menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beetje honger

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 27 februari 2011 - 14:27
an

An

Hoi Centinel ,
Wat een mooie foto's stuk voor stuk,
Ja ze beginnen nu echt het wereldje om hun heen te ontdekken,
Het zijn nu echte konijntjes (waren ze al)maar kwa grote wat is dat snel gegaan van af dat ze geboren zijn,
we beleven het allemaal mee door jou foto's super van je ,
elke foto is leuk de ene net iets grappiger als de andere maar super vind die 2de ook zo lief dat die bruin/grijze naast d kooi zit. en dat die andere op die biks super.
Wat lief dat je ons laat mee genieten met de opgroei van je konijntjes.
groetjes an
zondag 27 februari 2011 - 14:52
Pistachio

Pistachio

Als dit geen schattige familie is dan weet ik het ook niet meer. Je kan er vast uren naar kijken! Heerlijke foto's!!!
zondag 27 februari 2011 - 14:55
Mandy

Mandy

Wat zijn ze toch schattig, Cetinel.....

Ik heb hier ook knienen.... maar die rennen los door de tuin.....oei oei....er heeft er een zitten graven in het gras gelukkig blijven ze nooit lang.....
zondag 27 februari 2011 - 15:10
cetinel

Cetinel

vreten die mormels je groenten niet kapot mandy?
zondag 27 februari 2011 - 16:27
cetinel

Cetinel

in een kattenmand?
zondag 27 februari 2011 - 17:22
Mandy

Mandy

Ik hou niet van Knienenvlees....... en ze rennen gelukkig meestal alleen maar door de tuin.....
Ik heb er geen last van, ze hebben nog nooit een slablad of een wortel gepikt.....
maar deze van Cetinel zijn nog schattiger ....het zal moeite kosten als ze weggaan.....denk ik zo.....

Cetinel, hoelang blijven ze nog?????
zondag 27 februari 2011 - 17:27
Rita1960

Rita1960

Zijn die even snel gegroeid! en eerlijk is eerlijk.. 't zijn snoesjes als ze zo klein zijn.

zondag 27 februari 2011 - 17:45
cetinel

Cetinel

nog een paar weekjes mogen ze hier rondhupsen...
zondag 27 februari 2011 - 18:08
Kent

Kent

Wat een leuke foto's van die mooie nijntjes groot en klein - geniet er nog maar een paar weken van

Rita
zondag 27 februari 2011 - 22:24
Matabish

Matabish

Véél te vertederend om weg te doen, maar ja... je hebt niet altijd de keuze hé!
Goeie moed als het zo ver zal zijn Cetinel, 't zal zwaar zijn!
zondag 27 februari 2011 - 23:27
Pistachio

Pistachio

Ze hebben het daar zo leuk bij jou, ik vind dat je moreel verplicht bent om ze te houden want wij zijn er nu allemaal al aan gehecht! Je kan ons dat toch niet aandoen dat we nooit meer foto's van die schatjes of leuke verhalen hier op het forum krijgen.
maandag 28 februari 2011 - 07:59
cetinel

Cetinel

mwah...ben niet zo een moraalridder....
maandag 28 februari 2011 - 11:17
Pistachio

Pistachio

, wij zijn heel bedroefd
maandag 28 februari 2011 - 11:29
Adrienne

Adrienne

Of met pruimen jamie, jamie, jamie
maandag 28 februari 2011 - 19:35
Mandy

Mandy


Ach nee,,,,,, deze kleintjes gaan naar lieve mensen die heel goed voor ze zorgen........
maandag 28 februari 2011 - 20:07
an

An

ben het met je eens Mandy naar hele lieve mensen en kinderen die goed voor ze zorgen,
niks in de pan gatver.................
moet er niet aan denken ,die lieve konijntjes,
maandag 28 februari 2011 - 20:12
Debby

Debby

Hoi, een beetje honger? nou nou nou, bij het aanbidden van zoveel vers lekkers krijg ik een reuzenhonger hoor. jammie jammie.
Het zijn echt dotjes echt schatjes hoor. zooooooooooo lief en zoooooooooo lekker....
ik ben al lekkere receptjes bij elkaar aan het bedenken, hoeveel mag ik er van je overnemen cetinel?
hihi.

ps, zit je ook op het kippenforum.nl? ik heet daar frutseltje, voor als je me zoekt...
maandag 28 februari 2011 - 21:02
cetinel

Cetinel

aha,voorlopig maar uit je buurt blijven zeker,met die kleintjes.....
ik ben inderdaad al lang kippenforumlid..
maandag 28 februari 2011 - 21:36
Adrienne

Adrienne

Was een grapje he
Ik eet mijn eigen kipjes ook niet op ha,ha
maandag 28 februari 2011 - 21:40
cetinel

Cetinel

met kipjes heb ik geen probleem zenne.
maandag 28 februari 2011 - 21:46
Mandy

Mandy

Dat doe ik ook niet hoor....echt niet..........
maandag 28 februari 2011 - 22:17
Pistachio

Pistachio

Hier worden GEEN konijntjes in de pan gegooid ... en daarmee basta!!! Er zijn genoeg lekkere alternatieven. Je gaat die schatjes toch niet van het leven beroven gewoon omdat ze lekker zijn. Eet een boterham met choco verdorie.
dinsdag 1 maart 2011 - 08:17
cetinel

Cetinel

ja baas...
dinsdag 1 maart 2011 - 14:25
an

An

niet in de pan gooien dan maar zo'n nep vlees gevalletje er in ,
en als je het wel doet dan zet je maar een foto neer bij je bord waar die lieve oogjes jes je aankijkt ,ik vind dat niet kunnen beestjes wat je zelf groot bent en dan slachten
dan ga ik wel voor een boterhammetje met hagelslag.of kaas .
mij niet gezien,
dinsdag 1 maart 2011 - 17:24
Mandy

Mandy

Nee, ga maar naar de beenhouwerij en haal een lekkere lamsbout ofzo




.
dinsdag 1 maart 2011 - 17:44
Adrienne

Adrienne

Ma zeeeeg, die zijn ook lief se
Ha, ha en een klein koeike ook lief, eigelijk zijn alle beestjes super dus .... geen vlees meer
Kan niet dan heb je weer pilletjes nodig man, man gewoon de winkel binnen stappen dan zie je d' er snoetjes niet
dinsdag 1 maart 2011 - 19:39
cetinel

Cetinel

puh,bende hypocrieten....
dinsdag 1 maart 2011 - 20:51
an

An

dier vriendelijk als je je eigen diertje slacht en dat op je bord hebt liggen,nee mij niet gezien,vindt dat gemeen en zielig,eerst lief laten opgroeien alle aan dacht en verzorging en dan zo van kom jij maar even heb nu wel trek in een konijnen pootje ,of kippepootje of een lekker biefstukje nee aan mij niet besteed.

ben ook niet voor die over volle broei kippenstallen ,etc etc,
vind de bio industrie wel goed gun de dieren een goed leven (hoewel ik van een lekker stukje vlees hou ben ik soms wel geneigt om vegitarieer te worden,
helaas leent mijn portomonee niet voor bio vlees met een groot gezin en de inkomens
gaan ook maar niet om hoog zodat als ik vlees wil toch weer in die overvolle dieremassa vlees te recht kom(sorry weet even de naam niet voor die overvolle stallen en zo.
en ik weet gerust wel dat Centinel het nooit zou doen maar het is wel ter sprake gekomen,
voor ieder die het wel doet moet ie zelf weten,maar mij niet gezien,
dan doe ik wel net als Rita gewoon naar de winkel dan zie je het niet.
hoe die lieve koppies je aan kijken ,ben ik even blij dat ik geen konijn lus en geen kip eet (zelden)
groetjes an (niet te zwaar opvatten is gewoon mijn mening,ik zou mijn beestje niet kunnen slachten)
dinsdag 1 maart 2011 - 23:00
Adrienne

Adrienne

Jaaaa zeg kom Ann, wat denk je dat een boer een ganse dag doet
Ik sta niet om 6 uur op om een tasje koffie te drinken he maar wel om voor mijn beestjes te zorgen.
K' weeeeeeet het hoe kan je dan een eigen beestje op eten.
Dat leer je wel als je een paar keer naar de slager geweest ben !!!
dinsdag 1 maart 2011 - 23:05
an

An

ik heb het gezien,
ik heb een kip zien slachten,een schaap,en bij een goeie slager zie je ook genoeg,
nadat ik die kip heb zien slachten eet ik geen kip meer (zelden)en dat is nu ruim 25 jaar geleden,
tuurlijk weet ik dat het zo gaat, ik zou niet weten als ik een boer was of ik het zou kunnen,in de winkel kopen is natuurlijk heel anders,je weet het maar daar houd het ook bij op.
dinsdag 1 maart 2011 - 23:22
Pistachio

Pistachio

Die discussie is hier al gevoerd hé mensen. De ene eet vlees, de ander niet, de ene alleen van eigen slacht, de ander niet ... Iedereen doet wat hij wil maar je kunt hier geen foto's van zo'n lieverdjes posten en dan zeggen dat ze misschien de pan in gaan. De gevoelige zielen onder ons kunnen dit echt niet aan hoor Het is niet de bedoeling je aan te vallen hoor Cetinel, je bent je eigen baas natuurlijk. Maar als zo'n dotjes geslacht worden dan wil ik dat echt niet weten. Ik eet vlees (niet veel eigenlijk) maar kan me echt niet voorstellen zoals tuinfairy zegt om eigen dieren te slachten ... je hebt daar dan toch een band mee? Zelf een leven nemen gewoon omdat het lekker is? Ik zou er niet toe in staat zijn. Zoveel mogelijk leven en laten leven is mijn motto. Mocht er geen vlees meer in de winkels liggen, zou ik vleesloos door het leven gaan, geen enkel probleem ... alternatieven genoeg!
woensdag 2 maart 2011 - 08:27
an

An

nou denk ik er ook over.
Ik heb mijn vader ook een kip zien slachten,was ook niet de bedoeling dat ik het zag.
heb ooit is met mijn man, iemand(buurman) naar de schapen slachterij moeten brengen,
zij gingen naar binnen ,en ik moest in de auto wachten,er was wat dus ik ik moest mijn man halen,dus ik naar binnen dacht dat ik in een kantoortje of zo eerst te recht kwam maar nee hoor kwam gelijk in de slachterij terecht ik zal het nooit meer vergeten.
Mijn zus ook die had een konijntje op een dag wou ze hem eten geven ,weg konijntje,
zei vragen mam ,pap hebben jullie mijn konijntje gezien ,nee niemand had hem gezien en wat aten ze s'avonds ........................je raad het al ,mijn zus overstuur
naar dr kamer,ze heeft daarna bijna geen vlees meer aangeraakt tot heden ze doet het nu nog niet ook geen vlees waar,
mijn overleden schoon vader ook jullie mogen allemaal een konijntje verzorgen
hij had er een heleboel.maar elke keer was er een konijn weg ,en waar belande die ...............in de pan.

dat bedoel ik.

wat je jong of voor de eerste x mee maakt vergeet je niet.
woensdag 2 maart 2011 - 08:31
Debby

Debby

Hoi hoi, zonder te stoken wil ik ook graag even ten positieve reageren. Wij hebben al jaaaaaaaaaaaaren kipjes, en onze kinders willen zooooooooo graag kuikentjes. En krieltjes, tja, die waren nog wel eens broeds he? Maarja, toen woonden we nog best wel in de bewoonde wereld, dus hanengekraai van tientallen uit het ei gekomen en groot geworden haantjes, dat kan ècht niet. Ook niet dat je dan 'de natuur zijn gang maar laat gaan' en ze elkaar de kop van het lijf af vechten.

Er waren heldere afspraken die iedereen begreep, kuikentjes is prima. Hartstikke leuk en zoveel jullie maar willen. Maar onder 1 voorwaarde: als de haantjes volwassen beginnen te worden (en beginnen te vechten) dan gaan alle haantjes die niet gesleten zijn aan een ander de pot in. En het teveel aan hennen idem, maar daar kan in geselecteerd worden welke lief of mooi zijn. We hadden echt een hele hele grote ren, maar vol is vol he?

De kinderen hadden daar van kleins af aan totaal geen problemen mee. Ze vonden het prima, want nu mochten ze kuikens. Kuikens te over, vertroeteld en geknuffeld. En als ze eens van school kwamen en er waren er een paar minder, dan werd er verheugd gevraagd wanneer we gingen barbecuen. Of of dat er appelmoes bij mocht. Geen enkel traantje is ooit gepinkt.

En soms was het ook van mam, je bent er een paar vergeten want die en die hen vinden we minder mooi of lief dan die of die, dus als het te vol is mag moeders zich niet 'vergissen'.

Ook werd er wel gebedeld, of hoe zal ik het zeggen, ge-hint, dat het hok wel vol werd, of 'dat ze al groot werden he mama'. Dat was verkapt zeggen dat ze zin hadden in kip. Gewoon nuchter. Een goed leven, goed vlees en geen 'oorlog' in het hok.

Maar we deden nooit van 'vandaag eten we polleke, en gisteren aten we lellebelleke'. Eenmaal in de koelkast is het 'kip'. gewoon nuchter.

Debby

ps, eerder mijn berichtje was wel om te plagen om -deze- konijntjes op te eten hoor. maar plagen mag toch een beetje op dit forum?
woensdag 2 maart 2011 - 11:37
Rita1960

Rita1960

Zoals Debbie het verwoord heeft zo ben ik ook opgegroeid..

en ik probeer het ook door te geven aan de kleinkinderen....

groetjes,

Rita
woensdag 2 maart 2011 - 12:09
an

An

tuurlijk mag er geplaagd worden ,
ik leer mijn kinderen (ook al groeien wij niet op een boerdeij op of hebben wij geenkippen of wat dan ook,
dat die dieren geslacht worden,en dat ze gewoon in de winkel en zo komen te liggen,
Anouk zit op de manege en daar gaan ook wel paarden naar de slacht,
maar als je een beestje een naam geeft of wat dan ook of gewoon als huisdier hebt is het wel heel erg zielig om hem later gewoon op te eten .
ik zelf zou dat nooit doen.

nu we het toch over kippen en eieren en zo hebben.
niet lachen hoor,
ik zat toen ik klein was met mijn vader aan de ontbijt tafel en mijn vader had lief eitjes gekookt ,heel erg lekker,maar mijn vader had de thermosfles met koffie daar ook staan,
op eens hoorde ik een piepend geluid ik eitje voor eitje bij mijn oor houden want stel dat er nog een kuikentje in zit (vond het ook wel eng bah gekookte kuiken)
ik merkte niks aan die eieren maar bleef het horen ,toen kwam ik dichter bij die thermos fles en bleek dat daar dat piepende geluid van kwam de deksel zat niet goed dicht ,wat was ik toen opgelucht,wat zat ik toen in mijn piepzak ,
toen kon ik er niet om lachen als kind maar nu wel.

mijn broer heeft ooit een spiegeleitje willen bakken ,
hij met de pan bij het fornuis ene eitje er in tweede eitje erin maar toen hij het derde eitje er in wou gooien kwam er een heel klein kuikentje de pan in rollen met wat veertjes en helemaal nat ,hij was flink geschrokken ,weet niet of ie daarna ,nog eieren heeft gemaakt (nieuwe pan andere eieren ) volgens mij niet.
mijn moeder haalde via een boer die kwam vroeger aan huis, zo'n eier handelaar
je hebt ze nu nog wel die langs de deuren komen maar heel weinig.

groetjes an
woensdag 2 maart 2011 - 12:52
cetinel

Cetinel

er zijn er weer nieuwe onderweg....stomme konijnen ook
vrijdag 4 maart 2011 - 09:17
an

An

meen je niet ,dan zal je toch het mannetje of mannetjes apart moeten zetten
ander blijf je nestjes krijgen of het vrouwtje ergens moeten zetten zodat het mannetje er niet haar kan bevruchten want als je dit nestje weer hebt heb je straks weer een nestje,of is er geen pil voor konijntjes ik las dat er voor katten en honden een pil was(anticonseptie) maar dat mag je ook niet eeuwig geven ,
anders laten helpen.
heel veel succes,met je nieuwe nestje,
weer fotos laten zien he.
(en pas op dat dit nestje wat je nu hebt elkaar ook niet kan bevruchten,als je ze nog een tijd hebt)
groetjes an
vrijdag 4 maart 2011 - 09:23
cetinel

Cetinel

het mannetje erbij is gecastreerd,de kleintjes zijn pas vruchtbaar vanaf een maand of 3,dus heb nog efkes de tijd...
ik ging haar zowiezo laten steriliseren,maar dat kon pas vanaf dat de kleintjes 8 weken zijn,en ondertussen zijn er weer nieuwe onderweg..
vrijdag 4 maart 2011 - 09:32
Debby

Debby

Wat een romantiek bij jou zeg.

Hebben ze prrrrrrrrrrrrrrrrrt prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt gedaan cetinel?
foei toch, en dat onder de 18 jaar.

Hopelijk heb je niet gekeken? Het blijft wel een intieme daad hoor
vrijdag 4 maart 2011 - 09:35
cetinel

Cetinel

wat ze ook gedaan hebben ik heb het (gelukkig) niet gezien....ik kijk niet naar zulks bij een ander
vrijdag 4 maart 2011 - 09:41
cetinel

Cetinel

als moslim zijnde vier wij geen kerst....dus geen konijn op tafel
vrijdag 4 maart 2011 - 13:37
Debby

Debby

gesuikerde konijntjes dan met het suikerfeest?
vrijdag 4 maart 2011 - 13:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon