menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wespen in de WildeWingerd

Ga naar meest recente reactie

aras

Aras

Hallo Beste tuinvrienden.

De achterkant van ons huis is begroeid met "Wilde Wingerd" daar hebben wij ook een terras, leuk hoor ik u zeggen en dat is ook zo ware het niet dat wij vanaf s'middags en zolang de zon op deze muur schijnt niet van ons terras kunnen genieten wegens de wespen die de bloempjes van de Wilde Wingerd heerlijk vinden, Bijtjes zijn er ook maar veel minder.

Weten jullie soms een middel om deze wespen te verdrijven , we hebben al verschillende middeltjes geprobeerd maar niets helpt.
Vinden we niets dan zijn wij genoodzaakt de wilde wingerd te verwijderen wat ik zeer spijtig zou vinden , maar zo is het veel te gevaarlijk ,zeker met kinderen in de buurt.
Beste groetjes en nog een prettige wespvrije zomer.
ARAS.
donderdag 6 augustus 2009 - 16:14
printemps

Printemps

Een fles met wespen lokmiddel kopen (van BSE)

Die dan wat verder in de tuin zetten en hopen dat ze daar naartoe vliegen

mvg
donderdag 6 augustus 2009 - 17:49
aras

Aras

Bedankt voor uw antwoord beste mvg maar ik heb reeds 2 verschillende soorten wespenlokmiddel gekocht, zonder resultaat.
cola werkt niet.
zoete vloeistof ni
ik probeer van alles uit maar zonder resultaat.
De wespen (zonder overdrijven honderden) vinden de zoetstof die de bloempjes (zo noem ik die toch) blijkbaar lekkerder.
Groetjes
ARAS
donderdag 6 augustus 2009 - 19:13
Matabish

Matabish

Hallo aras,

ben je wel zeker dat het wespen zijn en geen zweefvliegjes??
Die lijken wel een beetje op elkaar maar zweefvliegen zijn nuttige insecten en kunnen géén kwaad
voor de kinderen, zolang ze er afblijven natuurlijk.

Zweefvlieg is kleiner en fijner dan de wesp en heeft géén taille!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

Wesp is groter, feller geel en heeft een 'wespentaille'!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

Warme groetjes,
Matabish.
donderdag 6 augustus 2009 - 23:32
andreash

Andreash

Wespen zijn ook heel nuttig hoor. De opruimers van de natuur. De reden dat je geen lijkjes in je grasveld ziet liggen of ergens anders in de border.

Donker bier schijnt nog wel goed te werken tegen wespen. Als je dat in een wespenval doet heb je er binnen no time een hele boel. Maar jah, het is nu eenmaal gewoon wespentijd... Net nu iedereen vakantie heeft.

Good luck anyway!
vrijdag 7 augustus 2009 - 09:20
troela

Troela

Wij hebben zelf voor het eerst dit jaar (sinds vandaag) ook enorm veel wespen zitten in onze wilde wingerd. Deze heeft nu voor het eerst ook bessen. Omdat we aan het twijfelen waren of het om een wespennest ging ben ik op zoek gegaan op internet.
Wat heb ik gevonden?
Het blijkt gekoppeld te zijn aan (ongeveer) de eerste week van augustus, warm weer en de besjes in de wingerd. Het is een verschijnsel dat niet gepaard gaat met een wespennest.
(Onze buurvrouw is daarstraks zo goed geweest om overal in de wingerd te kijken, aangezien ikzelf altijd fel reageer op een steek. Ze hebben haar niet gestoken en het zijn er heel wat. En inderdaad, geen wespennest te vinden.)
Bij ons blijven ze duidelijk achteraan in de tuin en we hebben merkelijk minder wespen in huis.
Zelf gaan we ze voorlopig gewoon gerust laten en zien wat het doet als het geregend heeft.
vrijdag 7 augustus 2009 - 19:35
aras

Aras

Bedankt lieve tuinvrienden voor de goede raad , het zijn wel degelijk wel wespen en geen zwevers die herken ik wel.

Beste Troela 'ook hier is geen wespennest te vinden, in de ochtend valt het nogal mee maar eens de zon op de muur zit begint het wespenfeest, de periode duurt gans de maand augustus tot alle besjes opengesprongen zijn en.. de regen verhelpt hier ook niks aan.
Rustig eten op het terras bij mooi weer is er absoluut niet bij
Dus nog even afwachten misschien komt er toch nog iemand met een oplossing zodat we de wilde wingerd (dewelke ik heel mooi vind) kunnen laten staan.
Groetjes
ARAS
zaterdag 8 augustus 2009 - 13:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon