menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nest egeltjes

Ga naar meest recente reactie

Cindyke24

Cindyke24

Vandaag bij afbraakwerken een nest egeltjes verstoort.
Echt zielig, zo klein nog!!! oooohhhh!!!
Heb ze direct samen met de mama naar het natuurhulpcentrum hier in Opglabbeek gebracht. Daar zullen ze ze wel goed verzorgen. Ik hoop dat ze het overleven!! Het waren 5 hele kleintjes.
Jammer dat we ze kwijt zijn want het zijn zulke nuttige diertjes voor de tuin.

Allemaal Beestjes

maandag 23 mei 2011 - 21:38
Rita1960

Rita1960

da's jammer...

maar goed dat je ze met moeders naar een opvanghuis hebt kunnen brengen!

mss. kun je ze straks terug halen????

groetjes,

Rita
maandag 23 mei 2011 - 21:56
Cindyke24

Cindyke24

Dat weet ik niet. Na 3 dagen moest ik eens een mail sturen en dan laten ze iets weten. Ik kan het natuurlijk altijd eens vragen, zoals ik zei, het zijn nuttige diertjes voor onze tuin!!
dinsdag 24 mei 2011 - 07:24
LauraK

LauraK

Gelukkig dat jullie wisten wat je het beste kon doen na de ongewilde verstoring.
Egels schijnen behoorlijk honkvast te zijn, en degenen die ze opvangen, plaatsen
ze dus het liefst terug waar ze vandaan komen.

Misschien een ideetje om op Google te zoeken hoe je het best een goede en veilige
nestplek voor de diertjes maakt, zodat de kans groot is dat mama haar kroost
groot zal kunnen brengen in jullie tuin? Ze zijn niet alleen nuttig, maar het is ook
heel erg leuk om ze 's avonds te zien en horen scharrelen in je tuin!

Groeten van Laura.
dinsdag 24 mei 2011 - 08:24
Esem

Esem

De diertjes zullen wel een zeer goede verzorging krijgen en later weer terug uitgezet worden in de natuur.

Mooie foto van een lief egeltje.

Gr Eddy,
dinsdag 24 mei 2011 - 11:08
Cindyke24

Cindyke24

Er bestaan ook egelhuisjes heb ik gezien... Heeft iemand hier al ervaring mee???

Ik wou er ook voor vleermuisjes gaan halen. Had deze zien staan in het natuurhulpcentrum en hier zitten er al enkele. Grappig om die in de schemering te zien "fladderen". Want echt recht vliegen doen die niet hé

Groetjes
woensdag 25 mei 2011 - 07:26
Cindyke24

Cindyke24

Oh, ik ben helemaal overtuigd!!!!

Ik vind dat zo schattig, we hebben ook tal van nestkastjes hangen.

Zo'n klein gaatje gaan ze misschien niet eens zien!! Ik zou het ook doen
woensdag 25 mei 2011 - 22:15
groengroentje

Groengroentje

Ik hoop dat de kleintjes het halen, maar vrees er wat voor. Egels durven, na verstoring van hun nest nogal makkelijk hun jongen opeten.
Geen leuke eigenschap van ze.

Kan enkel duimen.
Laat zeker nog iets weten.
zaterdag 28 mei 2011 - 23:05
Cindyke24

Cindyke24

Ja ze waren ook niet zeker of ze de moeder er terug bij gingen zetten, ook omdat ik ze had vastgepakt. Tja ze lagen recht in de volle middagzon en ik heb me niet bedacht en ze daar weggepakt voor ze zouden verbranden. De moeder heb ik achteraf opgepakt en in een andere bak gezet! Wel met handschoenen! Stom hé

Maarja, ik deed om goed te doen en hoop echt dat ze het halen. Ze weten in het Natuurhulpcentrum wel wat ze moeten doen. Ik denk dat ze ze desnoods met een flesje grootbrengen. Ik weet niet hé

Ik ga vandaag een mail doen en dan kijken wanneer ik iets terugkrijg.

Groetjes
zondag 29 mei 2011 - 12:21
Cindyke24

Cindyke24

Ik heb verleden maand een mailtje teruggehad en alle jongen hebben het overleefd en gaan terug in de vrije natuur in!!!!!
maandag 17 oktober 2011 - 12:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon