menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoetwatermosselen

Ga naar meest recente reactie

natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] Iets wat ik niet ken,en zelfs niet terug vindt !!!!! ga even naar mijn blog en vertel hier eens wat je er over denkt. natuurmanjak http://natuurmanjak.skynetblogs.be
woensdag 29 november 2006 - 22:07
Tine

Tine

Die ken ik nog uit mijn jeugd. In de stadsvijvers(parkvijvers) haalden we vroeger als kind, met een hark, als het laagwater was, grote mosselen uit het water. Ik kan me niet herinneren of we ze ooit hebben gegeten. Thuis in ieder geval niet want mijn moeder griezelde van alles wat uit het water kwam.

Tine.
donderdag 30 november 2006 - 09:45
jp

Jp

Kunnen formidabel groot worden. Verdragen weinig vervuiling & filteren het water. Als je ze bv. in een kleine vijver houdt, kunnen ze bij afsterven zelf voor heel giftige situatie zorgen voor de andere vijverbewoners. Of ze eetbaar zijn ? Wij noemen ze slijkmossel, en ik weet dat klassieke mossels nogal wat zware metalen edm. opslaan.....
donderdag 30 november 2006 - 11:10
cactelders

Cactelders

Die mosselen in Uw water wil zeggen dat de vijver supergoed functioneert. Die gasten kunnen idd heel groot worden en leven in symbiose met een bepaalde vissoort waar ik nu effen niet op kom , ik zoek het hoor!
In elk geval een diersoort om naar te streven in ons vijvers!
woensdag 13 december 2006 - 17:19
cactelders

Cactelders

Het is de voorn die zijn eitjes in de mossel legt!
woensdag 13 december 2006 - 17:28
Tine

Tine

Ik heb nog een schelp van de zoetwatermossel en hij is wel 15 cm. lang.

Tine.
woensdag 13 december 2006 - 18:37
natuurmanjak

Natuurmanjak

Zebramossel (Dreissena polymorpha) Die mossel is wel een exoot afkomstig uit Amerika die met de schepen mee gekomen is en hier op vele plaatsen woekert,dus niet de slijkmossel zoals jullie deze kennen.
woensdag 13 december 2006 - 22:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon