menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken

Ga naar meest recente reactie

an

An

wisten jullie dan je slakken in poten weg houd door in de aarde knoflookpoeder te doen en dat vermengen met elkaar, in de volle grond weet ik het niet maar met pot helpt dit
gr an
woensdag 4 oktober 2006 - 23:31
Adrienne

Adrienne

Hallo An,
Da wist ik niet.
Ga da zeker eens proberen want slakken
heb ik liever niet !!!
zaterdag 7 oktober 2006 - 22:46
an

An

dit kreeg ik is via email toegestuurd van iemand die het geprobeert had
gr an
zaterdag 7 oktober 2006 - 22:54
an

An

want slakken vinden knoflook niet lekker
an
zaterdag 7 oktober 2006 - 22:55
lisa

Lisa

an ,dit is leuk om te weten

lisa
zondag 8 oktober 2006 - 13:29
an

An

ja dat vond ik ook ik weet alleen niet helpt voor de volle grond i.v.m andere planten.
het schoot me te binnen en ik dacht vraag is of jullie het ook kennen.
gr. an
zondag 8 oktober 2006 - 13:44
Tine

Tine

Ik weet alleen dat knoflook gebruikt wordt om luizen te verdrijven. Er wordt dan met extract om en in de boom gespoten en dan moet hij zijn luizen kwijt raken. Helemaal effectief blijkt het toch niet te zijn want hier zijn is de plantsoenendienst ermee gestopt omdat de mensen de geur te doordringend vonden en men nog steeds last heeft van de luizen.

Tine.
zondag 8 oktober 2006 - 14:40
sugar

Sugar

Een veel makkelijkere manier om slakken uit potten te houden : vaseline.
Breng een 2 tot 3 cm dikke streep vaseline aan op de pot, een slak geraakt daar niet voorbij

Tom
zondag 8 oktober 2006 - 20:23
an

An

tom dat ga ik ook proberen vind ik ook een heel goed idee van je
gr an
zondag 8 oktober 2006 - 22:16
Tine

Tine

De bladeren van de planten mogen dan de grond dus niet raken, anders kunnen de slakken er toch nog bij.

Tine.
zondag 8 oktober 2006 - 22:51
an

An

o okee
gr an
maandag 9 oktober 2006 - 16:11
natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] Aan alle leden van het forum hier een vraagje,wie weet van welke slak of diertjes deze eieren zijn,deze lagen onder een stuk tapijt waar teven een twintigtal salamandertjes onder zaten,ze zijn zeker niet van salamanders van wat dan wel.
maandag 9 oktober 2006 - 22:17
an

An

zou niet weten ik weet ook niet hoe de eieren van een salamander er uit zien en van een kikker kan ook niet ik zou niet weten, maar inieder geval wel van een waterdier denk ik wat ook op land leeft
gr an
maandag 9 oktober 2006 - 22:24
natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] Wel An hier heb je een foto die ik twee jaar geleden genomen heb en hier ziet je die dubbele stringen zijn padden eieren en de vormloze klomp met zwarte stippen zijn kikker eieren
maandag 9 oktober 2006 - 23:46
an

An

wat heb je dat mooi gefotografeerd, ja dat lijkt in de verste niet op de eerste foto die padden eieren zitten toch in een bal van slijm bij mijn jongste hadden ze slijm uit de sloot en in een bak gedaan en in de klas gezet om de kinderen te leren hoe kikkers ontstaan eerst kikkervisjes e.d ze vonden het zo leuk hoe dat groeide. kan je zien dat ik er geen verstand van heb maar ik heb het wel eens eerder gezien tv. ,boek ofzo
gr an
dinsdag 10 oktober 2006 - 09:22
hcferg

Hcferg

wisten jullie dan je slakken in poten weg houd door in de aarde knoflookpoeder te doen en dat vermengen met elkaar, in de volle grond weet ik het niet maar met pot helpt dit
gr an


Iets anders is : slakken houden van bier , normaal bier , geen alkoholvrij bier.
Zomers graaf ik verschillende jampotjes in de grond , vul ze met bier en de slakken racen er naar toe.
Nou ja , als een slak racen kan. Als de jampotjes bijna vol met slakken zijn gooi je de inhoud weg en begin je overnieuw. Het werkt echt.
succes Huib
maandag 27 november 2006 - 22:03
an

An

ga ik ook proberen huib ,
ik deed het ook wel met een schoteltje maar dat werkt niet echt.
komt er dan geen aarde in.
gr an
dinsdag 28 november 2006 - 13:36
hcferg

Hcferg

ga ik ook proberen huib ,
ik deed het ook wel met een schoteltje maar dat werkt niet echt.
komt er dan geen aarde in.

gr an

De jampotjes helemaal de grond in , zodat de slak niet omhoog hoeft te kruipen. De potjes niet helemaal vol doen , anders drinken ze buiten het potje ervan. Indien het gaat regenen , dek je het potje een klein stukje af. Bijv. met 4 stokjes en een stukje dakpan erboven.
Het is niet erg als er een beetje aarde in komt , de slakken schuiven toch wel wat mee.
veel succes en laat eens horen of het gelukt is.
gr. huib
dinsdag 28 november 2006 - 20:24
an

An

zal ik zeker doen .je hoort van mij.
gr an
dinsdag 28 november 2006 - 20:40
natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] an meisje hou mij niet voor een leek,hier ziet je uitsluiten kikkereieren en op de vorige foto zie je die dubbele strengen die rond de planten zijn gewonden dat zijn padden eieren.groetjes aan webmaster Kurt en aan gans het forum. Guido http://natuurmanjak.skynetblogs.be
dinsdag 28 november 2006 - 23:06
an

An

wat een verschil aan groote die zwarte stipjes. tussen de kikkers en padden dat heb ik nooit geweten.
zo leer je weer wat bij.
gr.an
dinsdag 28 november 2006 - 23:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon