menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wespen steek maar geen gewoon wesp.

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Daar straks was ik water aan de tomaten in de serre aan het geven,toen ik plots een steek kreeg ik draaide mij om en zag twee a drie wespen zij waren langer en smaller dan de gewoon wesp.Ik ging binnen om het gif uit te zuigzen met zo een aparaatje van bij de aphoteker wat zalf er op en terug naar de serre,eerst eens goed kijken of ik nog wespen zag,ik was er nog een minuut en flop terug een steek ditmaal op mijn oor.Ik ben nu al zo oud en heb dit nog nooit mee gemaakt,ben anders niet bang van wespen en komt er één op mijn hand zitten ik zal ze niet weg jagen omdat ik weet als men naar een wesp slaat dat zij ommiddelijk aanvalt maar deze wespen deden het gewoon zo al.Morgen vroeg als het nog fris is al de ramen dicht en met de spuitbus ze zullen mij geen driemaal hebben.Ik ken in feite die wespen niet het was zo precies een gewoon wesp maar dan uitgetrokken.
Dat was mijn wespen ervaring op een zondag avond
groetjes Richard
zondag 18 juli 2010 - 21:45
Jeannette1

Jeannette1

Hai Richard,

Hopelijk ben je er niet zo allergisch voor als ik.
Ik kan alleen maar hopen, dat je er geen akelige ervaring of pijn van krijgt.
Kijk A.U.B. uit met die vreemdelingen, wel jammer dat je er geen foto van kon nemen want dan was er misschien toch wel iemand geweest die ze herkende.
Misschien een hint voor morgenochtend, vóór je ze de nekjes omdraait.
Het beste en groetjes, Jeannette
zondag 18 juli 2010 - 21:55
Matabish

Matabish

Misschien zweefvliegen? Die zien er uit als smalle langerekte wespen.
Die zijn waarschijnlijk ook de kluts kwijt door dit vreemde weer.
De muggen zijn dit jaar ook véél aggressiever en daarbij ook nog eens veel groter dan normaal!
Als je ze bij de nek hebt, draai dan voor mijn part maar goed door hoor Zourky!!
Misschien herken je ze wel op deze site?
http://slamenietdood.web-log.nl/

Snelle genezing,
Matabish.
maandag 19 juli 2010 - 00:24
zourky

Zourky

Tot nu toe ben ik nog niet allergisch voor wespen,het is nog maar veertien dagen geleden weer zo een prik op mijn arm,enkele uren later rode plek s'avonds de arm dik en rood en fel jeuken.bijna ieder jaar heb ik prijs,het is een heel klein insect,krijg antibiotica en duurd weken voor het genezen is.Zes jaar terug heb ik een beet gekregen van een teek boven op de arm het zat er al een dag of twee,en dacht eerst dat het een klein wratje was,ik ken nu wel een teek van bij de honden en weet ook hoe ze er uit ziet,maar toen bij mj was het heel klein,heb ik er al op gewreven en dat ze dood was ,ik weet het niet.Als ik er over wreef deed het wat pijn en de tweede dag was ik het beu en dacht wrat of geen ik trek het er uit zo gezegt zo gedaan,ik keek er nog niet naar en spoelde het door in de wasbak.Een paar dagen later mijn arm werdt dik en rood ,naar de dokter en kreeg antibiotica
(floksapen)dagen daarna de arm werdt terug normaal,veertien dagen later we gingen slapen,had mijn tanden gekuist en kon plots niet meer spuwen zo ineens mijn mond kon maar half open,mijn rechter oog kreeg ik niet meer dicht,s'anderendaags naar de dokter die stuurde mij door naar het mch in leuven,de dokter daar die zei komt deze namiddag om vijf uur naar de kliniek het Heilig hart daar ben ik en dan zoeken we verder van het hoofd,aan de hersens was gelukkig niets,die stuurde mij dan door naar Gasthuisberg daar nog onder zoek en in het bloed zag men dat het van een teek was ,de ziekte van lijm zoals ze het noemen,ben dan op de pc gaan zoek ik ben nog bij de gelukkigen als men leest wat men allemaal kan krijgen van dat stom insect.Zes maand heb ik s'avonds mijn oog moeten afplakken tegen uitdrogen ik kreeg ze namelijk niet meer dicht,het spreken was moeilijk zelfs eten ik beet op mijn lip de rechter wang die voelde aan of ik bij de tandarts een prik had gekregen,nu voel ik het nog een beetje,mijn vrouw zegt wel ge ziet niets meer maar voor mij dat gevoel is niet meer zoals vroeger,en dat zal zo bljven hoe ouder men is hoe meer kans dat men er iets aan overhoud.Dat was nu een heel verhaal over een teek,mensen wees voorzichtig ik heb het thuis opgelopen tussen de struiken dus niet in het bos of weide ze zitten overal(ga naar google en zoek op tekenbeet)
Nu de wespensteek van gisteren dat is terug weg op de arm en het oor is wel wat dik geweest maar nu terug normaal,ik heb toch liever alle dagen een wespen steek dan nog éénmaal van een teek,en nu ga ik het serretje onder handen nemen
groetjes Richard
maandag 19 juli 2010 - 07:21
Peppody

Peppody

Als ze je zo agressief steken, pas dan aub op: wellicht zit er een nest bij de serre in de buurt en dan vallen ze aan zodra je in de buurt komt!

Wellicht kun je de boosdoeners wel op deze site vinden:
http://www.tuin-thijs.com/wespen,bijen,hommels.htm
maandag 19 juli 2010 - 11:42
Jeannette1

Jeannette1

Hai Esther,
Dank je wel voor deze URL, hier heeft iedereen die geïnteresseerd is iets aan!!!
Het zijn namelijk niet alleen de wespen etc. die hier in de site staan, maar je kunt er alles vinden wat met de natuur te maken heeft.
Nogmaals heel hartelijk bedankt!

Groetjes, Jeannette
maandag 19 juli 2010 - 11:58
zourky

Zourky

Ja de vierde foto daar lijken ze op ,en ja er was een nestje tussen twee planken van zodra ik te kort bij kwam vielen ze aan,het was nu boven op mijn hoofd daarmee geen prik gehad,dan had ik poeder uit een doos voor mieren en wespen in een sproeier gedaan wat wateren zo naar de gleuf waar ze in en uit vlogen,een beetje later was alles stil en zag een klein nestje met nog larven in die heb ik verbrand,nu zijn we weer gerust
groetjes Richard
maandag 19 juli 2010 - 20:09
Matabish

Matabish

Het is goed dat je ze vernietigd hebt want ze waren te gevaarlijk.
'k Zou hetzelfde gedaan hebben hoor!
Maar 'k vind het toch zó zielig dat die beestjes moesten sterven omdat ze hun kleintjes verdedigden...

Groetjes,
Matabish.
maandag 19 juli 2010 - 20:19
zourky

Zourky

Langs één kant is het waar,maar ik had hun niets gedaan en zou hun ook niets gedaan hebben van mij mochten ze daar hun nestje maken en er gans de zomer zitten warm en droog.Want naar het schijnt vangen zij ook andere insecten als voetsel,in feite is het durven zo klein en hun nestje verdedigen daar is heel veel moet voor nodig ge ziet de wereld is aan de durvers.
groetjes Richard
dinsdag 20 juli 2010 - 06:58
Matabish

Matabish

de wereld is aan de durvers

Niet in dit geval hé Richard...[afbeelding verwijderd niet-https] ze hadden zich beter een beetje discreter gedragen.
Maar jij kon niets anders doen dan ze uitroeien, dat werd veel te gevaarlijk!!

Zomergroetjes,
Matabish.
dinsdag 20 juli 2010 - 16:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon