menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn hond

Ga naar meest recente reactie

mary1972

Mary1972

plast constant mijn plantjes en bloemtjes dood in de tuin, is er iets een middel wel kind vriendelijk die dat tegen kan houden..
zondag 8 juli 2012 - 19:25
jamssen

Jamssen

Met de hond gaan wandelen voor je hem in de tuin laat.

groetjes mlouise
zondag 8 juli 2012 - 20:06
jdcoster

Jdcoster

Maar ... ! In de goot doen plassen en poepzakjes meenemenen en niet doen zoals sommigen van mijn buren die hetzelfde probleem hebben.
zondag 8 juli 2012 - 20:18
mary1972

Mary1972

ik wandel me eigen suf, hijplast steeds kleine plasjes en bewaard mss ook wat voor thuis, ik zeg niet doen en hij doet het gewoon, eerst hadden we een hekje maar dat werd gevaarlijk voor de kinderen, kwa klimmen enzo...

en ja met wandelen natuurlijk zakjes mee... maar het gaat echt voor onze achtertuin ...

zondag 8 juli 2012 - 20:29
jamssen

Jamssen

Je kunt ook een antiplasband omdoen als hij in je tuin is.
Die zijn bij goede dierenspeciaalzaken te koop.

Als het een reu is vraag dan eens aan de dierenarts of castratie hieraan helpt, vaak zijn het 'markerings' plasjes ofwel territorium gedrag.

groetjes mlouise
zondag 8 juli 2012 - 22:31
BOSVROUW

BOSVROUW

Castratie helpt hierbij niet. Zelf je territorium afbakenen met draad of hek is de enige oplossing! Ook bij honden kan je de natuurlijke impulsen niet stoppen!
zondag 8 juli 2012 - 23:37
jdcoster

Jdcoster

Eigenlijk en om eerlijk te zijn ... gaan honden en tuinen niet zo goed samen.
Ik koos voor een tuin ...
zondag 8 juli 2012 - 23:46
BOSVROUW

BOSVROUW

Oh, jawel hoor, veel geduld en je tuin wat aanpassen. Puppy=putten graven, en planten uittrekken. Puperhond is overal in-en overspringen, vooral de vijver! Na een jaar of drie, een vaste plasplaats, dus tuin aanpassen aan hond. Mijn grootste reu =90cm schofthoogte, plast altijd op dezelfde plaatsen, en heeft nog maar één put in de schaduw, waar hij in licht als het heel warm is! Ga wel elke morgen meer dan een uur wandelen. De 2 kleintjes hebben nooit iets kapot gedaan! en wat natuurlijk ook helpt, is een teefje aanschaffen, plast op de grond en enkel wanneer het nodig is
maandag 9 juli 2012 - 09:42
Esem

Esem

Ik ga je topic verzetten naar allemaal beestjes,daar heb je nog meer kans dat je vraag beantwoord wordt.

Gr E.
maandag 9 juli 2012 - 12:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon