menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wespennest verdelgen

Ga naar meest recente reactie

lo

Lo

Ziehier een leuke manier om een wespennest in de grond te verdelgen.
Het enige wat wij nodig hebben is een draaiende... grasmachine! U hoort mij al komen. 't Is nochtans effectief: u plaatst de grasmachine met draaiende rotor boven het gat en de natuur doet de rest. De wespen, geïrriteerd door het gebrom van de motor, verlaten het nest met het voornemen de rustverstoorder een lesje te leren en dat draait even anders uit. Leuk hé?
Ge moet er maar opkomen!
zaterdag 18 september 2010 - 20:03
Matabish

Matabish

Goed bedacht.
Efficiënt, ja!
Leuk? Da's wat anders voor die wespen die hun leven laten bij het verdedigen van hun nest.
Maar ik vind het toch altijd véél beter dan gif hoor!

Groetjes,
Matabish.
zaterdag 18 september 2010 - 20:45
Rita1960

Rita1960

tja, jammer van het vogelhuisje..

ik mag hopen dat je er geen trauma aan hebt overgehouden

zaterdag 18 september 2010 - 22:38
lo

Lo

Hopelijk waren het geen hommels die in dat kastje woonden?
Overigens laat ik wespen zoveel als mogelijk met rust; het zijn immers nuttige beesten. In mijn fruitbomen hang ik dan weer wespenvallen, want zo tolerant ben ik niet. Ik heb gisteren overigens een hangend wespennest in een mispelstruik ontdekt. Nest was reeds verlaten. Zit vernuftig in elkaar, zo'n bouwsel.
zondag 19 september 2010 - 07:38
lo

Lo

In de vallen tref ik regelmatig een hoornaar aan. Mee opletten! Gelukkig zijn ze niet agressief. Een hoornaarnest heb ik echter nog nooit gezien. Iemand ervaring mee?
zondag 19 september 2010 - 11:06
Rita1960

Rita1960

Hoornaarnest ziet er net zo uit. iets groter en die van ons was wat lichter van kleur , meer gelig dan het grijs van een wespennest..
Ze worden echter wel agressief als je er te dicht bij in de buurt komt.

groetjes,

Rita
zondag 19 september 2010 - 17:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon