menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allemaal vogeltjes

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

Ben deze winter mij een beetje gaan verdiepen in de vogels in en rond ons huis.
Heb een paar vogelkastjes opgehangen en diverse soorten voer buitengezet.
En het heeft succes. Kan nu elke dag, wanneer het licht is naar mijn buiten-tv kijken.
Wat een beweging en soorten.
Tot heden heb ik: koolmees, pimpelmees, vink, merel, spreeuw, bosduif, winterkoninkje, roodborst, huismus, ... al aan mijn voederplank gehad.
Diegene die ik nog gezien heb, maar niet aan de voederplank: tortelduif, groene specht, kraai, ekster

Maar vandaag zag ik iets uitzondelijks! Een witte spreeuw
Heb ik nog nooit gezien. Ze kwam met wat andere spreeuwen eten. Heb geprobeerd een foto te trekken, maar ging moeilijk en ze waren snel weer weg.

dit is het eerste jaar dat ik zo met vogels voeren bezig ben en het is geweldig. Hoop buiten de geziene soorten nog wat nieuwe te kunnen zien. Een groenling, sijsje, andere vink-soorten, andere mus-soorten, boomklever ofzo zou natuurlijk leuk zijn.

Maar de winter is pas begonnen en het is het eerste jaar dat ik echt zo eten geef, dus afwachten en wie weet wat er nog langs komt
dinsdag 7 december 2010 - 13:39
Mandy

Mandy

Dat is genieten he???

Misschien als je ook nog duivenzaad neerlegt op de plank of -zelfs op de grond eronder komen de tortelduiven en de houtduiven ook wel..... Zelfs de ekster en de groene specht en de Vlaamse gaai komen dan bij mij op -en onder de plank eten..... samen met de roodborstjes, merels, winterkoninkjes, musjes etc

dinsdag 7 december 2010 - 17:31
Matabish

Matabish

Prima initiatief Groengroentje!!
Daar ga je nog veel plezier aan beleven!
dinsdag 7 december 2010 - 20:13
zourky

Zourky

Mandy ik ken een ekster maar een groene ekster dat niet of is er een andere naam voor deze vogel,is het misschien een groene specht die ke ik wel.
groetjes Richard
woensdag 8 december 2010 - 07:07
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
dat is een groenling of groenvink
woensdag 8 december 2010 - 08:36
zourky

Zourky

Dat is dan toch maar in Holland,hier bij ons is dat een groenvink,een blauwe elster die ken ik maar die zitten hier niet,een groene ekster nog nooit van gehoord.
woensdag 8 december 2010 - 12:05
Esem

Esem

Ik veronderstel dat Mandy hier de groene specht bedoeld ipv de groene ekster.
Och een typefout sluipt er al wel eens vlug in.

Maar dat een groensel of groenvink alleen maar in Nederland zou voorkomen is helemaal niet zo.

Hier in de tuin kan je ook de groenvink waarnemen.

In het totaal heb ik hier al 32 vogelsoorten opgemerkt ,waaronder het ijvogeltje, de kuifmmees het goudhaantje de sperwer en de bruine kiekendief om er maar enkele te noemen.

We zitten dan ook een een rustig gelegen stukje natuur met een groene zone rondom de tuin en toch dicht gelegen bij een stad,+/- 4 km ervan af.

Gtr Eddy,
woensdag 8 december 2010 - 12:51
Mandy

Mandy

sorry, sorry, sorry.......

Natuurlijk bedoelde ik de groene specht.....
Zij hebben elk jaar een nestje met 2 of 3 kleintjes bij mij....

Een groene ekster zou ook wel mooi zijn, daar niet van...... maar bij mij is die nog altijd wit/ zwart
woensdag 8 december 2010 - 16:36
Rita1960

Rita1960

Mooi Groengroentje dat je de vogeltjes goed bekijkt...
en andere soorten zullen echt wel komen als ze tenminste in je buurt wonen!

groetjes,
Rita
woensdag 8 december 2010 - 19:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon