menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vleermuizen

Ga naar meest recente reactie

GJB

GJB

Hallo iedereen

Heeft er iemand reeds ervaring met vleermuizen in de tuin of reeds een vleermuizenkast aangeschaft?

Elk jaar tijdens de zomeravonden vind ik er hier terug maar ik had graag een kast gekocht om het deze beestjes zo aangenaam mogelijk te maken.

Ik heb beschikking over enkele bomen zoals een beuk die de hoogte van een telefoonpaal heeft, enkele appel en perenbomen (4tal meter hoog), en een Es die een hoogte heeft van om en bij de 7 a 8 meter maar die in de winter niet beschut is.
Ik heb ook een beukenhaag van een goede 50 centimeter breed en 2 meter hoog..

Dus indien iemand mij hier meer informatie kan over geven? bij voorbaat bedankt
zaterdag 1 mei 2010 - 16:19
Rita1960

Rita1960

Hoi GJB,

al eens gekeken op www.zoogdiervereniging.nl ?

groetjes,

Rita

zaterdag 1 mei 2010 - 18:33
hildavw

Hildavw

en heb je hier al eens gekeken ??


http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=269

Je moet het niet altijd ver zoeken hé.

groetjes

Hilda
zaterdag 1 mei 2010 - 19:44
Rita1960

Rita1960

Ja, Hilda daar heb je gelijk in.. niet altijd ver zoeken.. maar..

* Een vleermuiskast kunt u het hele jaar door ophangen
* Hang meerdere kasten in uw tuin. U vergroot zo het aanbod aan zomerverblijfplaatsen
maar deze nestkasten voor de vleermuizen zijn alleen maar voor de zomerverblijven.. en waar dan te blijven in de winter? Als ze geen overlevingsplek wordt geboden voor in de winter gaat het ook niet goed.

Hier bivakkeren de vleermuizen het hele jaar rond in de spouwmuur van onze woning en de kolonie wordt ieder jaar groter.. vorig jaar zo'n 60 dieren geteld bij het uitvliegen en meestal mis je de eersten en de laatsten bij de telling..

Martje, van de "tuinenindemen" heeft een echte vleermuisbunker laten bouwen.. ook een goed initiatief. En die zullen het ook merken met de afname van het vliegend "ongedierte". en zo'n bunker biedt ook plaats tijdens de winter.

groetjes,

Rita

zaterdag 1 mei 2010 - 20:13
renate67

Renate67

Heeft er iemand ervaring met een vleermuiskast in de tuin, mijn zoon lijkt het wel wat maar zou er ook wel wat inkomen. Ik ben niet op zoek naar verkooppraatje, maar naar ervaringsverhalen.
Renate
woensdag 26 mei 2010 - 01:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon