menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet welke vogel dit is

Ga naar meest recente reactie

passiflora

Passiflora

hier zit al een hele tijd een klein toch wel irritant vogeltje .
wie weet welk vogeltje dit geluid maakt ?
(filmpje is niet van mij maar is hetzelfde geluid .
http://www.youtube.com/watch?v=yUaHtOIz-7I

maar hopen dat die snel ergens anders een nestje gaat maken

groetjes
ruben
vrijdag 22 juli 2011 - 15:40
Polplastron

Polplastron

Birdwatcher weet het vast wel, maar of die gaat reageren met zo'n titel "irritant vogeltje" ... Geniet er nou gewoon van; heerlijk toch die natuur! Liever zo'n vogeltje dan het geluid van de autosnelweg of van opstijgende vliegtuigen.

Hier zat vorig jaar een mussenman tegen de gevel te tsjilpen. Heerlijk. Ik kon het tot in mijn werkkamer horen; het bracht een aangename afleiding tussen het voorbereiden van lessen en projecten door.

Groeten,

Pol
vrijdag 22 juli 2011 - 15:49
Gehenna

Gehenna

Youtube>Vogelgeluid . Veel irritante vogels te beluisteren die helaas niet zo veel meer in de natuur terug te vinden zijn.
vrijdag 22 juli 2011 - 17:02
passiflora

Passiflora

@ Lieke , heb het gezang van het winterkoninkje even beluisterd en helaas dit is het niet.

@ Polplastron , het filmpje met als titel irritant vogeltje is niet van mij
en neen ik heb niet liever het geluid van vliegtuigen .
s'morgens doe ik niet liever dan aan men vijver te zitten en te genieten van het mooie vogelgezang en de frisse lucht in dit boerendorp of boeregat zoals wij hier zeggen

op een rustige dag of op een zondag klinkt het hier in de tuin bijna zoals onderstaand filmpje , hier heb ik totaal geen problemen mee integendeel dit is genieten .
http://www.youtube.com/watch?v=6RWRANw8VWY
maar dat vogeltje houd gewoon niet op , van s'morgens tot s'avonds bijna non stop datzelfde fluitje .


@ Gehenna , nou ja ik dacht ik vraag het even op dit mooie forum of toevallig hier het iemand zou weten .
ga je hetzelfde antwoord geven als ik vraag, welke plant is dit ?
als ik op youtube de honderden filmpjes moet gaan beluisteren ben ik zondag nog bezig.
sorry hoor voor het kortaf zijn maar vind je reactie nogal van , zoek het zelf uit.


groetjes
ruben
vrijdag 22 juli 2011 - 23:41
passiflora

Passiflora

dank je voor het antwoord birdwatcher .

het wordt ook steeds idioter.
en bedankt ook voor het compliment .


groetjes
ruben
zaterdag 23 juli 2011 - 20:00
passiflora

Passiflora

zucht , ik ga maar zwijgen.

topic closed


zondag 24 juli 2011 - 10:17
Esem

Esem

Ik zou, als ik jou was, 20 hoog gaan wonen, daar het je zeker geen last van vogelgeluiden,of het moet van die stalen vogels zijn.

Respecteer de natuur en leef samen met de natuur,waar haalt men het toch,een vogelgeluid dat op de zenuwen werkt????

Ik ben blij dat ik 's nachts het geluid van de nachtegaal kan horen,ik blijf er speciaal voor wakker,want binnen zoveel jaren,door vervuiling e.d. zijn er misschien geen nachtegalen meer te bespeuren.

Op een tuinsite komen vertellen dat vogels irritant kunnen zijn???

gr E,
zondag 24 juli 2011 - 11:57
Polplastron

Polplastron

@ Polplastron , het filmpje met als titel irritant vogeltje is niet van mij
en neen ik heb niet liever het geluid van vliegtuigen .
s'morgens doe ik niet liever dan aan men vijver te zitten en te genieten van het mooie vogelgezang en de frisse lucht in dit boerendorp of boeregat zoals wij hier zeggen

op een rustige dag of op een zondag klinkt het hier in de tuin bijna zoals onderstaand filmpje , hier heb ik totaal geen problemen mee integendeel dit is genieten .
http://www.youtube.com/watch?v=6RWRANw8VWY
maar dat vogeltje houd gewoon niet op , van s'morgens tot s'avonds bijna non stop datzelfde fluitje .

Jongens toch! Lees wat er staat. Volgens mij had de vraagsteller zich gewoon wat straf uitgedrukt. Hier zitten er zo nog die dat af en toe doen (Zelfkennis). 't Lijkt me niet iemand die een hekel heeft aan vogels hoor! Laat ons nog een beetje menselijk blijven voordat we weer worden uitgemaakt voor eco-fundamentalisten e.d.! In dit geval laten we ons niet van onze mooiste kant zien! FOEI!

Groeten,

Pol
zondag 24 juli 2011 - 12:23
Esem

Esem




hier zit al een hele tijd een klein toch wel irritant vogeltje .
wie weet welk vogeltje dit geluid maakt ?
(filmpje is niet van mij maar is hetzelfde geluid .
http://www.youtube.com/watch?v=yUaHtOIz-7I

maar hopen dat die snel ergens anders een nestje gaat maken


Kan je dat dan anders interpreteren???
zondag 24 juli 2011 - 12:34
passiflora

Passiflora

snap jij nu echt niet dat smaken verschillen en niet iedereen dezelfde gedachten heeft over iets ?
en nogmaals zoals ik hierboven zij , ik heb niet liever dan s'morgens van men vijver te kunnen genieten terwijl de vogeltjes fluiten .
maar sorry zo ben ik nu eenmaal , een hond die uren aan een stuk staat te blaffen dat irriteert mij ook terwijl ik zelf 2 schatten van honden heb die ik voor geen geld zou kunnen missen .
en ga niet zeggen dat ik geen respect heb voor de natuur zonder dat je mij echt kent.
ik woon op de boerenbuiten en al gaven ze mij 100000€ om in brussel of gent te gaan wonen blijf ik lekker hier wonen omdat het hier veel gezelliger is en kan gaan wandelen met de honden of mountainbiken op mooie en rustige veldwegjes.
nu heb je mijn bloed even laten koken hoor Esem met zulke reactie.
maar ok als ik hier nu aanschouwd wordt als the boogeyman dan is daar nog weinig aan te doen , spijtig .



groeten ruben
zondag 24 juli 2011 - 12:38
Polplastron

Polplastron

@Esem: Tja; hier zitten soms ook irritante wespen die rond de tafel zwermen en duiven die de schommel van de kinderen ondersch**ten! Ik hoop soms ook dat die beestjes naar een andere tuin gaan. Er is nog wel een verschil tussen je af en toe ergeren aan iets of het helemaal verwensen en zoeken naar allerlei drastische oplossingen.

Ik heb in dit topic tenminste geen oehoes, geweren e.d. tegengekomen. Er zijn hier grotere natuuliefhebbers die wel een luchtgeweer gebruiken om vogels van hun kersenboom te houden!

Sommige mensen vinden MIJ vast ook wel irritant, maar zolang ze me niet zwaar gaan beledigen, wegjagen of aanvallen vind ik dat allemaal nog niet zo drastich!

Groeten,

Pol

P.S.: @Passiflora: No hard feelings van mijnentwege hoor, maar zoals hier wel al werd aangegeven; je zal er even mee moeten leren leven: dat vogeltje blijft daar niet eeuwig wonen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat al wist en dat je ook bereid was om er mee te leren leven. Of vergis ik me dan toch?
zondag 24 juli 2011 - 12:43
Esem

Esem

Pol,
daar heb je dan ook weer gelijk in.
Maar het vergelijk met het lawaai van een blaffende hond en het schreeuwen om aandacht of hulp zodat de vink zijn kroost kan beschermen gaat hier toch niet op.
Nog thans dat het geblaf echt wel hinderlijk kan zijn.

Maar dan is het toch wel echt verkeert geformuleerd (een irritant vogelgeluid)
Ik zou dan geschreven hebben, er zit een rumoerig vogeltje in de tuin!!!!!!

dat moet je toch kunnen opbrengen als je zo van de natuur houd, zoals hij schrijft.

Idd geen harde gevoelens,maar ik moest dit toch even kwijt.

En wij als hoogst ontwikkeld zoogdier kunnen nogal wat meer lawaai maken.( lol.)

Mens dom en dieren rijk

Gr Eddy,

Prettige zondag verder.
zondag 24 juli 2011 - 14:23
passiflora

Passiflora

@ Polplastron, natuurlijk dat ik met het vogeltje heb leren leven .
en ik had niet moeten zeggen dat het snel ergens anders een nestje gaat bouwen .
ik heb zelfs graag dat hier vogeltjes zitten ( en sinds recent ook wilde parkieten ).
in de winter hang ik de tuin hier vol met bollen voor de vogels en ik heb zelfs een voederhuisje gemaakt met een dakje boven waar ik dan noten en zaden op leg.
het is gewoon dat het vogeltje telkens hetzelfde fluitgeluid maakt non stop .
heb het even gefilmd , zo horen jullie het ook eens.
http://www.youtube.com/watch?v=myZiHb3IWLM



groetjes
ruben
zondag 24 juli 2011 - 14:39
Polplastron

Polplastron

Och hier zitten gewoon een paar moeilijke karakters op dit forum. Niet slecht bedoeld t.o.v. iemand speciaal en zeker geen belediging gezien ik mezelf als een van die moeilijke karakters beschouw! LOL
zondag 24 juli 2011 - 14:46
cetinel

Cetinel

tja,ik denk als je je erop focust,dat het dan veel ergerlijker begint te worden,ik neem aan dat het niet om het geluid van de kraaii gaat maar om het herhalend gefwie??persoonlijk stikt het hier van zulke geluiden,afgewisseld met het gekraai van talloze hanen uit de buurt,de mijne inclusief....af en oe ook de obligate blaffende honden en sinds kort het hinnikend paard aan de overkant wat ben ik toch zielig met al die geluiden om me heen...
maar ik erger me vaak genoeg hoor: als de buurjongens die net beetje de baard in de keel hebben,met al het geluid dat ze in hun borstkas hebben ineens naar buiten vliegen om te voetballen of ravotten,ik blijf me een ongeluk verschieten,want das dus echt ongelooflijk luid,en zo uit het niks,ondertussen loopt zusje met een felle stem ook vanalles te brullen want ze wil hen overstemmen...
of de brommer die de jongeman van 16 niet trots aan iedereen wil tonen,maar vooral ook laten horen lijkt het....maar deze jongeman vloog wel ogenblikkelijk zijn brommer op om te gaan zoeken toen hij hoorde dat mijn zoon vermist is,dus wie ben ik om te klagen....
kort gezegd,hoe meer je eraan denkt,hoe ergerlijker het word...mijn zus kloeg ook es: ja zeg nu het zomer is en vroeg licht maken die stomme vogels me wakker met hun gekwetter ik word liever wakker met gekwetter,dan met een wekker....
gewoon bij neerleggen en het word vanzelf minder....
we vinden het wel lekker gezellig als we buiten op het terras eten,om de vogelkes te horen....aaah zo leuk! maar ja,dieren houden zich niet aan de momenten waarop het ons uitkomt,dus moeten wij ofwel onze oren dichtstoppen,ofwel het maar accepteren,ik pleit voor het laatste.
zondag 24 juli 2011 - 14:59
Polplastron

Polplastron

Laat ik duidelijk zijn: iedereen heeft het recht om zich eraan te ergeren zolang je maar geen drastische maatregelen treft!
zondag 24 juli 2011 - 15:40
Alex Vogelaar

Alex Vogelaar

Mensen die afgeven met 'geniet ervan', sinds vorig jaar zit hier ook zo'n beestje. Klein vogeltje met een schel volume. Het getwiet gaat de hele dag nonstop door en het is haast net zo vervelend als een buurthond die om de 10 minuten zit te keffen. Ook ik ben benieuwd wat het is, heb het nl. nooit eerder gehoord tot het hier kwam wonen. In de winter hebben we hem niet gehoord.
zaterdag 2 april 2016 - 16:19
cecilia O

Cecilia O

De lijster..

Allemaal Beestjes

vrijdag 12 januari 2018 - 13:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon