menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help voor mijn gecastreerde kater

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

Ik heb vorig jaar een kater gered van mijn buren. Ze hadden 5 kinderen die hem zwaar mishandelde. In oktober vorig jaar zijn we verhuisd en hebben we hem mee genomen. Nu sinds een maand komen de buren klagen dat hij tegen hun buxus opsproeit en gaat plassen en zijn behoefte doet op hun terras..Ze hebben pas hun tuin laten aanleggen door een architect en nu willen ze dat ik Baileys weg doe. Ik ben gaan kijken gisteren en tis idd mijn kat Baileys.En de overburen klagen ook van zijn sproeien tegen hun planten. Ik heb hem vorig jaar laten castreren. Nu willen de buren dat ik hem weg doe, maar hij is geen vriendelijke kater (door al wat hij heeft meegemaakt) tis absoluut geen knuffelpoes, wie wil er nu zo'n kat? In het asiel krijgt hij waarschijnlijk dadelijk een spuit...
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Dit is em, weet iemand raad of een goede thuis???
Alvast bedankt,
Vicky
woensdag 3 november 2010 - 19:15
molleke32

Molleke32

Hij gaat op de kattenbak zonder problemen, van in het begin al...
Aan de lijn lopen is geen optie, heb ik al geprobeerd maar hij wordt gek
En dat is echt geen pretje om je beestje zo hysterisch zien te doen..
Hij doet het bij de buren nog niet zo lang , een paar maanden ..Maar ze hebben alles vernieuwd (terras , tuin) en ze kunnen er echt niet mee lachen.. En ruzie met de buren als je hier nog maar een jaar woont is niet de bedoeling. Ik heb al katteschrik van ecostyle gaan strooien bij hun, maar geen effect, zo'n ding dat geluid maakt, geen effect... Ik weet het niet meer, en niemand wil hem omdat het geen knuffelpoes is.
En ik ken niemand met een boerderij waar hij zich kan uitleven..
woensdag 3 november 2010 - 21:13
LauraK

LauraK

Is het niet mogelijk jullie tuin af te zetten, zodat hij in de tuin blijft, of om anders
een ren te maken? Het is een heel lastig probleem, en ik hoop voor jullie én voor
Baileys dat er een goede oplossing komt!

Groeten van Laura.
woensdag 3 november 2010 - 21:38
molleke32

Molleke32

Hallo Laura,

Neen helaas daarvoor is mijn tuin veel te groot. En een ren is hetzelfde als aan de leiband. Hij wil zich niet gevangen voelen..
Toch bedankt voor het meedenken..
woensdag 3 november 2010 - 22:02
Pistachio

Pistachio

Wat een prachtige kater. Ik begrijp dat ruzie met de buren niet leuk is maar om je kater daarvoor weg te doen ... dat zou ik nooit doen. Ik zou gewoon met de buren gaan praten en zeggen dat ik een oplossing aan het zoeken ben. Kan je je tuin niet gedeeltelijk afmaken? Een ren is toch niet helemaal hetzelfde dan een leiband maar ik begrijp dat het moeilijk is als hij zijn vrijheid gewoon is. Misschien moet je het toch proberen en went hij eraan. Ik hoop dat je een excellente thuis voor hem vindt als hij dan toch weg moet. Mijn katten blijven binnen onze omheining zodat niemand er last van heeft. Er komen in mijn tuin wel veel buurkatten, een drolletje hier of daar, wie heeft daar nou last van? Wat zijn mensen onverdraagzaam Succes!
donderdag 4 november 2010 - 08:11
Polplastron

Polplastron

Mijn katten blijven binnen onze omheining zodat niemand er last van heeft. Er komen in mijn tuin wel veel buurkatten, een drolletje hier of daar, wie heeft daar nou last van? Wat zijn mensen onverdraagzaam Succes!

Als je zelf katten in de tuin hebt rondlopen, zal je je er waarschijnlijk inderdaad niet aan ergeren. Ik heb zelf een wat grotere tuin en mij stoort het ook niet dat de buurpoezen er af en toe eens komen jagen en wat achterlaten; er is immers ruimte genoeg.
Maar in kleinere tuinen die intensief door buurkatten als kattenbak gebruikt worden is de ergernis echt wel gegrond hoor. Ik heb zo eens een tuintje aangelegd waar je op elke m² 10-tallen drolletjes vond. Dit in combinatie met het feit dat er in die tuin een kleutertje elke dag wilde spelen ... Snap je'm?

Jammer genoeg heb ik hier ook niet meteen een oplossing voor dit prachtige beestje. Als je'm verplaatst zal hij waarschijnlijk ook weer proberen terug naar "huis" te geraken, dus dat lijkt me niet echt een optie.

Ik heb wel ooit een tip gehoord van zilverpapier te hangen op de plaatsen waar de katten veel sproeien. Schijnbaar kunnen ze niet tegen het geluid. Misschien ben je daar wat mee?

Succes,

Pol
donderdag 4 november 2010 - 09:56
molleke32

Molleke32

Die mensen hebben pas hun tuin laten aanleggen, ik denk niet dat ze die vol zilverpapier willen hangen...En hij sproeit tegen hun buxus aan de voorkant van het huis en aan een deel van de achterkant van hun huis. Tis niet dat hij 1 bepaalde struik heeft anders ging dat nog..
Toen wij verhuisde heb ik hem 3 maanden moeten binnenhouden van de dierenarts anders ging hij idd terug naar waar hij vroeger woonde. Na die periode gaan ze niet meer terug. Maar ik heb hem zolang in mijn veranda gehouden omdat hij niet gewoon was binnen te zitten..
Ik zeg het zo'n apparaatje met geluid en anti kattenschrik heb ik al geprobeerd..

Groetjes Vicky
donderdag 4 november 2010 - 10:08
Methos

Methos

Als je zelf een grote tuin hebt kan je een stukje met losse grond voorzien dat hij mogelijk als toilet gaat adopteren. Ik zie het met mijn katten, minste dat de grond ergens losgemaakt is trekken ze er meteen naartoe.

Een andere mogelijkheid kan de toepassing van schrikdraad zijn. Niet de dimensies waar ze paarden en koeien mee binnen houden, maar wordt tegenwoordig bv verkocht om katten en reigers weg te houden van een koi vijver.

http://www.vego.nl/kattenschrikdraad/index.html
http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/archive/index.php/thread-8826-2.html
http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin
donderdag 4 november 2010 - 13:14
LauraK

LauraK

Wat ook nog wel eens wil helpen tegen gericht sproeien: flink wat peper(poeder) op de
planten strooien. Katten ruiken nl. altijd eerst aan de plek waar ze willen sproeien, en
peper schrikt ze dan af. Nadeel is wel dat je het moet herhalen na elke regenbui...

Toch moeten er ook nog andere katten/katers in de buurt zijn, want anders zou jouw
kat niet de drang hebben om zijn territorium keer op keer uit te zetten.

Het is dat wij al vier (ex)katers hebben, waaronder een voormalige zwerfkat, en dat
die geen andere katten tolereren, anders had ik het best willen proberen met Baileys.

Groeten van Laura.
donderdag 4 november 2010 - 15:17
rialle

Rialle

Baileys is een prachtige kater! Wat jammer dat je buren zo reageren, maar wel begrijpelijk als ze net hun tuin hebben laten maken.

Ik weet dat Peppody nog een kat zoekt die alleen maar buiten (en in de stal) de muizen moet weghouden. Ze wil hem niet voor in huis want haar man is allergisch.
Misschien kun je haar eens vragen? Ze wonen lekker landelijk dus dat zou gunstig zijn.

Groetjes Rialle
donderdag 4 november 2010 - 16:11
molleke32

Molleke32

Ik heb in mijn tuin losse grond, en nepeta etc staan... maar blijkbaar vindt hij de tuin van de buren veel aantrekkelijker. En schrikdraad is geen oplossing vermits het mijn tuin niet is..
De buurvrouw heeft er al een emmer water over gekapt...en wat denk je? Daar trekt hij zich lekkker niks van aan. 1 dagje bekomen en de volgende dag gaan we gewoon weer opnieuw..
donderdag 4 november 2010 - 18:09
York

York

Leg mottebollen op de plaatsen waar je poes sproeit. Zo hou ik de poezen van mijn gazon
donderdag 4 november 2010 - 20:20
LauraK

LauraK

Of misschien zelf buxus in de tuin zetten, dicht bij de uitgang of tuingrens? Regelmatig
water over de planten gieten, zodat ze niet het loodje leggen...

Groeten van Laura.
vrijdag 5 november 2010 - 10:44
molleke32

Molleke32

Ik heb een deel vierkanten en bollen richting mijn voordeur, een buxusperk vanachter en nog een rond haagje buxus, maar die van mij is precies niet zo intressant
vrijdag 5 november 2010 - 11:49
molleke32

Molleke32

Hoi Marjoleine,

Dat product heb ik, ik heb dat destijds gebruik om hem te leren de kattenbak te gebruiken. Maar dat is enkel voor hem te lokken of zo, ik kan het wel rond mijn planten spuiten maar als het regent is dat weg en ik denk niet dat hij gaat weg blijven bij de buren dan , maar we doen een poging
vrijdag 5 november 2010 - 12:59
molleke32

Molleke32

Er staat al nepeta in mijn borders Maar dat vindt hij maar niks precies
vrijdag 5 november 2010 - 15:38
Pistachio

Pistachio

Ik zou wat Tuinfairy voorstelt toch proberen, lukt het niet, kan je voor hem alsnog een goeie thuis zoeken. Ik vind dat jouw buren zomaar niet mogen eisen dat je je kat wegdoet, ze moeten tenminste geduld oefenen tot je een oplossing gevonden hebt die aanvaardbaar is voor je prachtige kater! Hou ons op de hoogte.
zondag 7 november 2010 - 10:02
Minto

Minto

Je zou contact kunnen opnemen met de dierenarts. Ik weet dat er medicijnen bestaan tegen sproeien. Sommige medicijnen zijn gebaseerd op hormonen, anderen op anti-stress (of misschien wel een combinatie).
Soms komt sproeien ook door blaasproblemen, bijvoorbeeld blaasgruis. Ook hierover kan een dierenarts uitsluitsel geven.

Ik hoop echt heel erg voor je dat dit probleem opgelost kan worden.
dinsdag 9 november 2010 - 18:03
zourky

Zourky

Wat ook nog te proberen is,bij de buren aan de plant waar ze tegen plast,een muizen valletje( geen ratten val) met een koortje vast maken opspannen en wat turf overstrooien als ze daar met haar poot op trapt of het tegen haar neus krijgt zal ze op die plaats niet meer komen,doet ze het nog op een andere plaats het zelfde toepassen en je zult zien na enkele keren komt ze bij de buren niet meer,een muizenval kan geen schade brengen aan de kat,alleen een plaats die ze zal mijden
groetjes Richard
donderdag 18 november 2010 - 08:12
zourky

Zourky

Beste vriend als er één iemand is die meer van dieren houd dan ik mag je het altijd laten weten,wij hebben dieren genoeg,wat vind je het best de kat naar een asiel waar ze een spuitje krijg,wie gaat die kat nu nemen,bij een boer waar ze toch lopen gaat,of de buren die er in stilte er een eind aan maken,van een muizen val zal ze geen haartje verliezen,alleen schrik om op die plaats nog te komen.
Ik heb niets tegen katten ons minou is nu dood wij hebben ze 18 jaar gehad,zij kon niet weg de afsluiting was te hoog,dikwijls zat ze bij in de volière bij de vogels het was wel 20x10 en nooit heeft ze een vogel gevangen.Onze buren hebben ook katten en vroeger liepen die boven op het net van de volière,nu staat er schrikdraad boven en er komt geen kat meer op.Op de muizenval moet nu geen voedsel gezet worden,daarom heb ik gezegt turf er over en dat eet geen roodborstje,en de kat die verbrijzelde tenen zou hebben van een muizenval die moet nog geboren worden
donderdag 18 november 2010 - 19:25
zourky

Zourky

Wel dan weet mijn pink dat hij daar niet meer mag komen
vrijdag 19 november 2010 - 08:40
zourky

Zourky

Ik heb het wel over een pink,niet overeen piemel
vrijdag 19 november 2010 - 08:55
molleke32

Molleke32

De buren zijn vandaag komen bellen dat als ze Baileys vast krijgen dat ze hem naar het asiel brengen Ik weet geen oplossing meer...Ik heb mottebollen, dat spul voor te lokken in mijn tuin gesproeid, 16 vierkante meter losse grond gemaakt,.. het maakt niks maar dan ook niks uit, de tuin van de buren blijft intressanter
Dus iemand die een goede thuis heeft mag het altijd laten weten...Want in een asiel krijgt hij geen kans denk ik , daar zitten al zoveel sukkeltjes..

Alvast bedankt,
Vicky
dinsdag 4 januari 2011 - 18:41
York

York

Heb je die mottebollen dan opgelost om te sproeien?
dinsdag 4 januari 2011 - 18:53
Minto

Minto

Ik leef zeer met je mee. Een erg nare situatie.
Maar... Waarom niet eens een bezoekje aan de dierenarts? Misschien geloof je er niet zo in, maar je hebt hooguit wat geld voor de dierenartsrekening te verliezen.
Jouw ex-kater zal niet de eerste zijn, die hiermee geholpen is.
dinsdag 4 januari 2011 - 18:59
molleke32

Molleke32

Neen die motteballen liggen aan hun buxus en hun tuinmeubelen waar hij tegen sproeit,dat product voor te sproeien heb ik in mijn tuin gedaan om hem te lokken naar deze kant.
Minto, gecastreerd is hij al meer dan een jaar hoor, dus dat heeft ook niet geholpen.
dinsdag 4 januari 2011 - 19:59
York

York

Raar, ik heb hetzelfde probleem gehad met de kater van de buren. Er werd mij ook aangeraden mottebollen te leggen(zeker 20). Het hielp ook niet tot ik er met de grasmachine over gereden heb. Ik heb geen poes meer op het gazon gezien.
dinsdag 4 januari 2011 - 20:11
Minto

Minto

Molleke32, het is mij volkomen duidelijk dat de kater gecastreerd is, hoor!! (Ik heb vrijwel alles in dit draadje gelezen.)
Maar ook bij gecastreerde katers kunnen er wel degelijk fysieke oorzaken zijn van het sproeien. (Zie ook mijn eerdere reactie.)
Ik bedoelde niet dat je je kater zou moeten castreren, maar ik heb van meer mensen gehoord dat gecastreerde katers bleven 'sproeien', waarbij de dierenarts ook voor een oplossing heeft gezorgd. Misschien blaasgruis, maar bij gecastreerde katers kunnen ook nog wel hormonale problemen een rol spelen; of misschien wel heel iets anders. Desnoods bel je een keer met de dierenarts.
Ik vind het een zeer naar probleem voor jou en je dier en ik hoop echt dat je een andere oplossing kunt vinden dan je buren voor ogen hebben.
Ik hoop zo van harte dat dit een goed verloop gaat hebben!!!!
dinsdag 4 januari 2011 - 20:48
molleke32

Molleke32

Volgens mij is het gewoon dat hier veel katten zitten en dat onze Baileys nieuw is in de buurt (sinds een jaar ongeveer)en dat hij wil aantonen dit is mijn omgeving. De buurvrouw hier op het einde van de straat heeft 12 katten (allemaal gecastreerd en gestrelliseerd) Dus heb ik mijn buren proberen uit te leggen dat als Baileys weg is dat er gewoon een andere (ex)kater op hun stuk tuin komt..Natuurlijk weet ik dat niet met zekerheid. Ik kan altijd is naar de dierenarts bellen, ik ben vorige week nog daar geweest voor zijn jaarlijkse inenting. Maar ik heb er niks van gezegd tegen hem omdat ik dacht dat ze daar buiten de castratie niks aan konden doen. Maar zal is een belletje doen morgen..Ik hou je op de hoogte..
dinsdag 4 januari 2011 - 21:19
Pistachio

Pistachio

Wat een lef hebben jouw buren, een beetje dreigen om jouw kat naar het asiel te brengen, daar hebben ze toch helemaal het recht niet toe. Kun je niet proberen om er een binnenpoes van te maken? Is niet zo leuk voor je kat omdat hij anders gewend is, maar beter dat dan dat hij naar het asiel verdwijnt en een spuitje krijgt. Ik zou dat idee met een kattenren zeker uitproberen als voorlopige oplossing. Dan krijg je meer tijd om een goede thuis te zoeken. Ik zou hem voorlopig binnenhouden, een ren bouwen om hem alvast veilig onder te brengen vooraleer jouw buren iets drastisch doen.
woensdag 5 januari 2011 - 08:09
York

York

Daarbij komt nog TuinFairy dat een poes een vrij dier is en dus vrij mag rondlopen
donderdag 6 januari 2011 - 17:02
zourky

Zourky

molleke als jij je kat graag zou houden,zou ik ze zeker voor de buren niet weg doen,die kunnen je kat weg jagen,bang maken,maar ze vangen en naar het asiel brengen mag hij zeker niet,ik zou het asiel al verwittigen en de naam van je buur er bij mocht hij willen doorgaan,als het zo ver komt dan weten ze daar ook van wie de kat is.
donderdag 6 januari 2011 - 17:41
linkin711

Linkin711

Als je echt niets meer weet stuur me dan een PM en ik wil wel eens een goed woordje doen op de kinderboerderij in Wilrijk.

Als hij ook nog iets of wat muizen vangt is het helemaal goed ...

Groetjes
Jens
donderdag 6 januari 2011 - 19:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon