menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een uil in de tuin

Ga naar meest recente reactie

sonja70

Sonja70

help ....
wij hebben al maanden last van een uil in de tuin.
ja last , je zal het maar hebben .
ik vind uilen prachtig maar in je tuin, daar hoef je niet blij mee te zijn.
wij doen al maanden geen oog dicht. moeten er s'nacht heel vaak uit om hem weg te jagen .
want hij is de hele nacht aan het roepen .
en dat is best een hard en irritant geluid, kan ik jullie mede delen .
wij zijn nu aan het informeren hoe we hem uit onze tuin kunnen krijgen .
heeft iemand nog ideeen , om hem of haar , niet meer in onze bomen te hebben .

help...
donderdag 3 maart 2011 - 18:31
sonja70

Sonja70

wil jij hem hebben ...
ik wil hem netjes uit mijn tuin hebben hoor. en vraag alleen goedbedoeld advies
donderdag 3 maart 2011 - 19:19
Rita1960

Rita1960

een uil in uithoorn... wees er maar zeer zuinig op..

doe het slaapkamerraam dicht 's nachts of gebruik oordoppen..

Vraag anders een kapvergunning aan bij de gemeente, maar wel eerlijk erbij zeggen dat je 's nachts last hebt van een uil..

je moest eens weten waar ik 's nachts van wakker lig.............

groetjes,

Rita

donderdag 3 maart 2011 - 19:38
sonja70

Sonja70

dank je rita ..
wij wonen in een houten chalet aan het water met een pracht van een tuin.
we hebben er pas dit jaar een bewoner in .
maar oordopjes liggen inderdaad naast ons bed.
en gebruiken ze ook iedere avond haha..
en de ramen zijn dicht. haha.
helaas hoor ik dan soms mijn alarm om vijf uur slecht ..lol
ja in uithoorn..
maar een kapvergunning is niet nodig .
weet jij misschien hoelang dit duurt of zou er iets zijn waardoor we hem haar volgend jaar kunnen wijzen op de tuin van de meneer boven jou antwoord..
nee alle gekheid op een stokje ,ik begrijp zijn reactie wel . maar wel fijn dat er ook begrip is in onze situatie.

groetjes sonja
donderdag 3 maart 2011 - 19:46
sonja70

Sonja70

ja dat weet ik haha..
ik heb eens zitten googlen en wij denken aan een bosuil aan het geluid te horen ..
broeden tot mei. dus dan hopen we een mooi nest te hebben en het geluid niet meer.
las ook dat ik een helm moet gaan aanschaffen want ze zijn erg beschermend over hun nest , ( wie niet ).
dus word nog een paar maanden afzien.. ach ja ..
het mooie is ik ga naar mijn werk in de donker dus moet is snel een helm gaan aanschaffen...
donderdag 3 maart 2011 - 19:59
Rita1960

Rita1960

en nu even omdenken.....

als je een uil hebt, die 's nacht lawaai maakt.. en je weet.. - zeer- zeldzaam..

maak dan van je ongemak een gemak.. verrek, ik heb ze hier wel zitten maar ik ben blij dat ik ze hoor!

en als je er zo mee omgaat is het geen belasting meer maar een genot.... en als je een keer wakker ligt 's nachts.. denk dan Yep de uil is er nog.. en die vangt de muizen en ratten......

mijn ervaring... als je je ergert wordt het erger, als je de knop omdraait.. hij/zij is er nog.... je draait je om en snurkt lekker verder..

groetjes, van een Rita die hanen, merels, houtduiven, tractoren hoort en zich vervolgens nog eens lekker omdraaid omdat ik nog heerlijk zo'n 2 tot 3 uur kan pitten...

donderdag 3 maart 2011 - 20:06
sonja70

Sonja70

die is goed.
maar 1 keer wakker liggen snachts is wel ok twee keer ook wel , in het weekend mag hij de hele nacht heerlijk oe'n lol
maar ja als je er vroeg uit moet en hij begint vroeg is dat toch wel bevordelijk in je dagelijkse werk , ik kan namenlijk niet smiddag gaan dutten . helaas. anders deed ik dat wel . maar het duurt tot mei , even doorzetten .. en tuurlijk denk ik ook o wat leuk, soms maar niet de hele avond en nacht.

groetjes van sonja , die ratten muizen honden eenden ganzen en koeien en tractoren en boten heeft in de avond nacht en het toch met een eentonig geluid, moeilijk vind om te slapen ....
donderdag 3 maart 2011 - 20:48
Rita1960

Rita1960

wen er aan!
want als je hiervan wakker wordt... zijn er andere zaken waar je van wakker ligt!

( en nu even heerlijk gemeen ) het snurken van je partner??

groetjes,

Rita
donderdag 3 maart 2011 - 21:01
mjohanna

Mjohanna

dit is dus een topic waar de beginner ervan geen fluit aan heeft !
Ze vroeg om advies en niet om commentaar!

ik ben gek op uilen ik heb er zelfs in miniatuurbeeldjes wel 400 !

hier zit een kerkuiltje soms s' nachts te schandalen , word ik ook wakker van !

En ik kan jullie vertellen een keertje is niet erg,
maar als je dat elke nacht gebeurd terwijl je gewoon je nachtrust nodig hebt word het een heel ander verhaal.

mensen zijn ook een beschermde diersoort. Maar tegenwoordig zetten ze overlast plegers toch gewoon uit hun huis !!!

ik heb geen oplossing Sonja maar ik voel wel met je mee !!
zonder slaap duurt het lang voor dat het mei is >

vrijdag 4 maart 2011 - 07:50
an

An

Ik zou zeggen probeer er aan te wennen,ook al is het moeilijk.
vb een kerk die naast of vlak bij je huis staat hoor je in het begin ook heel duidelijk
maar hoe langer je er woont hoor je hem op gegeven moment niet meer,
(mijn zus woont vlak bij een kerk die elk uur zijn slagen laat horen ze werd er gek van toen ze er kwam wonen ,nu heeft ze er geen last meer van ze horen er gewoon bij, dat wil zeggen ze stoort er zich niet meer aan)(dus nu omdat ze zich er niet meer aan stoort heeft ze er ook geen erg meer in)
en hoe komt dat omdat je er gewend aan raakt,
die geluiden gaan op een gegeven moment bij je horen.
dat is dus mijn advies en niet als commentaar bedoelt.

groetjes an
vrijdag 4 maart 2011 - 08:38
Polplastron

Polplastron

Een serieuze tip: laat je vensterglas van je kamer vervangen door goed isolerend glas. Hier hadden wij 's nachts regelmatig het "genot" van de fuivende jeugd in de buurt (ook beschermd en eigenlijk ook wel iets om van te genieten, maar niet in't holst van de nacht! ). Sinds wij onze ramen hebben laten vervangen door beter warmte-isolerend glas horen wij bijna niets meer.

Er bestaat ook geluidsisolerend glas geloof ik. De kostprijs valt best mee.
Natuurlijk moet je dan in die bepaalde periode dat die mooie uilen, of die leuke jongeren in ons geval, actief zijn met de raam dichtslapen, maar dat went ook. In een "stille" periode kan je dan gewoon weer met de raam open slapen.

En verder ... Ja, ik zou ook wel een uil in de tuin willen.

Groeten,

Pol
vrijdag 4 maart 2011 - 08:54
marero

Marero

moogt die van ons hebben, overlaatst zaten er 3 verschillende te roepen achter ons huis maarja we wonen dan ook aan bossen en waters...en wat dacht je van 20 canadese ganzen die allemaal hun nest en kroost willen verdedigen dag en nacht?? das pas lawaai
zaterdag 5 maart 2011 - 21:43
dendrodan

Dendrodan

Gelukzakken, dat zou ik nog eens in mijn tuin willen hebben. Ben ik zeker van dat de muizen en ratten wegblijven.
Toen wij pas verhuisd waren konden we de eeste maand ook niet slapen van de stilte s'nachts. Wij kwamen van de stad waar tot smogens voeg van die arabische muziek was. Als we hier kwamen wonen liep er wel een losgelopen haan rond en zagen dat de buren deden dat die smorgens om 4.00 kraaide. Er waren er zelf die dat beest probeerde te vangen, gelukkig was die rapper en slimmer.
NU is hij er spijtig niet meer naar het schijnt is hij aangereden door een auto, mijn buren content natuurlijk
zondag 6 maart 2011 - 21:02
Pistachio

Pistachio

Tja, een uil die je wakkerhoudt, dat valt niet mee. Kan ik me best voorstellen. Maar aan de andere kant, goed dat die beestjes er nog zijn. In mijn buurt nog nooit eentje gezien. Wij hebben een kikkerkweker in de buurt, nou, als je met je raam opslaapt is dat een avondconcert van jewelste ... in het begin kon ik er niet tegen, nu geniet ik ervan en kan veel beter inslapen met de kikkers. Ik hoop elk jaar weer dat de kikkerkweker er niet mee stopt want ik mis ze in de winter.
Op reis hoorden wij 's avonds ook een uil, het was vergelijkbaar met het geluid van een autoalarm of zoiets, exact om de x aantal seconden. Elke nacht is zoiets niet leuk natuurlijk.
maandag 7 maart 2011 - 15:13
mjohanna

Mjohanna

wij hebben een edelhertenfarm in de buurt, en ik vind de burl tijd ook geweldig
Het is net of er 'snachts een tijger door ons dorp sluipt zo ver draagt het geluid.

maar je moet er gewoon tegen kunnen als het mij te erg word gebruik ik oordoppen. Die heb ik toch al liggen voor de snurkende echtgenoot
dinsdag 8 maart 2011 - 20:24
sonja70

Sonja70

hahah ja dat is altijd wel handig.
moet zeggen dat ik er al wen , maar als ik er vroeg uit moet dan slaap ik in mijn ander bed. dus opgelost.
het is ook heerlijk die geluiden om je heen , ik denk dat wij gezegend zijn met zulke geluiden , je zou maar in de stad wonen . en niets dan autos trams en bussen horen ..
gelukkig zit ik in de randstad dus ben zo in het een of het ander als ik wil.
edelhertenfarm dat is inderdaad een heftig geluid. en ook tijdelijk gelukkig .
de oordopjes werken wel maar het ligt eraan welke boom hij kiest.
we zijn er wel achter dat zijn nest niet in onze tuin zit , dus waarom hij bij ons wil oe'n is me een raadsel hahaha...
ben wel blij dat het nest niet hier zit. we hebben namelijk twee waakhonden in de tuin rondlopen . en die vinden het niet zo fijn met rondvliegertjes.
we hadden afgelopen zomer een houdduifje met hun nest in de tuin. en ook nog eens vrij laag in een wisteria boom. iedere dag even kijken en hopen dat die kleine donders goed vlieg les kregen van ma en pa. het is allemaal goed gegaan en mooi om het te zien.
kikkers ja wel brulkikkers hebben we ook . en dan moet ik iedere keer aan dat liedje denken , hemel hoe heet het ook alweer. ach ja , dan moeten we wel lachen...
natuur ik wel mooi...
dinsdag 8 maart 2011 - 20:49
marero

Marero

ziet ge wel dat je er aan went, toen ik klein was woonden wij in antwerpen op het zuid, recht tegenover den BELL, een lawaai dag en nacht en dan zelf hadden we een transport, die poort was zo een oprol metalen poort, dat maakte een hels lawaai elke morgen om 5 uur als die omhoog getrokken werd,
toen we uiteindelijk gingen verhuizen naar wat toen nog den buiten was ( nu niet meer natuurlijk want ook steden groeien) werd ons bomma de eerste morgen wakker van een koe die in de wei over de deur stond, het arme mens schrok zich rot, nogal een verschil in lawaai zou ik zo zeggen, we wenden er wel gemakkelijk aan, en nu wonen we aan de rand van een natuurgebied en ik vind persoonlijk, niet bedoeld als commentaar op jou hoor, als je daar gaat wonen weet je dat er lawaai van dieren zal zijn, dus...
donderdag 10 maart 2011 - 13:43
Polplastron

Polplastron

kikkers ja wel brulkikkers hebben we ook . en dan moet ik iedere keer aan dat liedje denken , hemel hoe heet het ook alweer. ach ja , dan moeten we wel lachen...


Bedoel je dit: http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=429473 ?
Ik word hier nog altijd goedgezind van ... Jeugdsentiment.

Groeten,

Pol
donderdag 10 maart 2011 - 14:53
Gehenna

Gehenna

Het geluid van een grotere roofvogel afspelen wil wel eens helpen om de uil te verjagen naar veiliger oorden.
Je zit dan wel met dat geluid opgescheept.
Succes.
zaterdag 12 maart 2011 - 13:56
jeanivo

Jeanivo

zou graag wel een uil in de tuin hebben, een steenuil of zo. hoe kan je ze aantrekken?
zaterdag 26 maart 2011 - 17:59
Rita1960

Rita1960

klinkt afgezaagd.. maar als je uilen wilt moet je zorgen voor een goede omgeving..

en voor wat betreft de steenuil, google er maar eens op.. dan weet je waar die van houdt en wat de kritieke punten zijn.

groetjes,

Rita
zaterdag 26 maart 2011 - 18:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon