menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HELP de buurman schiet op mijn hondje

Ga naar meest recente reactie

FOSSA

FOSSA

Hallo mensen,

Voor de derde keer in korte tijd ondervinden we dat de buurman op ons hondje schiet met een luchtkarabijn.....
Ons Queenie is razend op de buurman door andere pesterijen, zoals koud water over haar krijgen als ze blaft en naar haar schieten met een katapult.
We hebben iedere keer de politie gebeld maar die doen er niks aan.
Ik ben ten einde raad. Ze durft niet meer buiten komen in de tuin. Ik ben er kapot van.
Nu heeft de politie gezegd dat de veearts een vaststelling moet doen,
maar een loodje blijft zomaar niet zitten in de wonde. Dus hoe bewijzen we dat dan weer?
Weet er nu echt niemand wat we kunnen doen aan zo'n situatie? Dat kan toch niet da die vent gewoon maar verder kan doen met zulke praktijen? De vogels moeten er ook aan geloven nu het kersentijd is.
Hopelijk krijg ik nuttige tips om aan deze wrede toestand iets te doen.

Liefs,
Een zeer trieste FOSSA
dinsdag 7 juni 2011 - 09:17
Nijiske

Nijiske

Filmen?
dinsdag 7 juni 2011 - 09:26
Gehenna

Gehenna

Filmen ja, schending van privacy. Ervaring mee! Maar da was nen ex-flik.

Ik zou vanuit mijn huis camera's plaatsen gericht op mijn tuin en vanuit de tuin camera's gericht op mijn huis (en dat ernaast) Je kan ze perfect op de pc aansluiten en zelfs vanop afstand volgen wat er gebeurt. Je kan dat natuurlijk ook opnemen.
En met die beelden naar de politie gaan.
Haalt het niks uit dan smijt je alles op internet met naam en toenaam en adres. Wedden dat zijn ramen sneuvelen?
Maar het is strafbaar. Inbreuk op de privacy.






dinsdag 7 juni 2011 - 10:10
cetinel

Cetinel

en gelijk de dierenbescherming bellen!!!
ik denk dat die zich der ook wel mee zullen bemoeien....
dinsdag 7 juni 2011 - 10:29
hannibal

Hannibal

Blijven klacht indienen bij politie en drijgen als ze geen pv opmaken je klacht zal indienen bij comite P die polite controleert.
Dierenbescherming verwittigen. Dierenarts ook.
Camera is goed idee, maar opletten dat je geen wet op privacy kan schenden.
Katapult is een verboden wapen in België, Wapen met loodjes moet vergunning denk ik. Op vogels schieten: regeling eens navragen bij de politie zou ik zeggen.
dinsdag 7 juni 2011 - 12:48
Lino

Lino

Nu heeft de politie gezegd dat de veearts een vaststelling moet doen,
maar een loodje blijft zomaar niet zitten in de wonde. Dus hoe bewijzen we dat dan weer?
de wonde veroorzaakt door een loodje kan toch vastgesteld worden door een dierenarts...
dinsdag 7 juni 2011 - 13:43
Matabish

Matabish

Niet te vatten!!! Politie móet pv opmaken, zij moeten ook de wetten op de dierenbescherming doen navolgen!
Maar vooral de dierenbescherming telkens opnieuw inschakelen! Die weten het best wat ze moeten doen om hier een einde aan te maken!
Die vent mag zomaar niet uw tuin inschieten!
Van zulke dingen krijg je toch het vliegend koper!!!
dinsdag 7 juni 2011 - 15:27
FOSSA

FOSSA

Dag lieve mensen,

Ik ben zo blij met jullie medeleven.
Straks gaan we naar de dierenarts met Queenie. Zal wel iets mis zijn met haar. Buiten haar grote schrik kan ze ook niet meer op de stoel springen en ze piept als we haar zij aanraken. De kant waar ze geschonden is. Ik wil er nu niet teveel aan raken zodat straks een juiste diagnose kan gesteld worden.
Ik breng zeker verslag uit van de vaststelling. Duimen jullie voor ons dat we die klootzak eindelijk eens klein krijgen???

Liefs,
FOSSA
dinsdag 7 juni 2011 - 15:44
Matabish

Matabish

Fossa, vergeet niet een attest van de verwondingen te vragen aan je dierenarts!
dinsdag 7 juni 2011 - 16:00
FOSSA

FOSSA

Ok zal ik zeker doen!!
Binnen een half uurke zal ik meer weten.
Morgen breng ik zeker verslag uit.
Nogmaals hartelijk dank voor jullie steun.

Liefs,
FOSSA[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 7 juni 2011 - 16:07
bakbeest

Bakbeest

Fossa,ik hoop dat die gek gepakt kan worden,en dat je hondje er niet teveel trauma aan over houdt.
Wat een prachtige kat trouwens is je avater,is dat een siberische boskat?
dinsdag 7 juni 2011 - 21:07
FOSSA

FOSSA

Hallo lieve mensen,

BINGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op de foto zijn 3 diabololoodjes te zien. Dat is dan nog maar op de achterhand.Dus morgen gaan we klacht neerleggen bij de politie met de foto en een verslag van de dierenarts.
Wat die kat betreft : ik denk ook dat het een boskat is. Alhoewel ze heel klein en mager is. Maar mooi is ze wel.

Liefs,
FOSSA
dinsdag 7 juni 2011 - 21:57
cetinel

Cetinel

aanklagen voor geleden schade,financieel en geestelijk(hond ziek,bang,gewond)
jij helemaal over je toeren,schrik voor je hondje etc haal de hele sentimentele kraam maar boven!
hij heeft van andermans(en ook van die van zijn eigen trouwens) dieren af te blijven...
dierenartsenkosten niet vergeten te verhalen...
heb je de dierenbescherming al gebeld??? zeker doen!!
dinsdag 7 juni 2011 - 22:13
Gehenna

Gehenna

Gelukkig maar! Dat ze hem maar goed straffen en hij mag gerust je kosten vergoeden. In't drievoud!

En nu kattengissen
Noorse boskat? Groot, poezen 3 tot 6kg, katers 5 tot 9kg
Siberische boskat? Nog nooit een witte gezien en die zijn ook groot.
Maine Coon idem
Turkse Van is iets kleiner
Turkse Angora is kleiner, tot 3kg (ik dacht ook gek op water en als ze aandacht willen ... dan zullen ze die krijgen ook, goedschiks of kwaadschiks)
Een ragdoll is het zeker niet.

Zijn er nog poezen met zo'n kraag, amandelogen en pluimoren?
Maakt ni uit, ze is prachtig!
woensdag 8 juni 2011 - 21:57
Gehenna

Gehenna

Die hebben ne platte snuit waardoor ze ademhalingsmoeilijkheden hebben.
donderdag 9 juni 2011 - 13:18
FOSSA

FOSSA

Dag lieve mensen,

GOED NIEUWS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De politie isniet betalen bij de buur geweest................
Hij heeft alles toegegeven, water gooien, met dekatapult schieten, schieten met loodjesgeweer enz.....
Ze hebben zijn wapen in beslag genomen.
Hij wil de kosten niet betalen, maar das goed, want nu gaat de rechtsbijstand een advocaat aanwijzen voor de zaak voor de rechtbank te brengen en dit allemaal gratis natuurlijk.
Eindelijk hebben we die klootzak!

Liefs,
Een overgelukkige FOSSA
vrijdag 10 juni 2011 - 13:02
Matabish

Matabish

Hallo Fossa, ik ben zo blij dat die monsterlijke persoon eindelijk gevat is!
Jij kan weer met gerust gemoed je hondje buiten laten en het zal vast ook véle vogellevens schelen!!!
vrijdag 10 juni 2011 - 13:53
hannibal

Hannibal

@Fossa: goed begin om dit soort mensen te stoppen. Toch waakzaam blijven hoor want je weet maar nooit.
En nu hopen dat die buurman eens de stuipen op het lijf krijgt in de rechtbank. Zal hem leren!
zaterdag 11 juni 2011 - 06:16
gerardmer

Gerardmer

Maar wat heeft de man als reden opgegeven dan?
Staat die hond misschien de hele dag te blaffen. vernield ie zijn tuin.

De meeste mensen zijn heel gek met hun dieren en nemen veel voorlief maar als buur kun je best last hebben van een in je tuin schijtende kat of lekker in je tuinje tezitten en de hele tijd zon blaffende hond.

Zelf hebben wij ook een hond en wij willen niet dat daar een ander daar last van heeft.

Kan me niet voorstellen dat iemand voor de lol op dieren schiet, en als dat wel zo is heb je een serieus probleem.

Succes
zaterdag 11 juni 2011 - 11:42
cetinel

Cetinel

zelfs als een hond blaft doe je dat nog niet vind ik...
ga je ook schieten op iemands kind omdat die teveel kabaal maakt of de bal pal op je lievelingsplanten komt voor de zoveelste keer??
zaterdag 11 juni 2011 - 12:03
gerardmer

Gerardmer

De ergernis kan zo hoog oplopen, dat deze man misschien tot deze daad is gekomen.
Ik bedoel ga eens vragen wat hem bezielt, en ligt het werkelijk aan de irritatie aan de de hond

Je kunt direct wel in je slachtoffer rol kruipen,
Onze hond blaft ook niet alleen als hij een kat ziet, die jaagt ie weg en dan is het weer over.
En dat komt hoogsten 1 a 2 keer in de week voor.

Mocht onze buurman op de hond schieten sta ik direct bij hem aan de deur om uitleg, en als hij geen reden kan geven ben ik bang dat hij de politie gaat bellen.
Maar onze hond word vaak door de buurman geroepen om met het balletje tegooien, die vind het een pracht dier, hij houd ook de katten uit zijn tuin.

Mocht deze man schieten met geen enkele reden dan is het een zielige kneus.

ben benieuwd wat nu de echte reden was.

zaterdag 11 juni 2011 - 13:38
Gehenna

Gehenna

Er zijn nu eenmaal onmensen die hun 'macht' uitoefenen op dieren. En zelfs al blaft een hond dan schiet je er nog niet op!
Dan ga je bij de eigenaar van die hond vragen er iets aan te doen. Doet hij er niks aan dan zijn er andere wegen. Maar op een weerloos dier schieten KAN NIET. Al is het een hond.
Ik hoop dat hij niks meer gaat uitspoken.

PS: Ik ben helemaal geen hondenmens maar zal nooit of nooit iets misdoen aan die beestjes. Integendeel zelfs.
zondag 12 juni 2011 - 01:08
gerardmer

Gerardmer

En nee zo gaan wij niet in kampen om met honden, maar uit ervaring weet ik hoe het is om de hele dag dat geblaf van een anders hond te moeten aanhoren.
En heb er ook wel degelijk iets van gezegt, en het is ook opgelost door de eigenaar.

En ik vind dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor je hond of het nu de hele tijd blaffen is of schijten op de stoep jij bent verantwoordelijk.

Dus als die buurman last heeft van het voordurende blaffen van je hond doe er dan wat aan.

MAAR LAAT IK EVEN DUIDELIJK MAKEN OP HONDEN SCHIETEN OF WAT VOOR DIER DAN OOK IS ZEER LAAG EN ZAL IK OOK TEN ALLENTIJDE VERACHTEN.

Ik ga verder niet meer op deze discussie in, ik hoop dat ze die kerel een beste boete of straf geven.

Zelf hebben wij ook een JR en als die inderdaad door 2 grote honden zou worden aangevallen die los lopen dan brak de hell ook los.


prettig weekend nog
zondag 12 juni 2011 - 12:30
cetinel

Cetinel

hoe lieflijk de avatar ook,tuinfairy kun je beter niet tegen je in het harnas jagen
vorig jaar rende hier plots een hond,type amerikaanse stafford onze tuin in....greep gelijk onze kloek die hier rondliep met kuikens en begon hevig heen en weer mee te zwaaien,mijn man en ik zaten te eten in de keuken toen een en ander gebeurde...
hee er loopt een hond in de tuin zegt hij,doe niet zo raar zeg ik en zie gelijk de hond komen,we waren in een paar seconden buiten,de hond had ons kipje vast...doodgemoedereerd stapt eigenaresse van de hond op ons af en zegt: hij doet niks hoor,die speelt alleen maar en ik schreeuw : hij heeft mijn kip vast en laat niet los,ondertussen had mijn man een stok vast en wou de hond slaan(die kreeg ook een ferme éla! zal t gaan ja!!)van mij te horen,eigenaresse van de hond werd plots heel boos omdat hij dat deed(deels te begrijpen,maar ze vroeg de hond zelfs niet om op te houden,ze wachtte gewoon af tot hij zou stoppen met "spelen")kipje raakt los,hond word van het erf gehaalden gaat door met wandeling(hond niet aan de lijn en zat dus 50 meter op ons erf,niet zomaar efkes aan straatkant)
kip is erbovenop gekomen na een weekje,1 dag waren de kuikens zoek(overal gezocht)we dachten dat hij die mischien had opgegeten...
plots verschenen ze de volgende dag bij hun moeder om na een paar dagen te verdwijnen(toch nog ergens dood?)deze hond heb ik vaker zien lopen met baasje of bazinneje,nooit aan de lijn en regelmatig mochten ze die uit een veld gaan halen want luisterde niet als ze hem riepen..
maar om der nu op te gaan schieten.....gaat mij ook te ver.
overigens ben ik ervan overtuigd dat mijn man mischien(hoogstwaarschijnlijk dus) wel uitgehaald zou hebben naar de hond als ik niet had geroepen dat hij dat niet moest doen...maar wel omdat hij een dier van ons vasthad,had dezelfde hond hier gewoon gelopen zeggen we gewoon dat baasje bij zich moet houden(ook al gebeurd,zat hier plots een klein hondje naar de konijnen te kijken en ging daarna gewoon weg.....geen idee van wie.
zondag 12 juni 2011 - 13:08
Gehenna

Gehenna

Op een dag kreeg ik een telefoon van mijn dochter die helemaal in paniek was. Ze had zich met de poezen opgesloten in de badkamer omdat er een grote hond in ons huis zat en naar haar gromde en wou bijten (ze had zich net op tijd weggetrokken en hem van haar weggetrapt, haar volst recht) Het is meermaals gebeurd dat hij in huis kwam. Heeft mij eens in mijn been gebeten toen ik binnenkwam. Ik denk wel dat ik het recht heb mijn achterdeur open te zetten in de zomer en naar de winkel te gaan.
Bleek de hond van de achterbuur te zijn die een gat in de omheining had gemaakt zodat z'n hond achter de katten kon zitten. Die man had dat gedaan hé, niet de hond.
Dat was zo'n Manchesters low class dickhead wanker (om het in zn' eigen taal uit te drukken) Zegt genoeg denk ik.
Wat denken jullie dat er met dat beest gebeurd is? Met die mensen kon je helemaal niet praten. Dat was schelden van het ogenblik dat je de bel indrukte.
Politie bijgehaald, dierenbescherming en dierenarts. Hond heeft een spuitje gekregen want hij had al verschillende malen iemand gebeten (wist ik niet) en kon niet heropgevoed worden, veel te agressief.
Ik vroeg nog om die man ook een spuit te geven maar de dierenbescherming zei dat ze wel wilden maar daar HELAAS geen vergunning voor hadden.
Ik vind het heel erg dat dat moest gebeuren!
Voor de zoveelste keer was de hond het slachtoffer van z'n baas (als je dat al baas kan noemen)

Ik heb zoiets van Waarom hebben we hier geen dierenpolitie? Waarom kan iedereen zomaar een dier in huis halen? Ik vind dat wie een dier in huis haalt eerst een test moet afleggen om te zien of ze wel geschikt zijn. Zelfs voor een goudvis! Dat zou heel veel dierenleed uitsparen!
dinsdag 14 juni 2011 - 11:41
Sandy

Sandy

Hi, ik wil toch effe ook hier iets over vertellen. Spijtig genoeg blijft honden een serieuse wrijving geven tussen buren. Blijkbaar vinden mensen met honden het heel leuk als hun hond "praat", zij ervaren dit niet als storend en denken er blijkbaar niet aan dat het de buren zou kunnen storen.

Wij hadden echter een buurman met 2 honden, wij zijn vanwege die honden verhuisd! We hebben hun gevraagd er iets aan te doen, wij hebben klacht neergelegd bij de politie (puur tijdsverspilling!), toen begon hij onze kinderen te bedreigen en zei als wij iets aan hun honden deden (zouden we niet doen! blijven levende wezens he!) hij onze kinderen iets zou aan doen... dit hele cirque bleef maar duren. Wij belden als die honden weer eens aan ons terras stonden te blaffen, hij vond dit leuk en was dan weer lastig op ons. Schoot de duiven uit de bomen, want zijn honden moesten kunnen jagen enz...

Uiteindelijk hadden we er genoeg van en zochten we iets anders... na verschillende keren daar geweest te zijn en nooit een hond gehoord te hebben kochten we een nieuw huis !!! Wat bleek ... bij de overburen zaten honden en telkens er op straat iets passeerde begonnen die te blaffen. Nog vol woede vanwege eerdere ervaringen is mijn man er gelijk een halve gek naar toe gevlogen om effe zijn mening te gaan geven. Naderhand is dit allemaal wel uitgepraat maar spijtig genoeg waren we door al die toestanden zo opgejaagd dat het eerst wel uit de hand is gelopen.

Ja ja die dierenpolitie dat is echt een goed idee !!! Sommige mensen zouden geen dieren mogen hebben ! Eerst school volgen en dan misschien he ...

Ik zeg nu ook weer niet dat dit de reden is waarom die buurman op het hondje schoot, zou ook niet mogen. Het blijft een levend wezen dat moet je met respect behandelen. Iedereen hier op deze site zal het daarmee eens zijn.
dinsdag 14 juni 2011 - 20:51
Polplastron

Polplastron

Tja, dieren zijn geen speelgoed, maar jammer genoeg zijn er baasjes die denken van wel ... Wie een dier wil houden, zou eerst een paar vragen moeten stellen voor zichzelf: a) kan en wil ik op een juiste manier voor het dier zorgen, b) veroorzaak ik door het houden van het dier geen overlast voor anderen, c) ben ik bereid het dier te koesteren tot het einde van z'n dagen (ook als ik graag op reis ga e.d.) en d) heb ik voldoende info over het dier gezocht alvorens het aan te schaffen.

In dat geval zou al heel veel wrevel met buren voorkomen worden.

MAAR ... een vent die op hondjes schiet
dinsdag 14 juni 2011 - 21:09
Gehenna

Gehenna

Venten die op hondjes schieten zouden ook een test moeten afleggen.
Namelijk de "ben-ik-wel-geschikt-om-tussen-de-mensen-te-wonen-test"
dinsdag 14 juni 2011 - 21:54
cetinel

Cetinel

ach ,als er een test was waren meer dan de helft van de dierenbaasjes afgekeurd....(en genoeg ouders ook,als geschiktheid als ouder getest werd )
met mijn verhaal wou ik niet weer aantonen hoe onverantwoord sommige baasjes zijn en de dieren daar de dupe van worden,maar gewoon dat je dan nog niet iets aan dat dier moet gaan doen....
woensdag 15 juni 2011 - 07:27
Sandy

Sandy

Eigenlijk zou gewoon iedereen is effe moeten zich afvragen of de buren het allemaal wel ok vinden, in de ene of de andere richting.
Terug gewoon weg een beetje respect voor elkaar kunnen opbrengen... niet denken "ik leef zo, en dat is goed voor iedereen" want dat is niet zo.

Als iedereen gewoon met iedereen rekening zou houden en niet alleen met zichzelf zou het allemaal al een heel stuk beter gaan.

Ondertussen zijn wij ook gekalmeerd terug, en blaffen die honden hier in de straat ook nog steeds wel al eens, maar minder dan eerst. Dus zowel wij als zij proberen rekening te houden met elkaar en dat is zoals het eigenlijk zou moeten.

Het is trouwens niet alleen met honden zo, ook met kinderen. Als kinderen heel respectloos de buren luidop 'slechte mensen' noemen, omdat ze hun afval van de groententuin in de herfst opstoken... tsja dat komt niet van de kinderen he
Dan vraag ik me af wat ze van ons zeggen ? Dan weet je wel dat die mensen geen respect hebben voor andere hun leven of anderen hun mening.

Spijtig genoeg
woensdag 15 juni 2011 - 21:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon