menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijntje.

Ga naar meest recente reactie

chatoela

Chatoela

Op het werk.....in de tuin....een konijntje....


[afbeelding verwijderd niet-https]


groeten,
karin

dinsdag 9 juni 2009 - 09:46
rialle

Rialle

Wat fijn dat je zelfs onder je werk van de natuur kan geneieten! Dat zouden zich meer mensen wensen.

Het konijntje doet zich lekker tegoed aan het sappige gras, mjamjam!

Groetjes RIalle
dinsdag 9 juni 2009 - 10:19
LauraK

LauraK

Heerlijk hoor, om de natuur zo dichtbij te hebben, ook op je werk! Sommige boeren
zijn wat minder blij met deze langoren, omdat ze hun familie nu eenmaal graag mee
uit dineren nemen (bij de konijnen af ), maar wij genieten er alleen maar van.
En het konijn zelf ook, zo te zien!

Groeten van Laura.
dinsdag 9 juni 2009 - 10:25
chatoela

Chatoela

@rialle en laura, dit verwacht je niet midden in een industrieterrein...naar het schijnt zitten er hier heel veel, ik vind het wel goed zo

Als ik door het raam van mijn kantoor kijk zie ik aan de overkant een ander bedrijf, zij hebben een vijvertje in hun tuin en af en toe land hier wel eens een reiger....helaas is het me nog niet gelukt om dit op foto vast te leggen.....is eigenlijk de bedoeling dat ik wat werk

groeten,
karin
dinsdag 9 juni 2009 - 10:52
rialle

Rialle

Wat een fijn werk heb jij! Je kunt van de konijntjes en de reigers genieten........lekker forummen.......... ........laat de baas het maar niet zien!

Groetjes Rialle
dinsdag 9 juni 2009 - 11:51
chatoela

Chatoela

vandaag een rustig dagje.....is dikwijls ook anders hoor..... de bluts met de bijl zoals ze zeggen

groeten,
karin
dinsdag 9 juni 2009 - 11:57
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik kan buiten eigenlijk geen foto maken zonder dat er een konijn op staat. Er zitten er zoveel...en ze eten alles op Ze zien er schattig uit hoor maar ik zie ze met de dag groter worden en het aantal groeit. Je struikelt er bijna over want bang zijn ze ook niet.
dinsdag 9 juni 2009 - 15:23
Rita1960

Rita1960

't is hier ook zo dat er vele konijnen zijn op industrieterreinen, daar mag immers niet gejaagd worden. Maar bij huis hier zie ik ze al jaren niet meer
Ze zijn allemaal gesneuveld door de konijnenziekte en het bestand heeft zich hier ,helaas, niet hersteld.

groetjes,

Rita
dinsdag 9 juni 2009 - 18:51
chatoela

Chatoela

@martje, hier waren er naar het schijnt ook heel veel, nu komt er regelmatig een valkenier zijn vogels laten jagen, niet zo leuk voor de konijntjes maar die vogels moeten toch ook eten?mischien iets voor bij jouw?

@rita, de konijnenziekte?doet me denken aan de film 'Watership Down' heb serieus wat traantjes gelaten tijdens het bekijken ervan.....

groeten,
karin
dinsdag 9 juni 2009 - 19:17
Rita1960

Rita1960

Hoi Karin,

het is de ziekte myxomatose waar ik over praat. Een gruwelijk eind voor de konijnen. en ja.. ik heb ook gejankt tijdens het zien van deze teken-film.
en met een valkenier de konijnen in toom houden.. daar is niets mis mee
er is nu ook nog een andere variant op deze ziekte.... Ook in het leven geroepen door zogenaamde biologen (shit..........)

groetjes,

Rita
dinsdag 9 juni 2009 - 21:19
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik ben daar nogal tweeslachtig in. Ik gun een roofvogel wel zijn maaltje maar heb er moeite mee om een actieve rol te vervullen om dat maaltje te laten bestaan uit die schatigge konijntjes met die lieve ogen, ook al eten ze veel van mijn planten op en maken ze me daar boos mee.
Myxomatose is vreselijk: de konijnen worden blind en zijn een prooi voor alles. Het is enorm besmettelijk, ook voor tamme konijnen. Vaak breekt de ziekte uit, als de poplulatie konijnen groot is.
dinsdag 9 juni 2009 - 21:27
Rita1960

Rita1960

hoi Martje,

ik kan me je tweeslachtigheid goed voorstellen, enerzijds die lieve konijnen anderzijds de afgegeten planten...

Maar.. Martje..
dan zie ik liever een valkenier met zijn vogels die een paar konijnen pakken (of meer) dan konijnen met de ziekte.
Want als ik die tegenkom rest mij niets anders dan ze direct te doden om verder lijden tegen te gaan (en dat heb ik al vele malen moeten doen )

Rita
dinsdag 9 juni 2009 - 21:52
chatoela

Chatoela

Martje en Rita,

dus als ik het goed begrijp is het wel goed dat een konijnenpopulatie wat in toom wordt gehouden door bijvoorbeeld roofvogels....te veel konijnen veroorzaakt die vreselijke ziekte immers?

hoop dat ik nooit zo'n ziek konijn tegenkom, zou wel willen maar niet kunnen om het uit zijn lijden te verlossen

groeten,
karin
woensdag 10 juni 2009 - 08:11
Rita1960

Rita1960

Karin,
ja, dat heb je goed begrepen. Een te grote populatie heeft sneller kans op deze ziekte. 't is net als bij mensen, veel mensen op een hoop en een besmettelijke zieke breidt zich snel uit.

't klinkt misschien wat wreed, maar ook jagers kunnen in dit geval zorgen dat zo'n ziekte niet uitbreekt.
En het is voor jou dan ook te hopen dat je nooit zo'n konijn tegenkomt.
Mooi is het niet maar wel noodzakelijk om zo'n dier te verlossen uit zijn lijden.

groetjes,

Rita

woensdag 10 juni 2009 - 19:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon