menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klein katje

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

Hey allemaal,

Deze nacht om half 4 werd ik wakker van een miauwende kat, het klonk zo pijnlijk in mijn hart, dat ik wel moest gaan kijken. Dus ik met de pitslamp en de hond, de tuin in.
En daar zat het, een klein hoopje van misschien 6 weken oud, zo mager, zo klagende gemiauw....
Ik heb er tot half 5 langs gezeten, en een zakje eten gegeven, dat heeft het grondig opgegeten.
Het is mensen en honden gewoon, want het kwam wel naar ons toe, vooral naar de hond, maar die is niet te vertrouwen met vreemde katten, dus die hield ik stevig vast. Na enige gewenning, heb ik geprobeerd om het te pakken, maar dat was tevergeefs.

Maar foei, mijn hart breekt, dit moet afgezet zijn, kan niet anders. Alle katten zijn gesteriliseerd hier in de buurt. En dan zo plots een katje.
Ik blijf nu wakker tot het daglicht wordt, dan kan ik nog eens proberen.
Ik moest het toch even kwijt Op dit vlak heb ik maar een klein hartje
woensdag 28 juli 2010 - 04:46
rialle

Rialle

Achossie Angelo, wat zielig dat ze zo'n klein hummeltje gewoon aan zijn lot over laten! Dat doen alleen maar mensen zonder hart!
Gelukkig wist het poesje precies waar het in de tuin moest gaan zitten miauwen. Natuurlijk bij de grootrste dierenvriend van Kortessem!

Hoe is het dan nu intussen met hem/haar?

Groetjes Rialle
woensdag 28 juli 2010 - 08:40
Angelo

Angelo

De hele ochtend ben ik al aan het zoeken naar het klein hoopje, maar ik hoor of zie het niet meer.
Misschien verstopt het zich, aangezien onze katten nu ook weer buiten lopen ('s nachts zitten zij binnen). Ik hoop dat het zich straks weer aanmeldt. Dan kan ik het een beetje laten bekomen, en dan zoeken naar een goede thuis voor het.

groetjes
woensdag 28 juli 2010 - 09:01
LauraK

LauraK

Hallo Angelo,

Hopelijk vind je het katje snel, want zo'n kleintje hoor niet alleen buiten te lopen
-zou eigenlijk nog niet eens zonder moeder moeten zijn... Hoe dat kitten bij jullie
in de tuin gekomen is, kan je alleen maar raden, maar er lopen een hoop rare
mensen rond! Gelukkig heb jij het hart wel op de goede plaats.
Hou je ons op de hoogte?

Groeten van Laura ( en voor jou!)
woensdag 28 juli 2010 - 10:11
Angelo

Angelo

Ik ben net bij de buren enzo in de tuin geweest, ik hoor het miauwen, dus het is er nog ! Maar ik zie het niet, ik blijf zoeken, tot ik het vind.
Ben ook al de weien afgegaan enzo, mss dat er ergens een doos is, met nog gedropte hoopjes enzo. Oh god ik mag er niet aan denken
Mijn katten horen het ook, want ze spitsen de oren deftig!
Ik hoop dat het straks weer in de tuin is, oma heeft al toegestemd, da het hier mag blijven tot ik een andere thuis vind.

Ik hou julie op de hoogte !
woensdag 28 juli 2010 - 10:17
rialle

Rialle

Als het miauwt wil het dat jullie het horen: "ik ben er nog maar durf niet te komen!"
Dat arm kleintje!!
Fijn dat je oma al net zo lief is als jou Angelo. Ik hoop dat je het poesje snel vindt!

Groetjes Rialle
woensdag 28 juli 2010 - 11:20
Angelo

Angelo

Ik heb de buren ingelicht, nu zijn we al met 10 volwassenen die het katje zullen proberen te pakken. Uiteraard wordt dit allemaal zeer rustig gedaan, zodat het katje zeker niet schrikt.
We hebben ons tuinhuisje opgesteld, daar slapen onze katten door de dag, dus misschien gaat het op die geur af.
Eten en drinken is ook voorzien.
Zijn/haar naam voorlopig is Prutske, want meer is het niet

Leuk dat jullie allemaal zo meeleven !
woensdag 28 juli 2010 - 11:31
berenice

Berenice

mijn lieve buren zijn op reis en we passen op en houden alles in de gaten he

planten water geven en de cavia verzorgen ( uit bezorgdheid voor ons
hadden ze de cavia bij ons gezet ( mooie grote kooi , luxe beest he )
maar het hondje van onze zoon is ook op bezoek bij ons ( op reis 2 weken )
de eerste 3 dagen geen paniek , tot 1 van de 2 hondjes ( de onze ook )
iets in de gaten kreeg dat iets bewoog in de kooi::: t'ja wat had je verwacht
dat vonden ze leuk ( speelkameraadje ) , maar ik was bang voor de cavia
zijn hartje ( stel je voor :::: mag er niet aan denken
dus hebben wij de kooi gewoon terug huiswaards gebracht ::: toen viel mij op
dat ik de poes al 3 dagen niet gezien had , en toch hoorde ik ze miauwen alsof ze
iets te kort had :::: na onderzoek gevonden en melk gegeven en ja :::er zit
altijd wel een ( viske )in mijn diepvries::::: ocharme was da beest gelukkig
enne ikke ook

grts berenice
woensdag 28 juli 2010 - 11:34
Matabish

Matabish

@ Angelo,

dàt Prutske' heeft geluk dat jíj het gehoord hebt.
Maar ik denk dat het wel opzettelijk in jouw buurt gedropt werd, het is weer vakantietijd hé en dan moeten véél sukkelaars plotseling de straat op!
Mensen die zomaar een dier verloren gaan zetten om er vanaf te zijn moesten terplaatse dood vallen!!


@ Berenice,

die poes zal blij geweest zijn dat ze eindelijk wat te eten kreeg, ocharme!
Toch wel speciale kattenmelk hé?? Gewone koeienmelk is dodelijk voor poezen omdat die té rijk voor hen is!
Zo zou je de cavia 'redden' en de poes 'verliezen'...

Zomergroetjes,
Matabish.
woensdag 28 juli 2010 - 12:56
berenice

Berenice

MATABISH

oei oei ei jejoei
wat is dan speciale kattemelk :::: nog nooit van gehoord
geef me vlug antwoord :: want ik wil de cavia nog de poes en zeker
de buren niet kwijt
grts berenice
woensdag 28 juli 2010 - 14:24
berenice

Berenice

dat soort mensen die soms ook (heel dure ) dieren
achterlaten zouden op hun luxe reis hun zelvde lot moeten ondergaan
vb op een hoge berg achtergelaten worden zonder eten en water
( en hun champagne misssen ) die voor de dieren enkel water en korrels is

ps === ervaring in MARBELLA ( eenmalig )
bij bestelling van een drankje voor ons was geen WATER TOEGESTAAN voor
mijn kleine PITOU ::: dus den deze zegt (ikke ) niets voor de (perro )
dus niks voor ons he ::: ge kunt het zelf opdrinken

GRTS BERENICE
woensdag 28 juli 2010 - 14:49
zourky

Zourky

Angelo jij hebt nog een hart op de juiste plaats.
groetjes Richard
woensdag 28 juli 2010 - 15:47
Peppody

Peppody

agossie het arme beest. Misschien kun je een vangkooi plaatsen vanavond en daar weer wat eten in doen?
Als het echt een wilde kat is: ik zoek er nog eentje om de muizen en woelratten in toom te houden in de tuin. Droge slaapplaats zal het hier overal kunnen vinden (droge, windvrije bijgebouwen of onder de poort). Ik heb al eens eerder een wilde kat tam gemaakt die vervolgens jaren lang bij ons is gebleven als binnenkat, t.o. van mij was ze tam maar als er vreemden binnenkwamen zat ze onder de bank Binnen mag ik geen kat meer houden (behalve dan mijn bejaarde rode die nog op de bovenverdieping woont) Pascal is er nl allergisch voor.
woensdag 28 juli 2010 - 16:03
Angelo

Angelo

Ik heb het !!!!
Het is volgens mij vrij wild ja, want het werd noga kwaad toen ik het pakte.
Het zit nu in zo een kattentransport bak, met water en eten, knuffeltje erbij en op een rustige plaats.
Ik zal zo meteen foto's uploaden !
woensdag 28 juli 2010 - 17:46
Angelo

Angelo

Hier is hij dan, ik ben er vrij zeker van dat het een kater is !

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik hoop dat het snel een goede thuis vindt, dus Peppody, als je geïnteresseerd bent
woensdag 28 juli 2010 - 18:19
jamssen

Jamssen

Angelo,

geweldig dat je het gevangen hebt en hij bij je mag blijven tot je een goed thuis voor hem hebt gevonden.
Zo moesten er meer mensen zoals jij zijn en niet die etters die die arme dieren gewoon in de steek laten en dumpen.
Afschieten zo'n mensen die zijn geen dieren waardig.

groetjes mlouise
woensdag 28 juli 2010 - 23:59
Peppody

Peppody

wat een schatje! Inderdaad een prutstke, ik zal vanavond eens met m'n man gaan praten en hopen dattie 'ja' zegt...

groetjes, Esther
donderdag 29 juli 2010 - 10:27
Angelo

Angelo

Het prutske doet het goed nu, uiteraard beetje vreemd voor het de hele situatie. Het eet goed, dat maakt me al blij.
Veel succes Esther, ik zal mijn vingers kruisen !

groetjes

donderdag 29 juli 2010 - 11:13
Pistachio

Pistachio

Wat geweldig dat er dierenvrienden zoals jij/jullie zijn ... die maken dan het onverantwoorde/wrede gedrag van mensen zonder een hart voor dieren goed. Prutske ziet er een schatje uit! Ik heb zelf twee asielkatten en ééntje dat ik ook opgeraapt heb van de straat ... bibberend van de kou en de honger. Helaas is drie de limiet anders kwam ik direct Prutske halen. De mijne heten Kiwi, Pistache en Loetje.
donderdag 29 juli 2010 - 11:46
Angelo

Angelo

Het Pistachio !

Wat een leuke namen heb je voor je katten !
Ik noem mijn Pluche ook wel Pompelfroesch, hoe ik er op kom geen idee
Ja maar goed dat er nog mensen zijn die voor de arme dieren opkomen enzo, want anders zag het er nog triester uit voor hun!
Graag had ik dit prutske zelf gehouden, maar ze vinden hier thuis 3 katten echt de limiet, ook de hond is al niet echt op katten ingesteld dus. Mocht ik alleen wonen dan had prutske direct een thuis.
Maar we houden onze vingers gekruist
donderdag 29 juli 2010 - 11:51
Angelo

Angelo

Het katje is ondertussen op de bak geweest. En eet nog steeds goed
Hopen dat hij snel een thuis heeft, zodat hij zijn vaste plek heeft
donderdag 29 juli 2010 - 16:37
Pistachio

Pistachio

Hey Angelo,

Je spreekt over jouw Pluche die je altijd Pompelfroesch noemt, maar in een andere topic lees ik dat jouw Pluche er niet meer is ... Bedoel je je overleden katje of heb je een nieuw katje met dezelfde naam?
Ik weet wat het is om een katje te missen. De voorbije drie jaar heb ik elk jaar één van mijn katten moeten laten inslapen: Musti (12j versleten nieren), Punkie (12j tumor) en vorig jaar mijn absolute favorietje Frisky (16j kanker aan het oog die nadien uitgezaaid is). Het is vreselijk om je geliefde huisdier te moeten afgeven. Ik wist 6 maand op voorhand dat ze niet lang meer te leven had en ik was al die tijd een wrak. Heb elk moment van mijn vrije tijd met haar doorgebracht die laatste maanden, samen in het zonnetje gezeten, gespeeld, geknuffeld, haar rotverwend kortom. Ze is nog elke dag bij mij in mijn hart en gedachten, het is nu ook iets meer dan een jaar geleden dat ze naar de kattenhemel vertrokken is en ik kan er nog om huilen. Kiwi, Pistache en Loetje maken veel goed maar ze kunnen haar niet vervangen, ze zal altijd mijn allerliefse kleine meisje blijven. Ik heb al een aantal katjes gehad maar de band die ik met Frisky had, was uniek, we waren onafscheidelijk. Ze kwam uit het asiel bij mij wonen toen ze 4 was. De vriendschap die je van een dier krijgt is een prachtig geschenk! Ik weet zeker dat Prutske ook een nieuwe eigenaar/eigenaresse heel gelukkig zal maken. Succes met de zoektocht!
vrijdag 30 juli 2010 - 11:08
Angelo

Angelo

Hallo

Ja mijn eerst Pluche, de witte kat, heb ik moeten afgeven na een tragisch accident met een wilde autobestuurder, vele operaties hebben niet geholpen. Het besluit om hem te laten gaan, deed mij heel veel pijn. Het was alsof hij mij was, in een kattenlichaam. We sliepen samen, hij gaf me kusjes, ik was zijn maatje.
En toen kreeg ik mijn langharige kat, en als eerbetoon aan mijn eerste maatje, kreeg hij ook de naam Pluche.

Ja de vriendschap die je krijgt van een dier is de mooiste vriendschap in mijn ogen !
Wat erg van al je katten, je hebt ook al menig afgezien dan Ik huil ook nog geregeld om mijn Pluche'ke, en vraag me dan af, of er toch niet meer was wat ik kon doen voor hem, dat hij nu nog er was. Maar hij was echt uitgeleefd. Hij kon de pijn zelf niet meer aan.

vrijdag 30 juli 2010 - 11:15
Pistachio

Pistachio

Hey Angelo,

Mooi dat je met de naamgeving je eerste maatje eert! De band die twee zo totaal verschillende wezens (mens-kat) kunnen hebben is toch zeer wonderlijk, je begrijpt elkaar zonder woorden. Het beste wat je voor je vriendje kan doen als hij/zij niet meer verder kan, is hem/haar verlossen van de pijn, je weet dat dat het beste is maar tezelfdertijd is het ook een heel pijnlijke beslissing. Je moet je verstand laten primeren boven je hart op dat moment, terwijl je hart bloedt. Mijn Frisky is in mijn armen heel rustig ingeslapen en ik heb de hele tijd tegen haar gepraat, haar bedankt voor al die jaren die we samen genoten, haar gestreeld en gezegd dat ik voor altijd van haar zou houden. Je kan niet meer doen op zo'n moment. Ik heb ook alles voor haar gedaan: operatie, chemotherapie, ... Mijn dierenartse weet hoeveel mijn kattenkinderen voor mij betekenen en gaf mij een mooie "plantentip" mee (toch nog toepasselijk op dit forum): als je een helleborus op het graf van een kat plant, wordt hun ziel bevrijd volgens de Chinese cultuur, dat heb ik dan ook gedaan!
vrijdag 30 juli 2010 - 11:50
Matabish

Matabish

een Helleborus...wat een mooie gedachte Pistachio!
vrijdag 30 juli 2010 - 11:54
Peppody

Peppody

ik heb het gisterenavond besproken, maar het antwoord was heel stellig 'nee' Pascal is bang dat zo'n klein katje direct gegrepen gaat worden door de marters en heeft liever een volwassen wilde kat die direct de muizen en woelratten kan bestrijden en zich staande kan houden als hij een marter tegenkomt. Ook zal een jong katje snel tam worden en bij je komen zitten en dat is net hetgene wat hij niet wil, aangezien hij allergisch is voor katten.
Helaas, ik had Prutske heel graag een onderkomen willen geven.

Dat van die Helleborus zal ik in gedachten houden, ik heb hier een bejaarde kater van 17 jaar die alleen nog maar kan slapen en zal waarschijnlijk niet heel veel ouder meer worden . Al onze dieren heb ik in de tuin begraven, of het nu een goudvis of een kip of een kat is. Op 1 kat na omdat we toen net gingen verhuizen, die heeft een plaatsje op een officiele dierenbegraafplaats gekregen. (ja die bestaan echt!)

vrijdag 30 juli 2010 - 12:30
Angelo

Angelo

Hier staat heel toevallig een Helleborus in de buurt van het graf

Oh jammer Esther, maar toch bedankt dat je het hebt geprobeerd !
Het goede nieuws is dat mijn beste vriendin het misschien mag hebben, als haar papa toestemt. Zij woont hier 300m verder.
vrijdag 30 juli 2010 - 13:10
Angelo

Angelo

Goed nieuws ! Het katje heeft een thuis gevonden ! Hij wordt in de namiddag gehaald.
Het heeft zo lang op mijn kamer mogen rondlopen, en deze nacht heeft het heel veel gespeeld Zeer leuk om te zien
Kzal hem toch wel missen die kleine pruts Maar ik wist dat hij niet kon blijven, en het feit dat hij een goede thuis krijgt verzacht het verdriet dan toch

zondag 1 augustus 2010 - 12:46
rialle

Rialle

Wat een fijn bericht Angelo! Gaat Prutske naar die vriendin 300 verderop? Als dat zo is kun je nog vaak van hem genieten toch?
Gelukkig een goede afloop van dit avontuur van Prutske!!

Groetjes Rialle
zondag 1 augustus 2010 - 12:51
Angelo

Angelo

Nee daar hoorde ik tegenstrijdige berichten van, eerst mocht het, dan weer niet, dan weer wel, .... Dus ik bleef verder zoeken voor de zekerheid.
En vandaag zei een vriendin van mij dat hare vriend het katje wel wil. Hij heeft ervaring met katten en voor hem maakt het niet zoveel uit dat het niet tam is, dat komt wel zegt hij. Dus dat is toch goed

groetjes
Angelo
zondag 1 augustus 2010 - 12:53
LauraK

LauraK

Klein Prutske is helemaal goed terecht gekomen dankzij jouw inspanningen, Angelo!
Je mag met recht heel trots op jezelf zijn. Prutske gaat een fijn leven tegemoet!

Groeten van Laura.
zondag 1 augustus 2010 - 13:07
Angelo

Angelo

Hoe snel goede hoop opgebouwd is, zo snel kan het ook terug afbreken.
Ik krijg net sms dat het niet doorgaat
Dus het prutske is nog steeds verkrijgbaar!

zondag 1 augustus 2010 - 14:07
rialle

Rialle

Ach nee Angelo, wat een pech!
In de asiels is het al niet anders gesteld, die puilen uit en zitten overvol met afgedankte diertjes. Het is toch niet te geloven hoe mensen vaak met hun huisdieren omgaan, en ze zonder enig gevoel gewoon ergens dumpen. Wie zijn dan hier de beesten???

Gelukkig zijn er ook mensen mét hart, en Prutske heeft dat gevoeld Angelo.
Ik heb al nagevraagd bij vrienden en kennissen of iemand nog plaats voor Prutske had, maar helaas, ze zeggen allemaal nee!

Groetjes Rialle
zondag 1 augustus 2010 - 17:32
Angelo

Angelo

Ja naar een asiel zou ik hem ook nooit brengen, dan slapen ze hem in

Ik hoop nog een goede thuis te vinden voor hem
Hij begint al tammer te worden, want toen ik hem terstraks pakte, beet hij niet, en deed zelf niet wild.

Mensen zijn de beesten in deze wereld, dat bewijzen ze keer op keer !

zondag 1 augustus 2010 - 18:10
berenice

Berenice

Angelo

wat je gedaan hebt vind ik fantastisch ; groot dieren hart he
t'ja de spreuk is dan ook

mensdom en dierenrijk he

gelukkig horen wij daar niet bij he
grts berenice
zondag 1 augustus 2010 - 22:07
jamssen

Jamssen

Angelo,

hoe is het met prutske en heb je al een thuis voor hem gevonden?

mlouise
dinsdag 3 augustus 2010 - 21:37
Angelo

Angelo

Hallo,

Hij doet het zeer goed, eet heel veel, groeit precies zelf al een beetje
Hij speelt heel veel, net als elk jong katje, en hij komt soms zelf al eens kijken wat ik aan het doen ben
morgen volgen er nieuwe foto's
woensdag 4 augustus 2010 - 01:27
Angelo

Angelo

hier volgen de de nieuwe foto's dan

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]



Oma zei terstraks al 'anders moet het hier maar in de tuin rondlopen, het zal dan wel vanzelf binnenkomen enzo om te eten'
Dus nog even en ik mag me misschien de eigenaar noemen

Al sta ik uiteraard nog steeds open voor eventuele geïnteresseerde

woensdag 4 augustus 2010 - 13:09
Matabish

Matabish

Jaja, oma heeft zich ook al laten vangen aan het mooie snoetje!
Brave oma heb jij toch hoor!!!
woensdag 4 augustus 2010 - 15:00
Angelo

Angelo

Ja mijn oma haar hart is even groot als mijn als het op dieren komt.

Mijn broer bracht in de week 2 konijntjes en 2 cavia's, eerst mocht ik ze niet houden, ondertussen zijn de konijnen verhuisd naar de buren en de cavia's kregen een paar dagen later de goedkeuring om te blijven zonder dat ik er achter vroeg

woensdag 4 augustus 2010 - 15:06
rialle

Rialle

Die kleine Prutske toch, hij ziet er zo schattig uit! Die kittens hebben altijd zo'n verbaasde blik in de oogjes hè, daar word je toch week van. Oma is ook gevallen voor dat snoetje denk ik.

Maar Angelo, is het niet een beetje vroeg om Prutske al naar buiten te laten? Hij is nog maar een week bij jullie in huis. Ik laat nieuwe katten altijd minstens 2 weken in huis voor ze naar buiten mogen. Zou Prutske niet weglopen denk je?
Hopelijk gaat oma helemáál overstag!

Groetjes Rialle, en een aaitje voor Prutske,
woensdag 4 augustus 2010 - 15:20
Angelo

Angelo

Rialle, wonder boven wonder heeft Prutske je aai aangevoeld, want kijk maar
Hij kwam plots naar mij toe, en gaf kopjes en voor ik het wist mocht ik hem aaien

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 4 augustus 2010 - 15:53
jamssen

Jamssen

Angelo,

oh wat is hij mooi en lief, ik smelt er helemaal van.
Hopelijk mag hij bij je blijven.

groetjes mlouise
woensdag 4 augustus 2010 - 16:50
rialle

Rialle

Achossie....wat lief!!

Groetjes Rialle
woensdag 4 augustus 2010 - 17:45
Peppody

Peppody

Ach wat is het toch een schatje!! Pascal reageerde wijselijk niet toen ik net zei dat Prutske nog steeds geen baasje heeft...
woensdag 4 augustus 2010 - 22:32
Peppody

Peppody

hij zou ook juist voor in de tuin zijn, fijn tegen de muizen en de woelratten hier. Daar hoeft geen ren voor gemaakt te worden de tuin is groot genoeg en Prutske mag daar helemaal gebruik van maken wat mij betreft. Daarnaast hebben we diverse bijgebouwen waar hij van buitenaf in kan en in zou kunnen slapen (beschut en droog en net niet onder het vriespunt als het buiten -15 zou worden). Maar helaas mijn wederhelft wil het niet: te klein, wordt gepakt door een marter of a
nder wild dier nu, te jong dus wordt te tam en dan komt het straks op mijn schoot zitten als we buiten zitten (hij is allergisch voor katten), je raakt er zo aan gehecht dat van de winter het beestje uiteindelijk wordt binnengehaald en dan hebben we toch nog een kat in huis. (tja 's winters hebben we binnen ook regelmatig last van een muis dus dat was inderdaad wel een goeie smoes geweest...)

Dus het antwoord blijft nog steeds nee... Mijn hoop is nog steeds dat hier eens een kat aangelopen komt maar ja met zoveel boerderijen rond om ons heen en 2 huizen verder zit al een grote kattenliefhebber met zo'n 15 katten op het erf dus die kans is heeeeeel erg klein. (ik kan alleen nog 2 huizen verder eens vragen of er geen kater is wat ik mag hebben maar dan is het hier niet komen aanlopen en dat komt dan natuurlijk weer uit....)

Zucht.... Ik hou het voorlopig maar bij de vele kippen (waar er nu ook een aantal kuikens van weg moeten), de hond en de bejaarde kater op de bovenverdieping...
donderdag 5 augustus 2010 - 10:00
anderleven

Anderleven

Allemaal dieren beschermers hier op deze topic

Ben er lid van geworden (dierenbescherming) laatst werd ik gebeld of ik mijn donatie wilde verhogen, want er werden zoveel dieren in de steek
gelaten, wegens vakantie en vooral de financiele achteruitgang.
Ik ben de getallen vergeten maar ik geloof dat het er 3x zoveel waren
dan normaal.

Snap je toch niet, ik zie het al dat ik mijn duffel de hond ergens ga dumpen
omdat ik wat centen minder heb.
Je kan er met je verstand niet bij.

Angelo je hebt je hart op de juiste plaats.

groetjes


donderdag 5 augustus 2010 - 11:15
Angelo

Angelo

Goed nieuws ! Prutske blijft hier wonen De naam is nog niet zeker, Carouf, Pitou of gewoon Prutske. We zijn nog hard aan het nadenken erover

Hij zal binnenkort bij de andere katten moeten slapen, dus we zijn bezig met hem te socialiseren. Tommy wast hem al, maar Pluche blaast erop. Ons oude mama kat Minou, die negeert hem gewoon, zij is niet meer geïnteresseerd in zo dingen.

groetjes

Angelo
zaterdag 7 augustus 2010 - 18:51
Matabish

Matabish

Zeg maar tegen Pluche dat je hem opnieuw zult scheren als hij niet braaf wil zijn!!
Fijn dat Prutske (vind ik toch het leukst!) mag blijven, vooral omdat hij toch bij jou z'n schuwheid kwijt geraakt is!
En geef maar een knuffel aan je oma van mij, omdat het weer mag!!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
zaterdag 7 augustus 2010 - 19:14
Angelo

Angelo

Prutske doet het nog steeds goed dus

Hij speel veel, slaapt veel, eet veel, en is zéér nieuwsgierig !

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]


geniet ervan !

zaterdag 7 augustus 2010 - 21:03
anderleven

Anderleven

Wat is ie een lief, schattig en koddig prutske.

Wat een rijkdom hè Angelo
zaterdag 7 augustus 2010 - 21:21
Peppody

Peppody

wat heerlijk dat Prutske mag blijven!!! En wat een leuke foto's, hij is echt zoooo schattig.

zaterdag 7 augustus 2010 - 21:24
rialle

Rialle

Oh Angelo wat fijn dat Prutske mag blijven! Hij ziet er zo schattig uit op de foto's.
Geniet er maar van, en hou ons op de hoogte hè!

Groetjes Rialle
zondag 8 augustus 2010 - 09:30
jamssen

Jamssen

Oh Angelo, alweer zo'n schattige foto's, ik ben zo blij dat hij bij je mag blijven.
Nu weten we zeker dat hij een lief baasje heeft gekregen.

groetjes mlouise
zondag 8 augustus 2010 - 11:52
Pistachio

Pistachio

Geweldig Angelo! Wat fijn dat Prutske toch bij jou mag blijven. Kittens slagen er toch altijd in om je te laten smelten en dan kan je er geen afstand meer van doen. De andere katten wennen wel. Toen Loetje vijf weken in een bench moest om te rusten met zijn gebroken poot, heb ik Kiwi en Pistache dagelijks een "ziekenbezoekje" laten afleggen zodanig dat ze al gewend waren aan elkaars geur. Toen Loetje na zijn bloedonderzoek gezond verklaard was, heb ik ze dus definitief samen gelaten en het is heel goed verlopen. Nu zijn de alledrie de dikste vriendjes. Geniet van je nieuwe vriendje, dikke knuffel
zondag 8 augustus 2010 - 17:02
Angelo

Angelo

Elke keer opnieuw is het hartverwarmend om te lezen hoe meelevend jullie zijn

Prutske heeft vandaag heel de dag onder gezeten, niet meer op mijn slaapkamer dus Het ging heel goed, de hond probeert hem wel te snel af te zijn, maar Prutske heeft zich al leren weren tegen Madame Buffy

Tommy waste Prutske, Minou loopt er straal voorbij alsof ze hem niet ziet, en Pluche is nog niet zo gelukkig met die kleine dreumes
Hij zal moeten beseffen dat het een nieuw speelkameraadje is

Vanavond zal Prutske, met de 3 andere katten slapen in hun slaapplek. Er zijn daar krabpalen en huisjes genoeg om zich gerust te kunnen neerleggen

zondag 8 augustus 2010 - 17:08
rialle

Rialle

Hoi Angelo,
Ik vroeg me af hoe het intussen met Prutske en de andere poezen gaat. Zijn ze al een beetje gewend aan elkaar?

Groetjes Rialle
donderdag 26 augustus 2010 - 08:52
Angelo

Angelo

hoi hoi,

sorry voor de weinige respons, ben bezig met vakantiewerk momenteel


Het gaat super, de oudere katten wassen Prutske, die ondertussen ook heel tam is, al zijn spuitjes heeft gehad bij de DA, en gezond is verklaard. Hij is ook flink gegroeid Ik zal in het weekend eens foto's nemen van de kleine spruit

Hij gaat ook al gewoon buiten in de tuin, speelt daar met de hond en de andere katten

groetjes
donderdag 26 augustus 2010 - 21:08
Matabish

Matabish

Hélemaal ingeburgerd dus! [afbeelding verwijderd niet-https]
Veel plezier met je vakantiewerk!

Groetjes,
Matabish.
donderdag 26 augustus 2010 - 21:43
Angelo

Angelo

amai tijd gaat snel

Prutske is inmiddels gecastreerd en volledig tam, ze knuffelt heel graag en veel. De katten en hond accepteren hem goed, en ze spelen samen, want spelen dat kan hij hoor !

[afbeelding verwijderd niet-https]

dinsdag 16 november 2010 - 14:52
Rita1960

Rita1960

'k heb de hele site gevolgd..

Angelo.. je doet je naam er aan

die jonge spruit doet het erg goed en zo te lezen is die al goed ingeburgerd bij jullie. Ziet er goed uit en met een mooi snoetje

groetjes,

van Pepper, Floortje, InieMinie, Wubbo(rooie) en Quibus en ook namens Spike en Rex (hondjes)

woensdag 17 november 2010 - 19:29
rialle

Rialle

Wauw Angelo, wat is die Prutske gegroeid! Het is al geen PrutsKE meer maar Pruts. Hij ziet er wel geweldig uit.

Groetjes Rialle
woensdag 24 november 2010 - 18:46
Pistachio

Pistachio

Wat ziet jullie Prutske er fantastisch uit, en tevreden! Ik vind dat je toch altijd voelt dat een dier je dankbaar is als hij bij jou een thuis gevonden heeft. Geweldig! Ik wens jullie vele gelukkige jaren samen toe.

Pistachio
Kiwi, Loetje en Pistache
donderdag 25 november 2010 - 08:15
Angelo

Angelo

Hallo allemaal,

ja het is inderdaad al een heel Pruts geworden
En hij heeft een leuke truc ! Als je hem pakt, en hij wilt liever rondlopen, dan laat hij een scheetje, en geloof me, dan laat je hem wel los!


Groetjes

Angelo
Minou, Tommy, Pluche en Prutske
donderdag 25 november 2010 - 13:28
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo,


Zo zielig. Ik hou ook erg veel van katten en dieren en bescherm ze daarom ook erg hard. Mijn gote zus (woont al alleen) en die heeft 2katten vrouwtje en manntje Vrouwtje (bonnie) was zwanger er werder 3kleintjes geboren. We vonden 1ntje (noemt nu minneke) zo schattig dat we het maar meteen hebben genomen. mijn tante heeft 1van de mannetjes.
Maar toen gebeurde het. de 2andere waren weg en het laatste bleef alleen achter. En het liep verloren gelukkig vrienden van ons hebben het gevonden en zo een goede thuis gehad en toevallig gingen mijn moeder en zus naar tuperware ding en ja daar zat ie.

Nu loopt onze grote roste kater van 5jaar bijna achter dat klein dingetje aan van nog geen jaar .

Tijdens de laatste examens van eht jaar kwam men moeder af met een doos met ja hoor ons minneke.


ik heb vroeger toen ik 5-8jaar was nog 2afgezette katten gehouden.


gr
zaterdag 11 december 2010 - 16:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon