menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roofvogels

Ga naar meest recente reactie

passiflora

Passiflora

hey ,

ik ben vandaag naar de pikkeling feesten gegaan .
dit is een soort van boerenfeest waar je van alle oude tractoren en dorsers kan zien en er zijn ook wat optredens .
ook was hier een valkenier aanwezig .
zalig om zulke vogels van op 20 cm te kunnen bekijken , maar als ik eerlijk ben zie ik ze dan nog liever van iets minder dichtbij vanuit men tuin maar dan wel VRIJ ALS EEN VOGEL
ik vroeg even in wat voor een hok ze bij hem zitten , en daar altijd op zo een stok aan een koortje
dan vroeg er een vrouw naast mij : wat als ze dan weg vliegen en niet terug komen ?
hij : als ik ermee vlieg hang ik een klein zendertje aan zen poot en dan kunnen we ze tot 25 km opsporen.
zij : en wat als je hem dan hebt gevonden maar hij wil niet naar je toe komen ?
en dan maakte het gebaar van met een geweer te schieten .
ik ben direct gedegouteerd weg gestapt , het kon me niet schelen of hij een verdovingsgeweer of een echt geweer bedoelde.


maar wat een prachtige dieren toch .
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]


groetjes
ruben
maandag 1 augustus 2011 - 00:57
joopsmit

Joopsmit

Het is walgelijk dat lieden hun ego op krikken door middel van een zo,n pracht dier in hun macht te houden . het is nog erger dat er mensen zijn die het nodig vinden om deze beesten van dicht bij te te bekijken en ook nog foto,s er van te maken . deze domme lieden houden door hun niuwsgieriheid dit alles in stand .
Een valk voor de jacht ,Nou oke dat kan ik me nog bedenken . Maar om met een uil over een rommel markt te gaan wandelen zo als ik laatst zag .
Waar is dat voor nodig
Des te groter de vogel deste kleiner zijn vogeltje als je begrijpt wat ik bedoel .
Verbieden deze aandacht trekkerij .
maandag 1 augustus 2011 - 01:10
passiflora

Passiflora

"het is nog erger dat er mensen zijn die het nodig vinden om deze beesten van dicht bij te te bekijken en ook nog foto,s er van te maken . deze domme lieden houden door hun niuwsgieriheid dit alles in stand . "
moet ik dit persoonlijk opvatten joopsmit ?

zo denk ik er ook over Nikie .
maandag 1 augustus 2011 - 02:15
daggie01

Daggie01

ik vind het ook schitterende beesten
mijn broer heeft er een aantal en die werkt ermee ( hobbymatig)
om op vliegbasis gilze rije duiven mee te verjagen
en ze zijn in gevangenschap geboren dus net als honden en katten en vogeltjes die we in een kooitje houden
gewoon een huisdier ,maar deze vogels mogen tenminste nog eens lekker hun vleugels strekken
90% van de vogeltjes blijven in het kooitje hun leven lang
en jullie gaan dus ook nooit naar een dierentuin om beestjes te gapen ?
is toch ook zielig ?
het is misschien niet goed om beesten in een kooitje te stoppen ,maar dat is de mensheid denk
hier in noord italie zitten ook heel veel roofvogels
en ja tuurlijk is het het mooist om ze in de vrije natuur te zien
maandag 1 augustus 2011 - 08:15
Sandy

Sandy

Trouwens dit is een al eeuwenoude sport ... die diertjes kennen niet meer dan dat, moesten ze vrijgelaten worden zouden ze ten dode opgeschreven zijn. Zelf hebben wij al een aantal maal naar een roofvogelshow geweest, en met alle uitleg erbij vind ik het telkens weer een unieke ervaring om die dieren van dichtbij te zien vliegen en jagen. Ze zijn prachtig en de foto's getoond hier zijn ook echt heel mooi.

Ik vind het ook niet nodig om 'huis'dieren te houden, enkel voor het plezier van de mens want geen enkele hond luistert uit zichzelf en een kat alleen maar omdat er eten aan vast hangt !
Wat heb je aan cavia's, goudvissen en kanarie's ???
En net als bij deze roofvogels worden kippen, kalkoenen, enz., geiten, schapen, koeien enkel gehouden ten dienste van de mens. Is dat dan ook verkeerd ?

In mijn mening is het niet het feit van de gevangenschap die te veroordelen is, maar de manier waarop met de dieren wordt omgegaan. Of is het wel juist om een hond te houden, maar die te mishandelen ? Alleen maar omdat dat als huisdier wordt beschreven?

Mensen veroordelen vaak dingen zonder eerst na te denken, gewoon gevoelsmatig. Vaak zijn er wel goede redenen om deze dieren te houden.
maandag 1 augustus 2011 - 12:32
Cindyke24

Cindyke24

Schone vogels!!! Maar jammer dat ze niet vrij rondvliegen!!! Ik heb in Tenerife een roofvogelshow gezien die prachtig was!!!
maandag 1 augustus 2011 - 13:32
Cindyke24
maandag 1 augustus 2011 - 13:32
Cindyke24
maandag 1 augustus 2011 - 13:34
Sandy

Sandy

Prachtige foto's ook...
maandag 1 augustus 2011 - 16:51
passiflora

Passiflora

zo is het ook , parkieten en papegaaien worden ook als huisdieren gehouden .
zolang je maar respect hebt voor die beestjes en ze goed verzorgd.

mooie foto's Cindy , zeker die laatste


groetjes
ruben
maandag 1 augustus 2011 - 22:53
passiflora

Passiflora

dieren in te kleine hokken plaatsen is in mijn ogen al geen respect hebben voor de dieren
woensdag 3 augustus 2011 - 14:22
Sandy

Sandy

net als honden op appartementen, met niemand als gezelschap de hele dag lang ... of ze in een hok plaatsen ? of verwachten dat die dieren het even leuk vinden om uren aan één stuk in de auto te zitten op vakantie ?
Is dat dan allemaal juist ?
Mijn punt was net dat er zo raar op de roofvogels gereageerd wordt, maar dat net hetzelfde geldt voor alle andere 'huis'dieren.

dus als je op het ene reageert, geldt dat ook voor al de rest !
woensdag 3 augustus 2011 - 18:34
gerdy

Gerdy

@ pasiflora:
als ik het juist zie is dit mark die deze demo neer geeft gezet.
dit is van valkerij ardawen,en nu weet ik wel een klein beetje als mark zou zeggen dat hij ze zou neer neer schieten dat hij dit heel zeker niet zo bedoelt.

ik heb niet het ganze topic gelezen,omdat het al wat laat is.
maar idd als ik mij op een forum inlog waar ik nieuwe ben zoek ik idd sommige dingen.
en zeker dingen die mij dagelijks bezich houden.
en roofvogels is daar een van,dit was het eerste topic dat via zoeken verscheen.

en van vele demoniérs kan er iets slechts gezegd worden.
maar er is rap iets slecht ook gezegd.

toch betwijfel ik dat mark zo'n dingen zegt.
en als hij zegt,dan zal ook heel duidelijk maken dat hij dit niet meent.
ik heb mark al meerde malen te werk gezien met arenden die de andere valkeniers zouden laten inslapen.
mark is een van de pioniers die het kaf van het koren maar al te graag zouden gescheiden zien.
hij is een persoon,als een andere valkeniers zijn vogel verliest dat hij in de wagen springt.
en helpt zoeken tot de vogel terug is.
wat een gestoorde vogel voor anderen is,maak mark zijn tijd.
en zal die vogel de nodig aandacht geven,zo dat hij weer het slecht geleerde gedrag afleert.

ik vind het niet terecht dat mark afgebrand word.
en een roofvogel,die aan de tiphut vast zit word er dagelijks mee gewerkt.(normaal)

en bij mijn weten is er geen enkel vogel hier nog uit het wild gehaald.
mvg



dinsdag 20 september 2011 - 20:22
hessel

Hessel

Ik heb er niet zo veel moeite mee mits de dieren goed verzorgt worden en genoeg te doen hebben. En wat ik belangrijk vind is dat er een educatieve waarde aan de show zit. Wat vaak gebeurd is dat roofvogels uitgehongert worden. Ze hebben nl een vlieg een een rust gewicht. Dus om ze te laten vliegen moeten ze trek hebben. Maar er zit nogal een verschil tussen trek en honger.
zondag 16 oktober 2011 - 18:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon