menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een prins in mijne kelder

Ga naar meest recente reactie

Geertje

Geertje

weet iemand wat ik best kan doen? in mijn kelder zit een pad (denk ik) komt hij daar overwinteren? maar gaat hij dan niet verhongeren?( want hij kan niet op eigen houtje terug eruit geraken) en nog meer van die vragen, hij laat hem ook niet vlot vangen, als ik hem toch te pakken krijg waar zet ik die dan best? ik heb geen vijver ofzo in mijn tuin
donderdag 30 november 2006 - 18:31
Merel

Merel

Geertje, padden hebben alleen water nodig om hun eitjes te leggen, om de winter door te komen graven ze zich in in het zand of kruipen ergens onder of tussen ikzelf zou hem vangen en alsnog ergens droppen waar hij zich makkelijk kan ingraven, als dat te moeilijk is kan je hem in je kelder laten overwinteren en hem int voorjaar terug buitenzetten als je een paddenhuisje maakt van karton en bladeren kruipt hij daar mischien in en weet je hem zitten

groetjes Merel
donderdag 30 november 2006 - 20:02
Tine

Tine

Geertje, als je hem te pakken krijgt ,zou ik hem toch uit voorzorg een kusje geven. Je weet maar nooit.



Tine.
donderdag 30 november 2006 - 23:12
nientje
vrijdag 1 december 2006 - 18:07
Geertje

Tekst aangepast

Geertje

Geertje, als je hem te pakken krijgt ,zou ik hem toch uit voorzorg een kusje geven. Je weet maar nooit.



Tine.

ja maar dan gaat ge naar t'schijnt halucineren, en dan zit ik nog altijd met een pad in plaats van ne prins
vrijdag 1 december 2006 - 22:34
Tine

Tine

Dat betwijfel ik. Als je halucineert, verandert de pad juist in een?????????????
Dat mag je zelf invullen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.



Tine.
vrijdag 1 december 2006 - 23:45
Esem

Tekst aangepast

Esem

Geertje
er komen wel antwoorden
maar allemaal met een knipoog.
Ik zou je pad als je kan verwijderen uit je kelder,want hij is er wel ingetuimeld maar zal er op eigen houtje niet meer uitgeraken.
Neem hem beet en zet hem hier of daar in de tuin.
Mischien heb je wel een plekje waar je wat hout o.d. hebt liggen,
zodat hij zich nog kan ingraven of verschuilen voor dat de (strenge????) vorst intreed.
In het voorjaar zal hij zelf zijn weg wel vinden naar een plasje water om zich voort te planten.
Gr Esem,
zaterdag 2 december 2006 - 13:37
Geertje

Geertje

bedankt voor het antwoord, nu hem nog proberen te pakken te krijgen en hij kan buiten gaan spelen, zal hem een beschut plekje geven, onder de struikjes
zaterdag 2 december 2006 - 19:43
annd6

Annd6

Geertje,

als je hem te pakken hebt, trek dan eens een fotootje ervan!
Hopelijk lukt het om hem te vangen, die doos van Merel lijkt me nog niet zo'n slecht idee....
Veel succes
Groetjes
Ann
zondag 17 december 2006 - 10:49
Geertje

Geertje

een fotootje maken zal niet lukken ik heb nog steeds geen digitale camera, maar ik heb nu al een tijdje een pot geplaatst met aarde en bladeren en ik denk dat hij er wel in zit want nu zie ik hem nooit meer, ik durf nu niet in de pot gaan kijken om de pad niet te storen -
zondag 17 december 2006 - 14:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon