menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Andere beestjes

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Ik heb een vraag over heel andere beestjes,nml luizen in het kippenhok! Tussen alle spleetjes zitten ze,en als ik 's morgens de mest uit het hok doe zitten ze op mijn handen,het zijn geen rode ,doch zwarte luizen. Weet niemand een produkt om eens te nevelen of dgl zonder dat de kippen er zouden van weten,heb een paar weken geleden eens gespoten met bleekwater,maar dit ruikt verschrikkelijk ,heb de deur een tijdje moeten openzetten,daar het op mijn adem werkte,ik denk dat dit voor de kippen ook niet interessant is.(had wel gewacht tot er geen meer aan de leg waren).Maar momenteel zitten er weer,zal misschien aan het goede weder liggen van de laatste dagen.
Dus als iemand iets weet,laat het mij a.u.b weten!
Dank bij voorbaat!
maandag 9 oktober 2006 - 19:35
Fons

Fons

Creoline is het produkt dat gebruikt word om kippenhokken te reinigen,het is een gekoncentreerd produkt dat bij water gevoegd word, ge kunt misschien een verdunde oplossing in de spuitbus doen en de wanden daarmee ook behandelen evenals de nestkassen.Het produkt kan bekomen worden bij aveve,de geur is ook niet aangenaam.
Verwar dit produkt niet met carboline.

Groetjes Fons.
maandag 9 oktober 2006 - 21:37
Victor44

Victor44

Fons,ik weet wel dat Creoline een goed produkt is,maar dit wordt niet meer verkocht,is uit de handel genomen.Dus nog geen oplossing!
Grtjs
Victor
maandag 9 oktober 2006 - 22:22
jdcoster

Jdcoster

Ik heb het vroeger ook nog voor gehad.
Die luizen belagen vooral 's nachts de kippen die op stok zitten. Overdag bevinden ze zich massaal onderaan op de zitstokken en in alle gaatjes en kiertjes in de nabijheid daarvan.
Mijn bestrijdingsmiddel bestond er in van traag over alle schuilplaatsen eens met een gasbrandertje te gaan. Je hoort de luizen 'knetteren'.
Als je dat een paar weken later nog eens herhaalt, moet je dat wel onder controle krijgen. Bij mij lukte dat toch en het is jaren geleden dat er nog zo'n uitbraak was.[url=http://img178.imageshack.us/my.php?image=feestje045gk0.jpg][afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 10 oktober 2006 - 00:16
Rodger

Rodger

Victor ,ik "had" vroeger ook dat vervelend probleem ,toen ik de eitjes ging rapen bij de kippen zaten mijn handen soms vol van die vervelende kleine beestjes.Een vriend raadde mij aan om eens vlooienpoeder te gebruiken .
In de Aveve heb ik een bus vlooienpoeder gekocht die ze gebruiken voor honden en katten (PINTO).
Een weinig van dit poeder strooi ik af en toe in de legbakken en ook op de slaapstokken ,en last van beestjes heb ik en mijn kippen al lang niet meer daardoor.
groetjes
rodger
dinsdag 10 oktober 2006 - 19:32
Victor44

Victor44

Ik zal morgen eens naar AVEVE gaan en eens gaan vragen om dergelijk produkt,als dit helpt is het een kleine moeite.
Alvast bedankt Rodger
Victor
dinsdag 10 oktober 2006 - 20:52
Tine

Tine

Er bestaat ook een plant die de luizen weghoudt. Ik ben alleen de naam kwijt. Hij groeit veel in de bermen en heeft gele bloempjes. Vroeger werd die plant veel gebruikt in kippenhokken, duiventillen en hondenmanden.
Als ik de naam weer weet zal ik het wel geven.

Tine.
dinsdag 10 oktober 2006 - 23:24
Tine

Tine

Ik bedoel vlooien ipv luizen

Tine.
dinsdag 10 oktober 2006 - 23:24
Rodger

Rodger

Tine ik denk dat je boerewormkruid bedoelt daarmee ,dit werd wel eens gebruikt daarvoor .
gr.
rodger
woensdag 11 oktober 2006 - 08:33
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Ik heb een vraag over heel andere beestjes,nml luizen in het kippenhok! Tussen alle spleetjes zitten ze,en als ik 's morgens de mest uit het hok doe zitten ze op mijn handen,het zijn geen rode ,doch zwarte luizen. Weet niemand een produkt om eens te nevelen of dgl zonder dat de kippen er zouden van weten,heb een paar weken geleden eens gespoten met bleekwater,maar dit ruikt verschrikkelijk ,heb de deur een tijdje moeten openzetten,daar het op mijn adem werkte,ik denk dat dit voor de kippen ook niet interessant is.(had wel gewacht tot er geen meer aan de leg waren).Maar momenteel zitten er weer,zal misschien aan het goede weder liggen van de laatste dagen.
Dus als iemand iets weet,laat het mij a.u.b weten!
Dank bij voorbaat!

Die beestjes zijn dus BLOEDLUIZEN.
Echte uitbraken heeft men vooral in jaren met hittegolven.
Zoals ik al zei, afbranden van de zitstokken is een tamelijk effectief middel. Ik had ook ooit van de voorzitter van onze kleinveevereniging gehoord dat steunen waar de zitstokken op liggen, rondom voorzien kunnen worden van een potje waarin men olie giet. Daar komen ze niet door. Er moet ook voldoende afstand zijn met de wanden want leunen de kippen 's nachts tegen de wand, dan is er weer een brug.
Na even Googelen onder het item bloedluizen heb ik zowaar een dergelijk systeem in de handel gevonden.[Legbakken vernieuw ik ook geregeld.
Succes
URL=http://img286.imageshack.us/my.php?image=feestje044um4.jpg][afbeelding verwijderd niet-https]
Mijnheer mocht ook eens op de foto. Het zijn New Hampshires voor de geïnteresseerden.
donderdag 12 oktober 2006 - 22:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon