menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Poes gepakt door hond van buurman....

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

mijn zus heeft drie poezen(nu ja,had)gesteriliseerd en gecastreerd...
ze heeft ook een hond
sinds kort heeft ze nieuwe buren,en die hebben een mechelse herder(vroegere buren hadden ook een hond,buurvrouw langs andere kant heeft er ook,waren nooit problemen)
zus maakte al vaak gewag dat er wat vreemds aan de hand was met die mensen en hun hond...
was een duur betaalde pup,papa kampioen en zo meer,nu kan het mijn zus nie veel schelen welk ras,de hare is een vuilnisbakkie,maar wel heel lief...jankt niet,blaft niet constant etc...
toen ze het pupje net hadden verklaarden buren trots dat de hunne een "kampioen in spe" was...er was nog een pup,maar die zou volgens hun zeggen afgemaakt zijn wegens"niet goed genoeg"....daar was zus al serieus van verschoten,verder mag de hond niet binnen,maar dat is op zich niet zo en ramp als ze het verder wel genoeg aandacht en liefde geven,en daar wringt het schoentje...nichtje vertelde al eerder dat ze gewoon schrik had van die hond,ondertussen had ie ook een gat in de schutting gemaakt en durft nichtje niet meer in hun eigen tuin(nichtje is 18)
gisteren was wolf(kater van zus )in de tuin van de buurman beland....en dus te grazen genomen door de hond
en ondanks het geroep en getier van de andere buren en van zus en haar kids,liet hij niet los.en heeft gewoon voor hun ogen verscheurd......das natuurlijk verschrikkelijk,maar feit is: het liep in andermans tuin...en hoe erg het ook is en hoeveel verdriet ze ook hebben,tis niet dat wat het zo boos maakt,wel de buurman: die kwam na goed tien minuten pas buiten....bekeek het tafereel en zei tegen zus: nou ja,das ook geen gezicht he gaf de hond een snoepje,aaide effe over de bol,sloot hem op in zijn hok en ging weer naar binnen...en dat was dat,de verscheurde poes ligt nog gewoon op zijn terras...
de andere 2 poezen zijn getraumatiseerd en durven nie buiten,net zoals nichtje en neefje....
ze hebben ongelooflijke schrik dat dat beest naar hun tuin komt om hun hond aan te vallen(is altijd woest naar scruffy toe,ook naar mijn zus blaft ie vervaarlijk terwijl hij steeds tegen het hekken springt)
de buren klagen al maanden van urenlange blafconcerten...
hij had toch efkes langs kunnen komen om zijn spijt te betuigen...
ze hebben aangifte gedaan,niet om iets te krijgen maar omdat ze hoopt dat ze daardoor hun hond mischien wel naar een hondenschool of zo zullen sturen,want er komen aak kleine kinderen op bezoek,de buurman had zelf al gezegd dat ze uit de buurt van het gaas moeten blijven want dat hij bijt....
de hele familie is ongelooflijk aangedaan,maar ze zijn vooral boos op de eigenaar omdat hij nu eenmaal nagelaten heeft zijn hond op te voeden.
of zoals nichtje het zelf zei: hoe verschrikkelijk ik het ook vind,het was mijn kat in hun tuin en die hond verdedigt zijn territorium,maar hoe de baas reageert klopt van gen kanten........ik ben gewoon bang
zondag 16 oktober 2011 - 11:37
cetinel

Cetinel

aangifte is gedaan,fotos zijn door de andere buur gemaakt.......bijna niemand durft nog in de tuin,want da beest heeft het hek onderaan stukgemaakt,is maar kwestie van tijd eer die ontsnapt
en dan is het boel met scruffy(hond van zus)...daar hebben ze dus ook schrik voor,want scruffy is wel braaf,maar als 2 honden gaan vechten .......
zondag 16 oktober 2011 - 13:21
cetinel

Cetinel

tja.....
is taak van het baasje om dat te voorkomen....
maar die ligt merendeel van de tijd stoned te wezen....
zondag 16 oktober 2011 - 13:39
LauraK

LauraK

Wat een afschuwelijke gebeurtenis! Arme kat... Inderdaad zaak om hier aangifte
van te doen. Nu is het een kat die gegrepen wordt, volgende keer misschien een
kindje dat per ongeluk in die tuin geraakt... Je zou zo'n buurman toch...
zondag 16 oktober 2011 - 13:45
cetinel

Cetinel

volgens mij heeft elke hond een kort lontje,als ze miskweekt worden...soms de een al wat meer dan de ander.
en het is dus inderdaad die mechelaar die door constant graven en sleuren ondertussen een gat van 20 cm in de omheining heeft gemaakt....das makkelijk groter te maken voor zo een hond he...
zondag 16 oktober 2011 - 13:52
cetinel

Cetinel

een overdosis....
zou handig zijn ja.....
zondag 16 oktober 2011 - 13:54
cetinel

Cetinel

Ik zou dat gat gaan dicht maken..............met stevige planken.

das ook mijn eerste gedacht,maar da mormel loopt daar he,en dan moet ge nie in de buurt komen,zelfs nie achter gaas.....(die dan notabene gehavend is)
zondag 16 oktober 2011 - 14:02
cetinel

Cetinel

ik zou allang bij die buren staan en eisen dat dat gat als de wiedeweerga dichtgemaakt word,en dat ze hun hond moeten opvoeden of.....
maar zus en de rest van het gezin is nog te zeer aangedaan(ik ben op zo een moment dan juist heel erg strijdlustig)
zondag 16 oktober 2011 - 14:24
cetinel

Cetinel

tjee batdah,als ik ooit een hond neem,mag jij het in ieder geval niet uitlaten
zondag 16 oktober 2011 - 15:42
ERWIN52

ERWIN52

Ik zie dat er vooral bij het vrouwvolk heel wat katten-lovers zijn en die bijna elke hond naar de eeuwige jachtvelden wensen. Persoonlijk ben ik van oordeel dat elke mens het recht heeft om dat HUISDIER te houden wat hij graag heeft ! Ik heb persoonlijk katten, honden, austr, aziatische en zuid-amerikaanse parkieten (papegaaien) gehad.
Persoonlijk ben ik een voorstander (door al mijn ervaringen) van een hond. Voor wat trouw en aanhankelijkheid betreft staan de hond en het paard op één lijn. De kat ver onder. Dit wil niet zeggen dat ik het vrij agressieve gedrag van die hond goedkeur. In tegendeel !!! Een goed opgeleide hond is een zegen en ik weet over wat ik spreek. Honden zouden VERPLICHT een goede opleiding MOETEN krijgen, ik ben daar op de eerste plaats voorstander van.
Als IEDER zijn huisdier op zijn eigendom zou houden zou er heel wat ruzies voorkomen worden. En kattenliefhebbers zouden op de eerste plaats eens het hand boven het hoofd moeten houden. Zij beseffen niet wat hun loslopend wild voor kwaad doet op een ander !!! Ik ben dus vogelliefhebber geweest tot in het diepste van mijn hart en ... ik kan ervan meespreken !!! Mijn haren komen nog recht. Ik ben sinds 1999 gestopt want door dat loslopend wild was het toch niet meer mogelijk om nog een vogel te kweken. Dat heeft mij duizenden euro's gekost.
Dus ik herhaal ... laat ieder zijn dieren op zijn eigendom houden dan heeft niemand er last van.
Voor wat die lawaaierige hond betreft : dien een klacht in bij hogere instanties ! Ik sta daar volledig achter.
Sorry voor uw kat maar ze liep op het teritoruim van de hond en elke hond verdedigd zijn domein. Groeten, Erwin
zondag 16 oktober 2011 - 16:49
Juelz

Juelz

Dat beest op zich is niet zo kwaad, dat ligt puur aan de baas zelf.
die man zouden ze moeten oppakken en z'n hond afnemen.
als hij er niet fatsoenlijk voor kan zorgen dan heeft hij ook geen recht erop.
Zulke beesten hebben nu eenmaal veel aandacht nodig, en juist herders zijn allemans vrienden.
als de baas ze maar goed onder controle heeft.

gadverdamme, ik zou dat beest zo weg willen halen bij die man.
en hem dan bij iemand onderbrengen die hem wel goed kan verzorgen.
en de aandacht kan geven die nodig is.
zondag 16 oktober 2011 - 18:26
ERWIN52

ERWIN52

@ batdah,
Dat u niet van honden houd is mij duidelijk. Niemand zegt dat u een hond MOET HOUDEN ! Eén ding is zeker : mijn Airedale terrier is reeds 14 jaar oud. Mijn hart (mischien in uw ogen nen baksteen) BLOED nu reeds bij de gedachte dat ik hem een dezer dagen, maanden zal moeten verliezen !!! HIJ GAAT DOOR HET VUUR VOOR ONS. Hij is wel opgevoed !!! Door het fijt dat idit mijn tweede airedale is die ik zal moeten begraven hebben WIJ besloten geen hond meer te houden want zo een VRIEND verliezen is als het verlies van een kind. Ik zeg altijd : ik heb 2 zonen nl 1 op twee poten en de andere op 4 poten. Je beseft NIET HALF hoeveel liefde ik van mijn honden heb (gehad). En er is géén enkele kat die daaraan kan tippen ! Sorry voo rde katten-lovers, ik heb er wel begrip voor. Maar bij onze buurt is het loslopend wild !
Een hond MOET WEL opgevoed zijn, daar blijk ik bij !!!
Groeten, Erwin
zondag 16 oktober 2011 - 18:41
Gehenna

Gehenna

Ik denk dat ik al lang in de kelders van het justitiepaleis in Brussel zou zitten voor moord. Of zou ik toch gaan voor brandstichting bij nacht? Dan heeft de hele buurt er wat aan.
Al vind ik buurman naakt aan ketting hangen bij z'n zeer hongerige hond ook wel aantrekkelijk.
Die brandstichting kan achteraf ook nog. Door middel van brandende kaarsen onder de hopelijk nog half levende buurman.
Kan er natuurlijk ook iets aan verdienen en een snuff movie maken om duur te verkopen. Opbrengst gaat uiteraard naar een poezenopvang.
Mechelaar heeft bloed geproefd en is niet afgericht. Verlos de mensheid, geef da beest ne kogel in de kop.


Wa ne kutpee! Da nog normaal vinden ook. Wat hij doet is pure dierenmishandeling, niks minder.
zondag 16 oktober 2011 - 18:56
Gehenna

Gehenna

Personeel?! Hier hebben ze een slavin

Maakt toch ni uit of je nu liever een kat of een hond of een aap hebt? Je moet er voor zorgen zoals het moet en anders neem je niks in huis.
zondag 16 oktober 2011 - 19:19
ERWIN52

ERWIN52

@gehenna
Ik vind uw antwoord vrij ego-centrisch nl mijn kat mag alles zonder rekening te houden met anderen !!! Spijtig ... ECHTE DIERENLIEFDE is rekening houden met ALLE dieren. Niet alleen katten, waarvoor ik WEL respekt heb, maar niet voor de baasjes die ervoor zorgen dat deze van allerlei miserie op een ander gaan veroorzaken ! Hetzij kat, hond, kavia, eend .....
@batdah
U verdient mijn volste respekt want u houdt rekening met anderen !!! Hiervoor mijn dank !
Ik hoop dat iedereen zijn hond, kat ... op zijn eigendom houdt om zodoende tal van ruzies te vermijden. Kattenliefhebbers kunnen dit perfekt !
Een VERKEERD opgevoede hond is de schuld van zijn BAAS ! En kan perfekt heropgevoed worden zonder dat dot dier per sée moet afgemaakt worden want da is pas dierenbeuleraarij !!!
Er is een programma op TV op de zender VTM waar alle mis-opgevoede honden terug op het RECHTE PAD worden gebracht MET SUCCES !!!!
zondag 16 oktober 2011 - 19:46
cetinel

Cetinel

zooo weer een en ander gechreven hier
persoonlijk ben ik zelf ook een kattenmens in die zin,dat ik juist dat eigenzinnige karakter van een kat leuk vind,in tegenstelling tot de "slaafse" liefde van een hond....
maar das weer wat anders dan alles wat een kat doet maar goedkeuren...
verder word hier boven ergens gewag gemaakt van je kat voor de avond binnenhalen....die zitten binnen,overdag lopen ze door de tuin,en via katteluik weer binnen etc,maar in de nacht worden ze binnengehouden...zus heeft bovendien zelf een hond,en die was woest da ze der nie bij kon,want was wel "hun" kat he,die de buurhond vasthad....
ze zijn derjuist hier langsgeweest en we hebben het er nog over gehad....
nichtje heeft medelijden met de hond,die ze nu opsluiten in het hok....
word da beest nog gekker van zegt ze,en dat klopt ook....
ze heeft aangifte gedaan maar geen klacht neergelegd want dan zouden ze de hond mùoeten weghalen heeft de politie gezegd(blijkbaar al klachten gehad van andere buren wat betreft agressieve blafconcerten uren aan een stuk)maar dat willen ze ook niet want dan moet dat naar een asiel,en niemand wil een agressieve hond,en dan gaan ze die een spuitje geven....ik wil alleen maar da ze da beest opvoeden,meer nie zeggen ze....
zondag 16 oktober 2011 - 20:07
Rita1960

Rita1960

Cetinel,

da's kloten voor die kat en vooral voor je zus en haar familie...
en die eigenaar van de hond.. afmaken zou ik zeggen! de eigenaar dan wel hé..
en de hond heropvoeden.. ( en nooit meer in de buurt laten komen van katten)

'k heb ooit een keer een mechelaar "overgenomen"van de 1e eigenaren.. beestje zat onder de tafel toen ik kwam.. ging in 1e instantie hier erg goed. na een paar jaar kregen de toenmalige buren een geit .. mis.. bijten.. geit gewond.. 'k heb hond aflaten maken.. 't zou niet meer goed komen volgens veearts.. eens gebeten en bloed geproefd altijd bijten...

@ Batdah,

en ook nog achterburen(gelukkig een dertigtal meters weg) ik haat die lui...het liefst snij ik ze in de lengte open...(oh nee Gehenna weet vast iets leukers) maar om dan iedere dag de strijd aan te moeten gaan no way...

Daar heb je het vaker over gehad..

ennuhnog een suggestie.... neem 4 heerlijke en echt uit de kluiten gewassen lees volwassen Zeeuwse Belgen' van ongeveer 800-900 kilo het stuk (levend gewicht wel te verstaan) ....en dan "vieren delen"

en onze hondjes doen geen kat kwaad.. zelfs de vreemde katten niet...
en de hond van buren laat ook mijn katten met rust..

en hier geen katten houdt in dat wij een muizen/ rattenplaag hier zouden hebben..
en de honden houden hier de "afleggers" van hun werk af..

meelevende groeten

Rita
zondag 16 oktober 2011 - 20:35
cetinel

Cetinel

het interessante aan de hele zaak is dat de hond eigenlijk niet van de buurman zelf is,maar van zijn zoon....en die heeft door de week geen tijd,dus woont de hond bij papa(vanaf dag 1,waarom neemt ge een hond als ge der geen tijd voor hebt??)
en zaterdags komt zoonlief een uurke de hond"dresseren" en das dus enkel HIERR!! en KOM!! roepen en zo..een uurke aandacht,die dan ook enkel in de vorm van commanderen is...maar een beloning als ie braaf is,zit er niet in,of vriendelijk tegen zijn etc....
en aangezien het zijn hond niet is,vind papa het niet nodig om zich ermee bezig te houden....en dan verschieten ze ervan dat er zulke dingen gebeuren......

een zinnetje spookt wel door mijn hoofd,van wat nichtje zei: ja maar,we durven ok niet te moeilijk te doen,want da zijn rare mensen,en als die het plots op ons gemunt hebben,dan mogen we echt schrik hebben
zondag 16 oktober 2011 - 20:46
Rita1960

Rita1960

Batdah,

hondjes hier zijn van de soort Rhodisian Ridge Backs.. ( voormalig slaven en leeuwenhonden)'. Kleinkinderen zijn er dol op.. kunnen er alles mee...

en die K.tekkels.. not my kind of dogs, net zoals die jack K.. Russels..

en die Zeeuwse Belgen??

foto geleend van internet!

Allemaal Beestjes

zondag 16 oktober 2011 - 20:53
cetinel

Cetinel

mijn schoonouders hadden ook een hond....(den johny,lach nie tis echt) een anatolische herder......enorm beest maar de naam hond af en toe niet waard in mijn ogen
heb m,maar 1 keer horen blaffen,te lui om zijn gat te lichten en bovendien nog een met attitude.....
als je hem riep,kwam ie een uur later(als hij zin had)
voor de rest lag hij in zijn zelfgegraven gat en soms lag ik erbij(meer op dan naast trouwens)en dan keken we samen naar de voorbijwiegende wolken...wat een hondeleven,is mij enkel in de vakantie gegeven....en da beest had het gewoon....was de waakhond van het erf!! man man man wat heb ik toen gelachen!! WHOEHA! waakhond??? die of wa!!!
maar dat wisten onbekenden niet,dus niemand durfde te naderen.....of we de hond effe wilden bij ons roepen en vasthouden want ze moesten erlangs....dat deed ik dan braaf(en hield me in om het niet uit te proesten....)maar als mijnheer dacht dat hij in de verte een wolf had gehoord of gezien dan was ie ervandoor....(om te kijken,en als nodig de confrontatie aan te gaan....) den johny is na een redelijke hondenleeftijd 2 jaar geleden heengegaan....was oud en liet het op een dag gewoon afweten....zijn hok stond er nog,en zijn gat is nog beetje te zien(tis daar kleigrond,en was een serieus groot en diep gat)
ze hebben ondertussen een andere,en dei luistert veel beter,maar is minder leuk...
maar ook deze doet wat hij moet doen: hond zijn,en voor de rest laat hij kippen katten en mensen met rus,zelfs de gekkos lopen soms over hem heen......het hangt er maar vanaf hoe je ze opvoed,vanaf dat ie een kleine pup was,liep die de hele dag bij het baasje.....en begon eerst me kippen te hoeden..af en toe achternagezeten door de haan,die zijn bemoeizucht niet kon apprecieren......
man is een hondenmens,ik eerder een kattemens.....
stiekem is hij beetje boos omdat ik hier geen hond wil(hij werkt 7 op 7,zelfstandig he)en ik wil,en kan geen hond opvoeden en hij heeft geen tijd,dus nee..... hij vind het oneerlijk.....
zondag 16 oktober 2011 - 21:01
Gehenna

Gehenna

Ik zie ni in waarom ik ego-centrisch zou zijn.
Ik denk eerder dat dat de eigenaar van de hond is.
zondag 16 oktober 2011 - 21:10
cetinel

Cetinel

en die K.tekkels.. not my kind of dogs, net zoals die jack K.. Russels..



en ik vind jack russels dan weer wel leuk
zondag 16 oktober 2011 - 21:47
cetinel

Cetinel

floortje,
zo een??


[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 16 oktober 2011 - 22:29
annis

Annis

Ik vind het op de eerste plaats verschrikkelijk wat er gebeurt is met de kat. Zelf heb ik twee katten die binnenshuis wonen.Ik moet er niet aan denken dat een van mijn katten zo verschrikkelijk aan zijn eind komt.
Mensen moeten zich beter van tevoren realiseren wat het houden van huisdieren inhoud voor dat ze zich een aanschaffen.
Het is niet alleen het leuk vinden van en het hebben van een huisdier maar ook een optimale verzorging, naar een dierenarts als het dier ziek is. De opvoeding vooral bij een hond ( je kinderen voed je ook op). Maar ook de gevolgen nemen als het eens fout gaat en dit gaat vaak niet op bij de meeste huisdier eigenaren. Vaak genoeg worden dieren aangeschaft omdat de kinderen het zo leuk lijkt een hond in huis. Wie is de "baas"?
Hier lopen genoeg katten rond die s'morgens de deur uit gezet worden en sávonds weer naar binnen mogen. Dit zijn toch geen daklozen die ook s'morgens de deur uit moeten en s'avonds weer naar binnen mogen. Als je een huisdier hebt zorg dat hij/zij bij je gezin hoort en zijn gedrag niet te wensen overlaat. Laat het dier vooral geen last zijn voor anderen.
Maar een pupycursus zouden ze moeten verplichten en anders een opvoedcursus voor mensen hoe ze met een dier moeten omgaan. Dan kan het hebben van een hond of kat voor beide partijen prettig zijn.

Annis
maandag 17 oktober 2011 - 08:45
ERWIN52

ERWIN52

Ik heb veeeeel bijgeleerd over dierenliefde zeker van de nederlanders. Het kan nie missen dat het in 1830 nie gelukt is met die Hollanders !!! Wat een agressie zeg : schiet hem in zijn kloten, sapperloten ... geef die hond een spuit, doe dit ... doe dat. Ik krijg sterk de indruk dat er in Nederland nog vele Ronald Janssens rondlopen, ik mag achtereen nog blij zijn dat er bij ons zo maar één heeft rondgelopen, die ze momenteel een kopke kleiner zijn aan het maken in de rechtzaal van Tongeren.
Ik herhaal even : ALS IEDER zijn toch zo geliefde huisdieren op zijn eigen erf weet te houden kan veeeel dieren- en mensenleed worden voorkomen. Dan kunnen ook katten géén kattekwaad meer uithalen en niet op de heupen van de buurhond(en) werken want beiden zijn niet altijd elkaars vrienden.
Saluut, over and out, den Erwin
maandag 17 oktober 2011 - 09:16
BOSVROUW

BOSVROUW

Ik vermoed dat die (hopelijk grappig bedoelde) agressie vooral voorkomt uit boosheid. Het enige dat echt kan helpen, is met de buren samen klacht neerleggen. Komt er geen reactie terug klacht neerleggen. En zo verder. Niet wachten tot het te laat is, en het arme dier moet afgemaakt worden.Want die is uiteindelijk ook een slachtoffer van onmenselijk gedrag.Zit in ongeveer dezelfde situatie. Reeds 2 poezen doodgebeten, maar hond is voor de rest een lieverdje. Heb momenteel nog 1 poes, dus er komt er geen meer tot hond gestorven is. Hier kan ik niets doen omdat de poes daar niets te zoeken had. Heb zelf ook 2 honden. Een grote lieverd van 90 kg (duitse dog) en een klein krullebolletje van 5 kg. En zoals Erwin zegt, de grote liefde is wederzijds. Ze vallen niemand lastig,geen mens of dier! dit komt inderdaad door een constante en correcte opvoeding van pup af. En dat is een heel intese bedoening, net zoals een kind opvoeden. Poezen darentegen kan je niet zodanig opvoeden, dat ze in de tuin blijven. Mijn poes had zo bv een redelijk grote koi, uit buurmans vijver gevist en lekker opgepeuzeld. Ik ernaartoe om die te vergoeden. Brave buurman moest hiervoor niets hebben en heeft gewoon schrikdraad rond z'n vijver gezet. Dus even een voorbeeld van goede buren en diervriendelijkheid. Zo kan het ook!
maandag 17 oktober 2011 - 10:34
Cindyke24

Cindyke24

Hoi,

heb deze topic met grote ogen gelezen. Heb goeie dingen gehoord en slechte...

Ik ben een echte poezemie (dat had je waarschijnlijk al gezien). Ikzelf heb 2 wilde katjes geadopteerd die hier zijn aangekomen. Ik woon helemaal op de boerenbuiten met aan de achtertuin een bos en landbouwgronden. Mijn buren zijn totaal niet kat-minded, maar ik denk dat ze weinig last hebben van ze. Even verderop hebben we een vogelkweker en die heeft alles mooi afgemaakt. Daar kunnen onze rovers niks gaan halen. Moest hij het niet doen zouden niet alleen katten, maar buizerd, wesselkes (weet niet of dit juist is) steenmarters en ander wild ermee gaan lopen. Dus hier zorgt iedereen dat zijn dieren beschermt zijn en niet andersom.
Leven en laten leven zou ik zeggen.
Een kat opsluiten vind ik heel erg!!! Onze kat (profielfoto) slaapt soms 's nachts binnen soms overdag. In de winter meer binnen, maar in de zomer kan ik het beestje met niks binnenhouden. Zelf zijn we dan de hele dag buiten. Ik zie 'm al op't raam zitten kijken naar het zalige tuintje en de vogels... ocharmkes.
Onze nieuwe is nog wat wild en hebben we een kamertje gemaakt in onze stallen. Is dus altijd buiten, speelt, klimt in de bomen in onze tuin samen met onze kater. En ik denk niet dat 1 van onze buren ze zelfs al gezien heeft.

Vroeger hadden we een hond, een schat van een beest. Maar niks zo gemakkelijk als een kat. We kunnen gemakkelijk de hele dag weggaan zonder ons zorgen te maken. Onze katten trekken hun plan en hebben altijd eten "en drinken" staan.

We hebben altijd meer last van de dieren van de buren, dan de buren van onze dieren. Gisteren weer een kip uit onze moestuin moeten jagen. Het geblaf en gejank van de vroegere honden van de buren. Door de bos hierachter komen ook veel wandelaars. Er loopt een wegje tussen onze tuin en een stuk landbouwgrond van ons. We hebben onze tuinkant helemaal moeten afmaken omdat mensen hun honden gewoon onze tuin lieten inlopen, tot aan onze kippenstal en die ligt een heel stuk van het wegje af. Er zijn al eens geiten onze sla en selder enzo komen afeten in onze moestuin. Weeral niet onze dieren. Maar WIJ moeten onze tuin afmaken voor zulke dingen. We trapten ook heel regelmatig in een hondendrol in onze tuin. Gewoon niet te doen. Niet het hondje zijn fout hoor, maar wij zorgen er nu zelf voor dat onze tuin en dieren beschermt zijn tegen annvallen van buitenaf.
Net zoals onze buurman met zijn vogels moet doen.

Nu ben ik wel razend over het gedrag van die hondeneigenaar. Maar er lopen heel veel hondeneigenaars rond die eigenlijk geen huisdier zouden mogen hebben! Heel veel!!!!!! Ik ben geen hondenliefhebber (helemaal niet) heb zelfs bang van grote honden, keffende of valskijkende grommende honden. Ik vind ook dat honden die je niet dagelijks in bad steekt, buiten horen, want een hond wast zichzelf niet zoals een kat en stinkt dus verschrikkelijk!! (op mijn werk hebben ze dus 2 honden en de geur is gewoon niet te harden, BAH)

Ook andere huisdier-eigenaars zouden gecontroleerd moeten worden hoor! Er worden zoveel dieren mishandeld, opgesloten, verwaarloosd,... ... het is verschrikkelijk allemaal!

Zo dit wou ik toch even kwijt!!
maandag 17 oktober 2011 - 10:45
Cindyke24

Cindyke24

Hoezo??? Een grote hond binnen... dat stinkt! Zelf ruikt ge dat misschien niet meer na een tijd, maar mensen zonder hond... die rieken dat hoor!!!!!
Of misschien vinden sommige mensen dat een fijne geur??? Smaken verschillen natuurlijk
maandag 17 oktober 2011 - 12:51
Gehenna

Gehenna

Parfum 'Fleur de Chien Mouiller'

Naast ons 2 zenuwzieke Russels. Bij mij een rosse Russelpester die doodleuk de hondjes uitdaagt in hun eigen tuin.
Tuin is intussen helemaal cat-escape-proof gemaakt. Nutteloos, is rosse escape cat. Springt op tuinhuis en dan over de afsluiting. Heeft al een beet in z'n potje gehad ... les nog niet geleerd. Mag niet meer buiten tot dak tuinhuis afgespannen is. Hondjes stil en kat veilig
De tuin is zelfs zo afgespannen met bamboe matten zodat ze de katten niet zien. Om gekef tegen te gaan.

By the way: Het was in 1828. Zelfs nog een deel grondgebied afgestaan waar nu dikken ambras over is over uitdiepingen en polders en milieubescherming ...
maandag 17 oktober 2011 - 13:10
Cindyke24

Cindyke24

Die elke dag was misschien overdreven, maar het feit blijft dat je een hond meer ruikt dan een kat binnen. We hebben de 2 gehad!!

Ze opsluiten binnen is voor beide slecht!! Daar blijf ik bij!!

Onze katten komen hier niks tekort en tja het spijt me als ze ooit hun snoetje laten zien bij de buren (het zal niet veel zijn want ze zijn zo schuw). Maar dan moeten we de eekhoorntjes en vogels (de duiven van de buren die schijten hier ook de hele koer vol) en alle dieren maar gaan wegdoen. Dit is nu eenmaal de natuur!! Een kat graaft zijn behoefte onder, ik werk altijd met handschoenen want niet enkel katten maar alle dieren schijten hé. Daar kan je tenminste niet intrappen met je goei schoenen!!!!
Als ik hier in onze voortuin werk heb ik 9 keer op 10 hondenstront aan mijn handschoenen of in mijn grasmachine.
Dus aan alle hondenliefhebbers die een gezonde wandeling maken met hun hond en geen kat in hun tuin kunnen verdragen omdat die misschien iets ondergraaft tussen je planten: RAAP DIE DROLLEN OP OF LAAT DIE HOND IN JE EIGEN TUIN SCHIJTEN!!!

En zoals hierboven al gezegd, deze discussie kan eindeloos worden maar het ging hier eigenlijk over het gedrag van die eigenaar!!!!
En daar zijn we het toch wel allemaal over eens: DIT KAN NIET!!!!
maandag 17 oktober 2011 - 13:20
cetinel

Cetinel

eigenaar heeft na 2 dagen alsnog zijn excuses komen maken.....
maandag 17 oktober 2011 - 14:40
Gehenna

Gehenna

Onder dwang (schrik om vervolgd te worden voor dierenverwaarlozing) of zit er toch nog iets of wat deuglijkheid in z'n hersenpan?
Ik geef hem het voordeel van de twijfel
maandag 17 oktober 2011 - 15:48
Heike

Heike

Dat lijkt me toch een lichtpuntje, die excuses...

Natuurlijk is dit een vreselijk voorval, zeker voor hen die er getuige van zijn geweest en voor poeslief die haar leven hierbij moest laten.
De hond valt niets te verwijten, baasje wél!
maandag 17 oktober 2011 - 15:55
cetinel

Cetinel

ik de,k dat de politie en de andere buren hem hebben aangemaand om minstens beetje begaan te zijn met hun verlies......
maar goed,toch exuses dus,das ook al wat..
als hij nu voor de rest een beetje goed voor de hond zorgt.....
maandag 17 oktober 2011 - 15:58
cetinel

Cetinel

ratten zijn "natuur" maar die bestrijd ik wel hoor.......
maandag 17 oktober 2011 - 16:09
cetinel

Cetinel

alsof die vogels in uw tuin blijven,als ze willen pakken die katten ze dus gewoon elders......
mijn poes is overreden,en nu stikt het hier plots van de muizen....goed alternatief gif???mwah,dacht het niet.....

(zal wel duidelijk zijn da ik een poezemens ben zeker?? )
maar hoe ge het ook draait of keert: de verantwoordelijken zijn de baasjes,en die nemen niet altijd hun verantwoordelijkheid....
maandag 17 oktober 2011 - 16:20
cetinel

Cetinel

Ik krijg sterk de indruk dat er in Nederland nog vele Ronald Janssens rondlopen, ik mag achtereen nog blij zijn dat er bij ons zo maar één heeft rondgelopen, die ze momenteel een kopke kleiner zijn aan het maken in de rechtzaal van Tongeren.

waar slaat dat nu weer op???
dus ronald janssen is de enige moordenaar in belgie,en in holland zitten meer agressievelingen???
en het probleem ronald janssen is opgelost want ze zijn hem een kopje kleiner aan het maken in tongeren,en zo is belgie weer opgeschoond van zulke parvenuen??
wat goed dat belgie dat kan en andere landen niet zeg....
nu kan ik weer gerust rondlopen,o nee,da mens da mij al anderhalf jaar lastig valt en dreigt met me te vermoorden en de hersens inslaan en zo van die zaken,die loopt nog gewoon rond hoor......
maandag 17 oktober 2011 - 16:29
Gehenna

Gehenna

En ik ga nu achter een rosse ontsnapte rotkat aanzitten want hij heeft z'n belletje ni aan en de hondjes hiernaast gaan stilaan buiten mogen
maandag 17 oktober 2011 - 19:21
Gehenna

Gehenna

In België is al enige tijd een kat geen vrij dier meer.
Dwz dat je als eigenaar verantwoordelijk bent en dat je verplicht bent je kat onderdak te geven en te verzorgen en dat je ze niet mag dumpen.
Een hele vooruitgang in de wetgeving ter bescherming van katten. Er is alleen geen politionele kat die zich er iets van aantrekt en de polies heeft heel begrijpelijk wel ander dingen te doen dan mensen met dieren te controleren of het zou moeten zijn dat je tientallen beesten hebt die in echt erbarmelijke omstandigheden creperen. Na lange tijd en vele klachten zullen ze eens moven in de richting van de dader.
Als het dramatisch genoeg is haalt het misschien het nieuws.



maandag 17 oktober 2011 - 22:39
Heike

Heike

Natuurlijk hebben Ronald Janssens, Marc Dutroux... en consorten hier niets mee te maken. Mensen hebben vaak de slechte gewoonte om dingen die gebeurd zijn te willen 'kaderen' of te vergelijken.
Dit is een triest feit, dat misschien wel of misschien niet vermeden had kunnen worden. (dat weet niemand)

't Beste wat je hiermee kan doen is er iets uit proberen te leren en hopelijk zal de baas van de hond dit doen.

(off-topic : ik ben al heel mijn leven een 'alle'-dierenvriend en vind het vreselijk als mensen woorden gebruiken als rotkatten, rothonden, rotratten..., er is naar mijn bescheiden mening maar één rotte appel hier op aarde en van die soort maken mij wij deel uit)
dinsdag 18 oktober 2011 - 08:43
ERWIN52

ERWIN52

Ik heb door alles slechts enkele wijze antwoorden gelezen doch een hele hoop bullshit. Reakties van mensen die denken kennis te hebben van bep. dieren doch enkel rekening houden met hun eigen inzicht. Spijtig !!!
Mijn vergelijk met een schurk als R. Janssens is en was een lachertje doch ik lees in nederland wel veel agressie.
Dat ook katten in de tuin kunnen gehouden worden is PERFEKT mogelijk. Ik ken daar tal van vb van doch het gaat hier meestal om dure exemplaren.
IEDER zijn dieren op zijn eigendom houden VERHELPT VEEL MISERIE !!!!
Ik heb mijn vogels ook niet overal laten rondvliegen om dan op een andere vééél schade te gaan aanbrengen. Vergeet niet het waren papegaai-achtigen.
Mijn huisvesting voor hen heeft mij méér dan 6000 euro gekost en enorm veel werk om hun die huisvesting in elkaar te krijgen.
Opvoeding is het sleutelwoord voor honden of het nu grote of kleine zijn. Vaak zie ik kleine rotbedorven mormels vooral in handen van vrouwen (sorry).
Mensen lief laat ons allen samenleven voor dat kort tijdje da we hier op aarde mogen rondlopen en eens rekening houden met eenander !!!
Groeten, Erwin
dinsdag 18 oktober 2011 - 09:32
Heike

Heike

Poeh... Lein, je taalgebruik... daar gaan mijn haren van overeind staan!
dinsdag 18 oktober 2011 - 09:52
Heike

Heike

Wat een frustratie hier...
(Dat is allesbehalve bevorderend voor het niveau)

dinsdag 18 oktober 2011 - 10:20
Heike

Heike

Amuseer jullie...
dinsdag 18 oktober 2011 - 10:57
cetinel

Cetinel

wasda nu weer?plotseling ruzie om wat anderen hun beesten doen...ja zeg!
laten we het een beetje gezellig houden he....
dinsdag 18 oktober 2011 - 11:02
ERWIN52

ERWIN52

@lein,
@birdwatcher .. ik ben het met jullie VOLKOMEN EENS. Ehhh ... eindelijk toch eens een paar soulmate's gevonden die het met mij eens zijn. Ik zat stilaan weer in mijn hoekje .. helemaal alleen als eeen geslagen hond.
Groetjes aan allen, Erwin
dinsdag 18 oktober 2011 - 11:09
Heike

Heike

Ik neem je topic serieus, Ceti... schrijf wat ik ervan denk en natuurlijk lees ik ook de andere reacties.
Dan zie ik dat dit echt niks voor mij is. Zo'n taalgebruik dat lees ik niet zomaar vlotjes 'weg'.

dinsdag 18 oktober 2011 - 11:10
hannibal

Hannibal

- je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je hond;
- die buur zou best eens navraag doen bij zijn verzekering wie zal opdraaien voor de kosten als de hond bijt.
- voor de hond: een kampioen kan je alleen worden als je op alle vlakken kan aantonen dat je kampioen waardig bent. Want bijten kan iedereen! Je baasje opvoeden zal moeilijker worden denk ik.
- een wijkagent laten vaststellen welk gedrag die hond heeft als je langs het hek loopt in je tuin.

en vooral: luisteren en onderhandelen met elkaar zoadat het leefbaar blijft voor iedereen want in deze maatschappij is het tegenwoordig alleen maar ikke en de rest kan stikken! of zijn er alleen nog maar gefrustreede mensen die een agressieve hond moeten hebben om zich een eego aan te meten van hier tot in timboektoe.
GOx""vvv (vloek) Plopperde plopperde plop ik wordt daar zo kwaad van zie.
dinsdag 18 oktober 2011 - 12:07
cetinel

Cetinel

je kan je menng toch ook duidelijk maken zonder direct grof te worden vind ik.....
ik heb hier de topic gestart om een voorval te melden,niet om een discussie op te starten waaarbij sommigen schelden op honden,anderen op katten etc...
het escaleerde een beetje verkeerd....maar ik blijf er bij dat grof worden nergens voor nodig is.
dinsdag 18 oktober 2011 - 12:20
Heike

Heike

Ik deel je mening, Ceti!
Grof zijn is tegenwoordig zo normaal geworden, ik blijf me ertegen verzetten...(en vooral... ik ga er niet in mee)

dinsdag 18 oktober 2011 - 12:25
Cindyke24

Cindyke24

Ik deel de mening van Cetinel!! We zijn helemaal afgedwaald!!!

Het spreekwoord zegt het helemaal: ALS KAT EN HOND ZIJN!!!
dinsdag 18 oktober 2011 - 12:40
cetinel

Cetinel

ik heb geen probleem met discussie,ik vind wel dat je dat ook kunt doen zonder direct te te schelden,of grove taal te gebruiken.....
ik zal niet snel een discussie uit de weg gaan,een onzinnige welles nietes gesprek vind ik niet direct discussieren...een discussie is als je op een volwassen manier jouw mening duidelijk maakt zonder daarom een ander te kleineren of het gevoel geeft achterlijk te zijn omdat die dezelfde mening niet deelt.
en zo is een topic plotseling een heel andere richting uitgegaan
dinsdag 18 oktober 2011 - 14:12
Gehenna

Gehenna

Heb het voorval eens besproken met één van onze klanten (beetje jurist)
Als de kat in de tuin van de hond komt is dat eventjes pech hebben. Kan je niet veel aan doen.
Als de hond de afsluiting vernield heeft waardoor de kat in de tuin van de hond kan heeft de eigenaar van de hond een probleem want hij moet dat dan onmiddelijk herstellen. Is tenslotte zijn hond. Voor hetzelfde is het een kind dat door de afsluiting kruipt ...
dinsdag 18 oktober 2011 - 14:43
Heike

Heike

Lein, een opmerking maken over je taalgebruik is niet per definitie zeuren.
Laat dat eens op je inwerken...
dinsdag 18 oktober 2011 - 15:23
cetinel

Cetinel

een dreigement maken naar een kindje van 2;stoer hoor....
zucht,sommige mensen
dinsdag 18 oktober 2011 - 15:25
ERWIN52

ERWIN52

Wat een hond en een kat toch allemaal kunnen teweeg brengen hé !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 18 oktober 2011 - 16:16
hannibal

Hannibal

http://www.steunpuntletselschade.nl/show/pagina/17/aansprakelijkheid_dieren_bijtende_hond_hondenbeet.php
woensdag 19 oktober 2011 - 08:07
Gehenna

Gehenna

Holaholahola!

(kwestie van toch te reageren hé)
donderdag 20 oktober 2011 - 20:13
Rita1960

Rita1960

vleeshaken
donderdag 20 oktober 2011 - 21:26
Gehenna

Gehenna

Die psychopathische trekjes in mijn hoofd komen boven. Alhoewel ... laat dat verkleinwoord maar vallen.
Vermassen zou mij preventief laten opsluiten moest hij weten aan wat ik nu allemaal zit te denken
vrijdag 21 oktober 2011 - 23:34
cetinel

Cetinel

kunde gij vermassen betalen??
zondag 23 oktober 2011 - 16:03
Gehenna

Gehenna

Da's de tegenpartij hé Cetinel. In onze budgetklasse is't pro-deo

Zijn ze al een beetje over de shock heen? Al blijft zoiets natuurlijk op u netvlies gebrand
zondag 23 oktober 2011 - 16:07
Gehenna

Gehenna

Misschien verhuizen ze wel Tuinfairy

En bij Cetinel?
zondag 23 oktober 2011 - 16:56
cetinel

Cetinel

bij mijn zus is het gebleven bij de excuses.....gelukkig zijn deze buren niet van bovenstaand kaliber...
moest ik in zus haar plaats zijn had ik geeist dat die omheining in orde kwam,maar haar kennende gaan ze dat zelf fiksen.....om zich geen herrie op de hals te halen.
ze zijn er nog steeds ondersteboven van,maar zijn wel blij dat hij tenminste alsnog zijn excuses heeft gemaakt.
zondag 23 oktober 2011 - 21:35
Gehenna

Gehenna

Ik hoop dat ze vanaf nu hun verstand gebruiken.
zondag 23 oktober 2011 - 22:08
cetinel

Cetinel

dat hoop ik ook...
zondag 23 oktober 2011 - 22:13
cetinel

Cetinel

hond zit nu merendeel van de tijd opgesloten(zielig)
maandag 24 oktober 2011 - 15:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon