menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grondvoederhuis voor vogels

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

Hallo,

Ik ben op zoek naar een grondvoederhuis voor vogels.

Ik weet dat er voedertafels bestaan, maar daar wordt het eten nat op en rot het ook makkelijker.
Er bestaan ook huisjes met een raampje waar langs onder het eten uitkomt. Een silo??
Maar niet voor op te hangen, echt voor op de grond.

Zou me graag zo eentje aanschaffen, maar vind dit nergens.
Kan iemand me hierbij helpen??
maandag 27 september 2010 - 23:14
Matabish

Matabish

Levensgevaarlijk voor de vogeltjes zo'n eethuisje op de grond!!!
Dat is een ware uitdaging voor katten!
Een vogeleetplaats moet zo mogelijk hoger dan een meter van de grond geplaatst worden en liefst niet temidden van struiken!
dinsdag 28 september 2010 - 00:20
groengroentje

Groengroentje


En een verhoogde voedertafel is ok, maar niet alle vogels hebben dit graag. Er zijn vogels die hun voedsel enkel de op grond verzamelen, dus ...

En als ze teveel last hebben van katten of grotere vogels kan ik er nog altijd een beschermkooi rondzetten. Dus geen zorgen om de vogeltjes hier.

Nu moet ik nog enkel zo een voederhuisje vinden!

dinsdag 28 september 2010 - 10:48
LauraK

LauraK

Volgens mij zijn er voor kippen dergelijke voederhuisjes in de handel.
Als je googelt op het woord kippenvoersilo, dan vind je daar voorbeelden van.

Groeten van Laura.
dinsdag 28 september 2010 - 12:36
printemps

Printemps

Kijk eens bij Vivara

mvg
dinsdag 28 september 2010 - 15:39
Boerke

Boerke

Zoals hier al aangegeven, toch best een voederhuis van de grond. Zeker als er zoals hier verschillende katten rondlopen
Nog een kleine tip misschien. Maak onder het voederhuis en andere hangende voedselsilo's de grond vrij of leg er een houten plank. Alles wat de vogeltjes laten vallen beland anders in de sneeuw . En nu vinden ze gemakkelijker het gevallen eten en staan ze niet met hun pootjes in de sneeuw. Ik heb ook graag warme voeten.
vrijdag 3 december 2010 - 11:50
Esem

Esem

birdwatcher

een beetje diervriendelijk blijven ajb.
Katten zijn ook dieren en zij hebben het ook moeilijk in deze barre tijden.
Het is idd. niet zo goed om onze tuinvrienden te gaan voederen op de grond,zo zijn ze vlug een prooi voor katten,wat je de katten natuurlijk niet kwalijk kan nemen.
Ook zijn moeten kunnen overleven.

Het best is om een overdekte voedertafef te kopen en of te maken, zodat katten niet bij de vogels kunnen komen.

Niet alleen katten zijn mogelijke vijanden maar er zijn ook nog andere predatoren.

Leven en laten leven.

Gr Esem,
zaterdag 4 december 2010 - 20:02
groengroentje

Groengroentje

Ik heb over mijn grondvoederhuis een kooi gezet met grote graten. De meeste vogels kunnen dus nu met een gerust hartje eten.
En de katten zijn ook veilig, want er zitten dingen in het voer (rozijnen o.a.) die katten niet mogen eten.

Dus iedereen tevreden.
maandag 6 december 2010 - 17:54
groengroentje

Groengroentje

Daarvoor heb ik ook meerdere voedertafels en dat nog verdeelt over verschillende plaatsen en hoogte. Zo staat er ook ééntje overdekt onder een hoop fijne takken waar de vogels zich graag in verstoppen. Het zijn takken van hazelaar waar zelfs nog zaden aanhangen.

En onze poes ... wordt bijna 17 jaar. Ze vliegen nog niet eens weg meer als die buiten komt. Das al lang zo. Ze lijken te weten dat die geen gevaar voor hun is.
dinsdag 7 december 2010 - 13:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon