeel

Bombycilla: gaan die vleermuizen de zwaluwen niet weg jagen?
vrijdag 2 november 2012 - 10:41
Bombycilla
woensdag 7 november 2012 - 12:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon